- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Projekat "Strategija ekoremdijacije u Crnoj Gori"
Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva
Projekat "Strategija ekoremdijacije u Crnoj Gori"
Objavljeno: 04.06.2013. • 13:51
U okviru projekta Strategija ekoremdijacije u Crnoj Gori, u Osnovnoj školi "Radoje Čizmović" u Ozrinićima u Nikšiću, gospođa Daliborka Pejović, državni sekretar Ministarstva održivog razvoja i turizma i njegova ekselencija Vladimir Gasparič, ambasador Republike Slovenije u Crnoj Gori otvorili su biljni sistem za prečišćavanje otpadnih voda.
Projekat Strategija ekoremdijacije u Crnoj Gori se realizuje u okviru Programa međunarodne razvojne saradnje između Crne Gore i Republike Slovenije za 2011. i 2012. godinu, između Ministarstva održivog razvoja i turizma Crne Gore i Centra za međunarodnu saradnju Slovenije i Zavoda za školstvo Crne Gore.
Biljni sistem će na ovoj lokaciji tretirati otpadnu vodu iz škole i predstavlja ogledni sistem koji će pored osnovne funkcije služiti i kao pokazni primjer za sve subjekte koji budu imali potrebu da pitanje otpadnih voda, ali i drugih vrsta zagađenja riješavaju na ovaj način. Biljni sistem će biti dostupan učenicima osnovnih škola iz bližeg okruženja uz mogućnost proširenja i za potrebe edukopoligona.
O značaju biljnog prečišćivača za obrazovni sistem i školu govorili su gospodin Pavle Goranović, direktor Zavoda za školstvo Crne Gore i direktor Škole, Rade Krivokapić.
Jedan od važnih ciljeva obrazovanja u Crnoj Gori jeste, da kroz redovni obrazovni sistem, izgradi i formira ličnost učenika koji će poštovati, uvažavati, razumjeti i implementirati osnovne principe održivog razvoja u Crnoj Gori. Sam koncept obrazovanja za održivi razvoj je do sada bio malo ili fragmentarno zastupljen u obrazovnom sistemu, a u savremenom društvu se sve više ukazuje potreba za njima.
Posmatrajući cjelokupan kontekst našeg obrazovnog sistema, njegovu fleksibilnost i otvorenost, ugradnja obrazovnih ciljeva ekoremedijacije u velikoj mjeri doprinosi podizanju svijesti kod djece o konceptu ekološke države Crne Gore koji treba da bude usklađen sa ekonomskim i socijalnim razvojem i može postati primjer dobre prakse za druge evropske i zemlje u regionu.
Djeca se na konkretnim primjerima upoznaju sa zaštitom, očuvanjem i unapređivanjem genetičkih i bioloških resursa, sa posebnim osvrtom na ekološko-ekonomske aspekte valorizacije i vrednovanja prirodnih potencijala.
Praktičan rad na poligonima pomaže učenicima da stiču trajnija i u praksi primjenljiva znanja u prirodnom okruženju. Na ovaj način učenici kroz sopstveno iskustvo shvataju značaj održivog razvoja crnogorskog društva što je jedan od prioritetnih ciljeva Crne Gore ka pristupanju EU.
Učenici postaju svjesni usklađivanja ekonomskog rasta i razvoja sa potrebom zaštite životne sredine. Ekoremedijacije podstiču i afirmišu kroskurikularno učenje koje se ogleda kroz istraživanja, kritičko mišljenje i osposobljavanje za rešavanje problema u životnoj sredini. Ovakav koncept obrazovanja omogućava formiranje kompetentnih mladih ljudi koji su osposobljeni za efikasno i kreativno djelovanje u oblasti nauke o životnoj sredini.
U ovoj fazi projekta su razmatrane mogućnosti za implementaciju obrazovnih ciljeva i tehnika ekoremedijacije u obrazovni sistem Crne Gore. U tom smislu u Zavodu za školstvo su realizovane sledeće aktivnosti:
- analiza predmetnih programa i nastavnog plana za predškolsko vaspitanje i obrazovanje i za osnovno i gimnazijsko obrazovanje i
- urađen prijedlog mjera sa preporukama za ugradnju sadržaja ekoremedijacije u postojeće predmetne programe.
Projekat Strategija ekoremdijacije u Crnoj Gori se realizuje u okviru Programa međunarodne razvojne saradnje između Crne Gore i Republike Slovenije za 2011. i 2012. godinu, između Ministarstva održivog razvoja i turizma Crne Gore i Centra za međunarodnu saradnju Slovenije i Zavoda za školstvo Crne Gore.
Biljni sistem će na ovoj lokaciji tretirati otpadnu vodu iz škole i predstavlja ogledni sistem koji će pored osnovne funkcije služiti i kao pokazni primjer za sve subjekte koji budu imali potrebu da pitanje otpadnih voda, ali i drugih vrsta zagađenja riješavaju na ovaj način. Biljni sistem će biti dostupan učenicima osnovnih škola iz bližeg okruženja uz mogućnost proširenja i za potrebe edukopoligona.
O značaju biljnog prečišćivača za obrazovni sistem i školu govorili su gospodin Pavle Goranović, direktor Zavoda za školstvo Crne Gore i direktor Škole, Rade Krivokapić.
Jedan od važnih ciljeva obrazovanja u Crnoj Gori jeste, da kroz redovni obrazovni sistem, izgradi i formira ličnost učenika koji će poštovati, uvažavati, razumjeti i implementirati osnovne principe održivog razvoja u Crnoj Gori. Sam koncept obrazovanja za održivi razvoj je do sada bio malo ili fragmentarno zastupljen u obrazovnom sistemu, a u savremenom društvu se sve više ukazuje potreba za njima.
Posmatrajući cjelokupan kontekst našeg obrazovnog sistema, njegovu fleksibilnost i otvorenost, ugradnja obrazovnih ciljeva ekoremedijacije u velikoj mjeri doprinosi podizanju svijesti kod djece o konceptu ekološke države Crne Gore koji treba da bude usklađen sa ekonomskim i socijalnim razvojem i može postati primjer dobre prakse za druge evropske i zemlje u regionu.
Djeca se na konkretnim primjerima upoznaju sa zaštitom, očuvanjem i unapređivanjem genetičkih i bioloških resursa, sa posebnim osvrtom na ekološko-ekonomske aspekte valorizacije i vrednovanja prirodnih potencijala.
Praktičan rad na poligonima pomaže učenicima da stiču trajnija i u praksi primjenljiva znanja u prirodnom okruženju. Na ovaj način učenici kroz sopstveno iskustvo shvataju značaj održivog razvoja crnogorskog društva što je jedan od prioritetnih ciljeva Crne Gore ka pristupanju EU.
Učenici postaju svjesni usklađivanja ekonomskog rasta i razvoja sa potrebom zaštite životne sredine. Ekoremedijacije podstiču i afirmišu kroskurikularno učenje koje se ogleda kroz istraživanja, kritičko mišljenje i osposobljavanje za rešavanje problema u životnoj sredini. Ovakav koncept obrazovanja omogućava formiranje kompetentnih mladih ljudi koji su osposobljeni za efikasno i kreativno djelovanje u oblasti nauke o životnoj sredini.
U ovoj fazi projekta su razmatrane mogućnosti za implementaciju obrazovnih ciljeva i tehnika ekoremedijacije u obrazovni sistem Crne Gore. U tom smislu u Zavodu za školstvo su realizovane sledeće aktivnosti:
- analiza predmetnih programa i nastavnog plana za predškolsko vaspitanje i obrazovanje i za osnovno i gimnazijsko obrazovanje i
- urađen prijedlog mjera sa preporukama za ugradnju sadržaja ekoremedijacije u postojeće predmetne programe.
Vezani članci:
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?