Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

SAVJETOVANJE ZA PRNŠ TIMOVE U OSNOVNIM ŠKOLAMA

Objavljeno: 24.10.2013. 09:26
Savjetovanje za PRNŠ koordinatore i članove timova iz 14 crnogorskih osnovnih škola (OŠ „Vuk Karadžić“, OŠ „Pavle Rovinski“, OŠ „Štampar Makarije“, OŠ „Savo Pejanović“, OŠ „Vladimir Nazor“ iz Podgorice, OŠ „Zarija Vujošević“ Mataguži, OŠ „Boško Radulović“ Komani, OŠ „18. oktobar“ Bioče, OŠ „Jovan Tomašević“ Virpazar, OŠ „Ratko Žarić“ i OŠ „Mileva Lajović Lalatović“ iz Nikšića, OŠ „Jugoslavija“, OŠ „Srbija“ i OŠ „Meksiko“ iz Bara) realizovano je 18. oktobra 2013. godine u Zavodu za školstvo.

Teme savjetovanja bile su: Evaluacija PRNŠ-a, Aktivnosti Odsjeka za KPR/Zavoda za školstvo, Razvojne faze u karijeri nastavnika i Prezentacija primjera dobre prakse iz škola. Tokom savjetovanja razmatrani su ključni rezultati prve evaluacije PRNŠ-a na nivou države, zatim određen rok za dostavljanje narednih izvještaja o samoevaluaciji PRNŠ-a i razmatrani naredni koraci, predstavljene aktivnosti Odsjeka za KPR/Zavoda za školstvo na polju profesionalnog razvoja nastavnika sa posebnim osvrtom na novo izdanje PRNŠ priručnika u kojiem su predstavljene razvojne faze u karijeri nastavnika, izmijenjeni formular za lični plan profesionalnog razvoja, kao i instrument na osnovu kojeg direktor može pratiti i podržati profesionalni razvoj pojedinca. Zatim, razmatrana efikasnost komunikacije između Zavoda i škola i predstavljene PRNŠ aktivnosti koje se realizuju u školama.

Sandra Pavlović, članica PRNŠ tima iz OŠ „Srbija“ predstavila je realizaciju projekta o preduzetništvu i obuku nastavnika u okviru tog projekta. Katarina Vučinić, PRNŠ koordinatorka iz OŠ „Mileva Lajović Lalatović“ govorila je o mentorstvu nastavnicima pripravnicima i realizaciji tog procesa u njihovoj školi, kao i pružanju podrške učenicima RE populacije kroz timski rad svih uključenih subjekata: nastavnika, studenata volontera, romskih asistenata, članova romskih porodica.

Jadranka Gavranić iz OŠ „Savo Pejanović“ predstavila je tri prioritetna cilja izdvojena na osnovu analize ličnih planova profesionalnog razvoja nastavnika: 1) inkluzija, 2) rad sa učenicima romske populacije (jedan vid inkluzije) i 3) ocjenjivanje. Ona je istakla značaj uvezivanja znanja stečenih tokom obuka u okviru različitih programa i projekata koji se u školi realizuju.

Rena Rakčević, koordinatorka za PRNŠ iz OŠ „Pavle Rovinski“, predstavila je prioritetni cilj iz PRNŠ plana koji se odnosi na unapređenje vještina i znanja nastavnika za kvalitetniju realizaciju dopunske nastave i aktivnosti koje su na tom polju u školi realizovali. Koordinatorka iz OŠ „Meksiko“ Olivera Pešić govorila je o sljedećim aktivnostima profesionalnog razvoja: ugledni časovi (primjena ICT-a u nastavi), prezentacija sadržaja sa pohađanih obuka (mentorstvo, procjenjivanje i ocjenjivanje u nastavi pismenog izražavanja), priprema i realizacija radionica za roditelje, programi obuke realizovani tokom događaja Dani profesionalog razvoja u školi i dr.

Koordinator iz OŠ „Jugoslavija“ Milenko Klisić, predstavio je projekat Obrazovanje za vanredne situacije u okviru kojeg su nastavnici pohađali određene programe obuke, dok je koordinatorka Andrijana Radinović iz OŠ „Štampar Makarije“ predstavila ugledne časove nastavnika kao jednu od ključnih aktivnosti profesionalnog razvoja u školi.

Zaključci savjetovanja odnosili su se na primjenu inovacija u ovoj oblasti, tj. da su svi nastavnici upoznati sa novim izdanjem priručnika i razvojnim fazama u karijeri nastavnika na osnovu kojih mogu da pozicioniraju sebe u toj oblasti i planiraju lični profesionalni razvoj. Zatim, da se profesionalni razvoj na nivou škole u svim školama odvija se u skladu sa donesenim planovima i da većina nastavnika posjeduje LPPR i profesionalni portfolio. Većina aktivnosti odvija se kroz ugledne i ogledne časove, okrugle stolove i radne sastanke. Takođe, organizuju se Dani profesionalnog razvoja tokom zimskog i ljetnjeg raspusta. Realizacija programa obuke i učešće nastavnika u njima uglavnom se odvija kroz programe koje organizuje Zavod za školstvo u okviru redovne obuke nastavnika i kroz projekte i programe koji se realizuju u školama od strane Ministarstva prosvjete, Zavoda za školstvo, međunarodnih i NVO organizacija.

U radu je učestvovalo 25 predstavnika škola, a savjetovanje je vodila dr Dušanka Popović.


Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?