- Vlada Crne Gore
Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine Saopštenje povodom završetka javne rasprave o Nacr...
Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva
Saopštenje povodom završetka javne rasprave o Nacrtu zakona o morskom dobru
Objavljeno: 19.12.2011. • 20:24 Autor: Ministarstvo održivog razvoja i turizma
Morsko dobro kao javno dobro Crne Gore, izuzetno je složeno pitanje, za koje je potrebno obezbijediti adekvatne institucionalne i zakonske okvire. Ovo nacionalno dobro zbog svog izuzetnog značaja, zahtijeva punu posvećenost i obavezu svih državnih i lokalnih organa vlasti i svih korisnika prostora, da se prema njemu odnose na način koji će obezbijediti održivi razvoj područja. Upravo zato, Ministarstvo održivog razvoja i turizma ima obavezu da saopšti da:
Javna rasprava o Nacrtu zakona o morskom dobru organizovana je u skladu s Programom javne rasprave, i bila je potpuno transparentna i zakonita, te su sve zainteresovane strane mogle saopštiti svoja mišljenja, prijedloge i sugestije. Prema Programu, javna rasprava održana je u organizaciji Ministarstva održivog razvoja i turizma i Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom Crne Gore i trajala je od 14. novembra do 15. decembra.
Rasprava je organizovana:
1. objavljivanjem teksta Nacrta zakona i Programa javne rasprave na web sajtu Ministarstva održivog razvoja i turizma;
2. objavljivanjem taksta Nacrta zakona na Portalu e Uprave Crne Gore;
3. objavljivanjem teksta Nacrta zakona i Programa javne rasprave u dnevnom listu »Pobjeda«;
4. u formi tri okrugla stola, kao opšta i stručna javna rasprava, koja su organizovana u Baru, Budvi i Kotoru (za po dvije opštine) i
5. u formi okruglog stola, kao stručna javna rasprava, koji je organizovan u Podgorici.
Potencijalni učesnici pozvani su da učestvuju u javnoj raspravi i da primjedbe, prijedloge i sugestije na Nacrt zakona dostave u pisanoj i elektronskoj formi na e-mail adresu Ministarstva, ili preko arhive Ministarstva.
Rasprava je trajala 31 dan (minimalni rok je 15 dana), a organizovana je na način kojim su ispoštovane obaveze koje proizilaze iz zakona (Zakon o lokalnoj samoupravi, Zakon o državnoj upravi).
Pri tome, važno je istaći da su lokalne samouprave imale posebnu mogućnost da u javnoj raspravi učestvuju na tri nivoa. Jedan je da svoje stavove dostave u pisanoj ili elektronskoj formi, drugi je prisustvom na okruglim stolovima koji su, iz razloga cjelishodnosti, organizovani za po dvije opštine, i treći je poziv predsjednicima primorskih opština da učestvuju na stručnom okruglom stolu u Podgorici.
Svim raspravama prisustvovalo je preko 150 učesnika, a prispjelo je oko trideset pisanih mišljenja, uz, pored toga, veliki broj usmenih sugestija dobijenih na okruglim stolovima.
Javna rasprava je dakle organizovana na način koji je omogućio stručnoj i laičkoj javnosti da iskaže svoje mišljenje i da prijedloge i sugestije u odnosu na materiju koja se uređuje Nacrtom zakona o morskom dobru.
Bitno je istaći da se, u proceduri pripreme Prijedloga zakona, radi na tome da primjedbe i sugestije u najvećoj mogućoj mjeri budu prihvaćene i, na odgovarajući način, ugrađene u tekst koji se procesuira ka Vladi Crne Gore – ali, imajući pri tome u vidu prvenstveno rješenja data Ustavom, Zakonom o državoj imovini i Zakonom o svojinsko-pravnim odnosima.
Naglašavamo i da je predloženo da u organima upravljanja Morskog dobra budu predstavnici primorskih opština.
Takođe, u sklopu opredjeljenja o neposrednom učešću - opštinama je data mogućnost da daju svoje mišljenje na Prijedlog plana upravljanja morskim dobrom, Prijedlog godišnjeg programa upravljanja morskim dobrom, Plan organizacije i korišćenja kupališta sa servisnim saržajima i Plan korišćenja luka od lokalnog značaja. U ingerenciji opština su i privremeni objekti u zoni morskog dobra, a sve u cilju obezbjeđenja cjelokupnosti, efikasnosti i što potpunije zaštite morskog dobra.
Važno je istaći i da je plan da se, u skladu sa novim zakonskim rješenjima, odredi nova granica morskog dobra.
Dakle, Prijedlog zakona o morskim dobrou predviđa značajno učešće opština u upravljanju morskim dobrom, s obzirom da treba da uspostavi realan, kvalitetan i naravno nediskriminatorski sistem u odnosu na svaku opštinu ponaosob, a uvažavajući činjenicu da se radi o prostoru od velikog značaja za državu Crnu Goru koji predstavlja njeno javno dobro.
Javna rasprava o Nacrtu zakona o morskom dobru organizovana je u skladu s Programom javne rasprave, i bila je potpuno transparentna i zakonita, te su sve zainteresovane strane mogle saopštiti svoja mišljenja, prijedloge i sugestije. Prema Programu, javna rasprava održana je u organizaciji Ministarstva održivog razvoja i turizma i Javnog preduzeća za upravljanje morskim dobrom Crne Gore i trajala je od 14. novembra do 15. decembra.
Rasprava je organizovana:
1. objavljivanjem teksta Nacrta zakona i Programa javne rasprave na web sajtu Ministarstva održivog razvoja i turizma;
2. objavljivanjem taksta Nacrta zakona na Portalu e Uprave Crne Gore;
3. objavljivanjem teksta Nacrta zakona i Programa javne rasprave u dnevnom listu »Pobjeda«;
4. u formi tri okrugla stola, kao opšta i stručna javna rasprava, koja su organizovana u Baru, Budvi i Kotoru (za po dvije opštine) i
5. u formi okruglog stola, kao stručna javna rasprava, koji je organizovan u Podgorici.
Potencijalni učesnici pozvani su da učestvuju u javnoj raspravi i da primjedbe, prijedloge i sugestije na Nacrt zakona dostave u pisanoj i elektronskoj formi na e-mail adresu Ministarstva, ili preko arhive Ministarstva.
Rasprava je trajala 31 dan (minimalni rok je 15 dana), a organizovana je na način kojim su ispoštovane obaveze koje proizilaze iz zakona (Zakon o lokalnoj samoupravi, Zakon o državnoj upravi).
Pri tome, važno je istaći da su lokalne samouprave imale posebnu mogućnost da u javnoj raspravi učestvuju na tri nivoa. Jedan je da svoje stavove dostave u pisanoj ili elektronskoj formi, drugi je prisustvom na okruglim stolovima koji su, iz razloga cjelishodnosti, organizovani za po dvije opštine, i treći je poziv predsjednicima primorskih opština da učestvuju na stručnom okruglom stolu u Podgorici.
Svim raspravama prisustvovalo je preko 150 učesnika, a prispjelo je oko trideset pisanih mišljenja, uz, pored toga, veliki broj usmenih sugestija dobijenih na okruglim stolovima.
Javna rasprava je dakle organizovana na način koji je omogućio stručnoj i laičkoj javnosti da iskaže svoje mišljenje i da prijedloge i sugestije u odnosu na materiju koja se uređuje Nacrtom zakona o morskom dobru.
Bitno je istaći da se, u proceduri pripreme Prijedloga zakona, radi na tome da primjedbe i sugestije u najvećoj mogućoj mjeri budu prihvaćene i, na odgovarajući način, ugrađene u tekst koji se procesuira ka Vladi Crne Gore – ali, imajući pri tome u vidu prvenstveno rješenja data Ustavom, Zakonom o državoj imovini i Zakonom o svojinsko-pravnim odnosima.
Naglašavamo i da je predloženo da u organima upravljanja Morskog dobra budu predstavnici primorskih opština.
Takođe, u sklopu opredjeljenja o neposrednom učešću - opštinama je data mogućnost da daju svoje mišljenje na Prijedlog plana upravljanja morskim dobrom, Prijedlog godišnjeg programa upravljanja morskim dobrom, Plan organizacije i korišćenja kupališta sa servisnim saržajima i Plan korišćenja luka od lokalnog značaja. U ingerenciji opština su i privremeni objekti u zoni morskog dobra, a sve u cilju obezbjeđenja cjelokupnosti, efikasnosti i što potpunije zaštite morskog dobra.
Važno je istaći i da je plan da se, u skladu sa novim zakonskim rješenjima, odredi nova granica morskog dobra.
Dakle, Prijedlog zakona o morskim dobrou predviđa značajno učešće opština u upravljanju morskim dobrom, s obzirom da treba da uspostavi realan, kvalitetan i naravno nediskriminatorski sistem u odnosu na svaku opštinu ponaosob, a uvažavajući činjenicu da se radi o prostoru od velikog značaja za državu Crnu Goru koji predstavlja njeno javno dobro.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?