- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo SAVJETOVANJE ZA PRNŠ TIMOVE U OSNOVNIM ŠKOLAMA
SAVJETOVANJE ZA PRNŠ TIMOVE U OSNOVNIM ŠKOLAMA
Teme savjetovanja bile su: Evaluacija PRNŠ-a, Aktivnosti Odsjeka za KPR/Zavoda za školstvo, Razvojne faze u karijeri nastavnika i Prezentacija primjera dobre prakse iz škola. Tokom savjetovanja razmatrani su ključni rezultati prve evaluacije PRNŠ-a na nivou države, zatim određen rok za dostavljanje narednih izvještaja o samoevaluaciji PRNŠ-a i razmatrani naredni koraci, predstavljene aktivnosti Odsjeka za KPR/Zavoda za školstvo na polju profesionalnog razvoja nastavnika sa posebnim osvrtom na novo izdanje PRNŠ priručnika u kojiem su predstavljene razvojne faze u karijeri nastavnika, izmijenjeni formular za lični plan profesionalnog razvoja, kao i instrument na osnovu kojeg direktor može pratiti i podržati profesionalni razvoj pojedinca. Zatim, razmatrana efikasnost komunikacije između Zavoda i škola i predstavljene PRNŠ aktivnosti koje se realizuju u školama.
Sandra Pavlović, članica PRNŠ tima iz OŠ „Srbija“ predstavila je realizaciju projekta o preduzetništvu i obuku nastavnika u okviru tog projekta. Katarina Vučinić, PRNŠ koordinatorka iz OŠ „Mileva Lajović Lalatović“ govorila je o mentorstvu nastavnicima pripravnicima i realizaciji tog procesa u njihovoj školi, kao i pružanju podrške učenicima RE populacije kroz timski rad svih uključenih subjekata: nastavnika, studenata volontera, romskih asistenata, članova romskih porodica.Jadranka Gavranić iz OŠ „Savo Pejanović“ predstavila je tri prioritetna cilja izdvojena na osnovu analize ličnih planova profesionalnog razvoja nastavnika: 1) inkluzija, 2) rad sa učenicima romske populacije (jedan vid inkluzije) i 3) ocjenjivanje. Ona je istakla značaj uvezivanja znanja stečenih tokom obuka u okviru različitih programa i projekata koji se u školi realizuju.
Rena Rakčević, koordinatorka za PRNŠ iz OŠ „Pavle Rovinski“, predstavila je prioritetni cilj iz PRNŠ plana koji se odnosi na unapređenje vještina i znanja nastavnika za kvalitetniju realizaciju dopunske nastave i aktivnosti koje su na tom polju u školi realizovali. Koordinatorka iz OŠ „Meksiko“ Olivera Pešić govorila je o sljedećim aktivnostima profesionalnog razvoja: ugledni časovi (primjena ICT-a u nastavi), prezentacija sadržaja sa pohađanih obuka (mentorstvo, procjenjivanje i ocjenjivanje u nastavi pismenog izražavanja), priprema i realizacija radionica za roditelje, programi obuke realizovani tokom događaja Dani profesionalog razvoja u školi i dr.Koordinator iz OŠ „Jugoslavija“ Milenko Klisić, predstavio je projekat Obrazovanje za vanredne situacije u okviru kojeg su nastavnici pohađali određene programe obuke, dok je koordinatorka Andrijana Radinović iz OŠ „Štampar Makarije“ predstavila ugledne časove nastavnika kao jednu od ključnih aktivnosti profesionalnog razvoja u školi.
Zaključci savjetovanja odnosili su se na primjenu inovacija u ovoj oblasti, tj. da su svi nastavnici upoznati sa novim izdanjem priručnika i razvojnim fazama u karijeri nastavnika na osnovu kojih mogu da pozicioniraju sebe u toj oblasti i planiraju lični profesionalni razvoj. Zatim, da se profesionalni razvoj na nivou škole u svim školama odvija se u skladu sa donesenim planovima i da većina nastavnika posjeduje LPPR i profesionalni portfolio. Većina aktivnosti odvija se kroz ugledne i ogledne časove, okrugle stolove i radne sastanke. Takođe, organizuju se Dani profesionalnog razvoja tokom zimskog i ljetnjeg raspusta. Realizacija programa obuke i učešće nastavnika u njima uglavnom se odvija kroz programe koje organizuje Zavod za školstvo u okviru redovne obuke nastavnika i kroz projekte i programe koji se realizuju u školama od strane Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo, međunarodnih i NVO organizacija.U radu je učestvovalo 25 predstavnika škola, a savjetovanje je vodila dr Dušanka Popović.