Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Studijska posjeta „Izgradnja efektivnog partnerstva za podršku preduzetničkog učenja“

Objavljeno: 13.10.2015. 13:17

Predstavnici Nacionalnog partnerstva za cjeloživotno preduzetničko učenje: Anđela Gajević, samostalna savjetnica u Direkciji za mala i srednja preduzeća, Nevena Čabrilo, samostalna savjetnica u Zavodu za školstvo, Srđan Obradović, samostalni savjetnik u Centru za stručno obrazovanje, Ana Maraš, savjetnica za obrazovanje u Uniji poslodavaca Crne Gore (UPCG) i Kristien Van den Eynde, ekspert za preduzetništvo ETF-a, posjetili su od 6 do 9. oktobra više institucija i organizacija koje se bave cjeloživotnim preduzetničkim učenjem i unapređivanjem preduzetništva u Velsu.

Ciljevi studijske posjete su bili da se stekne uvid u velški nacionalni pristup obrazovanju za preduzetništvo, značaj uloge partnerstva u procesu obrazovanja, identifikovanje ključnih komponenata koje je moguće prilagoditi crnogorskom obrazovnom konceptu, kao i izrada draft protokola i akcionog plana za nacionalno partnerstvo Crne Gore.

Glavne teme o kojima se razgovaralo bile su:
- Preduzetničko učenje kao ključne kompetencije u formalnom obrazovanju na svim nivoima
- Preduzetničko učenje kao ključna kompetencija u neformalnom obrazovanju
- Sposobnosti i vještine potrebne za efikasno nacionalno partnerstvo za preduzetničko učenje (npr. umrežavanja znanja, liderstvo, komunikacija, itd)
- Funkcije i uloge za efikasan rad partnerstva
- Komunikacijske strategije za kreiranje i implementaciju partnerstva
- Mehanizmi za uključivanje biznisa u oblikovanje politika
- Mehanizmi za uključivanje biznisa u realizaciju preduzetničkog učenja u aktivnostima na nivou škole
- Mehanizmi za pružanje preporuka kreatorima politike u različitim ministarstvima i strategije (obrazovanje, zapošljavanje, mala i srednja preduzeća, itd)
- Umrežavanje i mehanizmi za dijeljenje dobre prakse u preduzetničkom učenju

Tokom prvog dana posjete, velški i crnogorski predstavnici su razmjenjivali iskustva o tome kako snažno partnerstvo može pomoći u razvoju i implementaciji preduzetničkog učenja. Diskutovalo se o primjerima najbolje prakse preduzetničke inicijative za učenje i ulozi različitih partnera. Razmatrane su mogućnosti kako se primjeri modela partnerstva za preduzetništvo mogu prilagoditi za Crnu Goru.

Aktivnosti na polju preduzetničkog obrazovanja u Velsu predstavila je ministarka ekonomije, nauke i transporta, gospođa Edwina Hart. Crnogorska delegacija je prezentovala aktivnosti koje se na ovom polju odvijaju u našoj zemlji. Ministarka je pozdravila napore Crne Gore i istakla da aktivnosti koje se realizuju u Crnoj Gori predstavljaju primjer dobre prakse koji je prepoznat od strane velikog broja aktera koji se bave unapređivanjem preduzetništva u zemljama EU.

Na velškom Univerzitetu Trinity Saint David (UWTSD) u Swansea predstavnici Univerziteta su razgovarali sa crnogorskom delegacijom o saradnji i partnerstvu na lokalnom nivou. Na Univerzitetu je predstavljena izgradnja lokalne saradnje kroz mrežu BEES (Izgradnja preduzetničkog obrazovanja u Swansea), razvoj regionalnog partnerstvo za učenje i funkcionisanje partnerstva na lokalnom nivou.

Eksperti iz oblasti preduzetničkog učenja, tokom radionica, okruglih stolova i pojedinačnih razgovora, upoznali su našu delegaciju sa partnerstvom u praksi u formalnom i neformalnom učenju, značajem kreativnosti u obrazovanju, izgradnjom veze između obrazovanja i poslovne zajednice, praktičnim iskustvima o preduzetništvu u kurikulumu, neformalnim preduzetničkim učenjem, kao i značajem lokalne vlasti u izgradnji partnerstava.

Drugi dan posjete je bio fokusiran na izgradnju komunikacione strategije i oblikovanju modela partnerstva u Crnoj Gori.

Velški partneri će podijeliti svoje iskustvo o tome kako efikasne komunikacione strategije podržavaju preduzetničko učenje i izgradnju partnerstva. Predstavnici iz Crne Gore su sa velškim kolegama analizirali mehanizme koje je moguće integrisati u protokol nacionalnog partnerstva i koje ključne aktivnosti treba sprovesti kako bi se ostvarila njegova efikasna funkcija.

Studijska posjeta je realizovana u organizaciji ETF-a.

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?