Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Međunarodni seminar o profesionalnom razvoju

Objavljeno: 06.07.2012. 13:33
U Noriču, Engleska, u periodu od 25. do 29. jula 2012. godine, realizovan je seminar na temu profesionalnog razvoja nastavnika u zemljama Zapadnog Balkana (West Balkan Training ‒ Continuous Professional Development Cours). Seminar je osmislio i realizovao NILE (Norwich Institute for Language Education), a radionice su vodili Rod Bolitho, direktor Instituta, Tim Phillips, stručnjak za KPR Britanskog savjeta i Amol Padwad. Realizaciju seminara podržao je Britanski savjet, tj. njegova predstavništva u zemljama Zapadnog Balkana, kao i Rusije, Ukrajine i Jermenije. U radu je učestvovao i predstavnik Britanskog savjeta Damian Ross.

Predstavnici osam zemalja (Crna Gora, Srbija, Makedonija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Ukrajina, Rusija i Jermenija) su, u okviru svojih prezentacija, predstavili aktivnosti na polju profesionalnog razvoja nastavnika u svojim zemljama ističući pri tome razumijevanje suštine kontinuiranog profesionalnog razvoja u svojoj sredini, mogućnosti za kontinuirani profesionalni razvoj, politike u odnosu na ovu oblast, izazove i neriješena pitanja, kao i rezultate realizovanih istraživanja u ovoj oblasti.

Teme o kojima su predavači govorili bile su: Kontinuirani profesionalni razvoj – pregled i opcije, Povezanost stručnog usvaršavanja (INSETT) i KPR-a, Aktivnosti profesionalnog razvoja (klubovi nastavnika), Refleksivna praksa i njena uloga u profesionalnom razvoju, Inicijalna obuka nastavnika (bazične studije) i KPR i sl.

Crnu Goru na seminaru predstavljale su dr Dušanka Popović i mr Ljiljana Subotić. Sistem kontinuiranog profesionalnog razvoja nastavnika u Crnoj Gori procijenjen je kao moderan i utemeljen na najnovijim principima iz ove oblasti, a učesnici su posebno istakli model profesionalnog razvoja na niovu škole, kao izvanrednu mogućnost kontinuiranog razvoja vještina i znanja nastavnika. I druge zemlje su imale zanimljive prezentacije, dok su problemi i prepreke na koje nailazimo gotovo iste.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?