- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Razvoj preduzetničkih kompetencija
Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva
Razvoj preduzetničkih kompetencija
Objavljeno: 28.05.2012. • 12:27
U okviru realizacije projekta SECEEL (South East European Centre for Entrepreneurial Learning) u Zavodu za školstvo je održan jednodnevni seminar “Učenje usmjereno na učenike/ce” za nastavnike/ce onih osnovnih škola koje su uključene u pilot projekat "Razvoj preduzetničkih kompetencija u ISCED 2". Seminar predstavlja nastavak dvodnevnog seminara koji je održan u aprilu.
Teme kojima je najviše pažnje posvećeno tokom prethodnog seminara su: teorije učenja, instrumenti za procjenjivanje stilova učenja i motivacije za učenje, facilitacija učenja, prelazak sa podučavanja na učenje usmjereno na učenika, veza između učenja usmjerenog na učenika/cu i razvoj ključnih kompetencija, strategije učenja, metode nastave i učenja koje podržavaju učenje usmjereno na učenika/cu, kao i o mogućnosti primjene aktivnog učenja za izradu projekta.
Za drugi seminar su nastavnici/ce unaprijed dobili zadatak, da grupe, sastavljene od školskih timova, urade po jednu pripremu u kojoj će biti zastupljene teme i sadržaji obrađene tokom prva dva dana obuke.
Nakon prezentacije priprema za nastavu, nastavnici/ce su urađene pripreme prerađivali u učenički projekat, po prethodno pripremljenom uputstvu. Tokom prezentovanja i evaluacije projektnih zadataka nastavnici/ce su se složili da projekti omogućavaju integrisanje različitih i odvojenih disciplina i vještina u jedinstveni dio učenja i da učenici/ce na ovaj način razvijaju kompetencije koje su potrebne za svakodnevni život.
Posebna pažnja je posvećena uslovima koje škole i nastavnici moraju ispuniti kako bi stvorili okruženje za učenje koje olakšava proces učenja i kako bi učenici mogli razviti kompetencije koje će im omogućiti da se snađu i prilagode radnom okruženju, po završetku školovanja.
Seminar su vodili Dragutin Šćekić i Nevena Čabrilo, dok su polaznici seminara bili nastavnici/e i direktori/ke osnovnih škola “Srbija” Bar, “Milija Nikčević” Nikšić, “Oktoih” Podgorica i “Veljko Drobnjaković” Risan.
Teme kojima je najviše pažnje posvećeno tokom prethodnog seminara su: teorije učenja, instrumenti za procjenjivanje stilova učenja i motivacije za učenje, facilitacija učenja, prelazak sa podučavanja na učenje usmjereno na učenika, veza između učenja usmjerenog na učenika/cu i razvoj ključnih kompetencija, strategije učenja, metode nastave i učenja koje podržavaju učenje usmjereno na učenika/cu, kao i o mogućnosti primjene aktivnog učenja za izradu projekta.
Za drugi seminar su nastavnici/ce unaprijed dobili zadatak, da grupe, sastavljene od školskih timova, urade po jednu pripremu u kojoj će biti zastupljene teme i sadržaji obrađene tokom prva dva dana obuke.
Nakon prezentacije priprema za nastavu, nastavnici/ce su urađene pripreme prerađivali u učenički projekat, po prethodno pripremljenom uputstvu. Tokom prezentovanja i evaluacije projektnih zadataka nastavnici/ce su se složili da projekti omogućavaju integrisanje različitih i odvojenih disciplina i vještina u jedinstveni dio učenja i da učenici/ce na ovaj način razvijaju kompetencije koje su potrebne za svakodnevni život.
Posebna pažnja je posvećena uslovima koje škole i nastavnici moraju ispuniti kako bi stvorili okruženje za učenje koje olakšava proces učenja i kako bi učenici mogli razviti kompetencije koje će im omogućiti da se snađu i prilagode radnom okruženju, po završetku školovanja.
Seminar su vodili Dragutin Šćekić i Nevena Čabrilo, dok su polaznici seminara bili nastavnici/e i direktori/ke osnovnih škola “Srbija” Bar, “Milija Nikčević” Nikšić, “Oktoih” Podgorica i “Veljko Drobnjaković” Risan.
Vezani članci:
PISA ambasadori- južna regija 25.12.2024.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?