Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Novi udžbenici za novu školsku godinu

Objavljeno: 31.08.2015. 22:15 Autor: PR služba

Obrazovanje je nesumljivo jedna od ključnih oblasti za uspješnu integraciju romskog i egipćanskog stanovništva u crnogorsko društvo. Crna Gora je uspostavila dobar zakonski okvir u pogledu socijalne zaštite, ali i obrazovanja ove populacije.

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava na osnovu Strategije za poboljšanje položaja Roma i Egipćana u Crnoj Gori 2012-2016., svake godine opredjeljuje sredstva  za obezbjeđivanje besplatnih udžbenika za učenike/ce romske i egipćanske populacije u I, II i III razredu osnovne škole.

Realizacija ove i drugih aktivnosti koje sprovodi Ministarstvo za ljudska i manjinska  u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, Zavodom za školstvo, Zavodom za udžbenike i nastavna sredstva, Romskim obrazovnim fondom i sa drugim institucijama i organizacijama je dovelo do vidljivih i mjerljivih rezultatata u oblasti obrazovanja romske i egipćanske populacije. U odnosu na nekoliko godina unazad možemo da konstatujemo da broj romske i egipćanske djece povećan na svim nivoima obrazovanja,  tako da su školsku 2014/15 godinu u osnovnim školama  pohađala1538 učenika/ce, 69 srednjoškolaca/ki i 17  studenata/kinja. Takođe, smanjenja je stopa odustajanja od školovanja ove populacije.

Na osnovu Ugovora o finansiranju/sufinansiranju programa/projekata koji je Ministarstvo za ljudska i manjinska prava potpisalo sa Ministarstvom prosvjete,  za školsku 2015-16. godinu, Ministarstvo je opredjelilo sredstva za 765 nastavni komplet.

Osim ove podrške, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava obezbjeđuje stipendije sve srednjoškolce/ke i studente/kinje iz romske i egipćanske zajednice, dok za najbolje učenike/ce završnih razreda osnovne škole organizuje ljetovanja, zimovanje, kampove romskog jezika,  i sl.

 

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?