Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

UDŽBENIK U NASTAVI

Objavljeno: 27.12.2013. 09:47
U Zavodu za školstvo je 16. decembra 2013. godine realizovan forum za profesore crnogorskog-srpskog, bosanskog i hrvatskog jezika i književnosti u osnovnim školama na temu Udžbenik u nastavi jezika i književnosti. Uvodno izlaganje imala je prof. Nađa Durković, urednica u Zavodu za udžbenike i nastavna sredstva. Izlaganje se odnosilo na opštu teoriju udžbenika kao žanra, kratku istoriju udžbenika u Crnoj Gori, podatke na koje treba obratiti pažnju u impresumu udžbenika, informaciju o značaju pitanja u udžbeniku kao i na kratka uputstva za procjenu kvaliteta udžbenika. Između ostalih, razmatrana su pitanja: Šta udžbenik jeste, a šta nije? Koja su to svojstva dobrog udžbenika? Koje je mjesto udžbeničkog kompleta u savremenoj nastavi?

U radu foruma učestvovala su 52 profesora iz čitave Crne Gore. Oni su se aktivno uključili u rad iznoseći svoja iskustva u korišćenju udžbenika u procesu podučavanja i učenja učenika. Saopštili su ono što smatraju posebno dobrim u aktuelnim udžbenicima, ali i ono što oni prepoznaju kao nedostatke. Takođe, dali su svoje prijedloge i preporuke za unapređenje kvaliteta udžbenika.

Primjere dobre prakse u korišćenju udžbenika predstavile su profesorice Tanja Vujačić iz Druge osnovna škola iz Budve i Svetlana Drašković iz OŠ „Mileva Lajović Lalatović“ iz Nikšića.

Veliko interesovanje nastavnika za forume potvrdilo je naše pretpostavke da je dobro što smo osmislili aktivnost profesionalnog razvoja u okviru koje smo dali više prostora nastavnicima: da razmjenjuju svoja iskustva, prezentuju primjere dobre prakse iz svojih učionica i diskutuju o njima, te promišljaju o sopstvenom profesionalnom razvoju.

Podsjećamo da je struktura svih foruma u 2013. godini izgledala ovako: 1) Uvod u temu foruma, 2) Okrugli sto na temu foruma, 2) Primjeri dobre prakse iz učionice i 4) Profesionalni razvoj nastavnika.
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?