- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Seminar “Preduzetničko učenje – preduzetnička škol...
Seminar “Preduzetničko učenje – preduzetnička škola”
U Zavodu za školstvo je 26. aprila realizovan jednodnevni seminar “Preduzetničko učenje – preduzetnička škola” za nastavnike srednjih škola.
Tokom seminara nastavnici su kroz plenarnu prezentaciju, grupni rad, individualno učenje, učenje u paru razjasnili sledeća pitanja: Šta je preduzetničko učenje? Zašto je neophodno? Koji su benefiti preduzetničkog učenja? Šta podrazumijevaju preduzetničke vještine i osobine? Preduzetničko učenje i kurikulum –međupredmetne teme u kurikulumu. Karakteristike preduzetničke škole. Karakteristike preduzetničkog učenja i sredina za učenje. Odnosi preduzetničke škole i zajednice.
Na prvoj radionici je objašnjena razlika između pojma biti preduzetnik i djelovati preduzetnički, odnos između preduzetništva i konkurentnosti zemlje, kao i značaj preduzetničkog učenju na ISCED 0, ISCED 1, ISCED2 i ISCED 3 nivou. Nakon ovog predstavljeni su ishodi preduzetničkog učenja koje je neophodno implementirati kroz kompletan školski kurikulum.
Druga radionica je bila posvećena metodama i oblicima rada koje su neophodne u cilju realizacije preduzetničkog učenja. Nakon radionici nastavnici su razumjeli zašto je neophodno za nastavnike i učenike da rade metodu učenje sa učenikom u centru umjesto tradicionalnih metoda učenja, koriste metode koje omogućavaju preduzetničko učenje (npr studijska posjeta, grupni rad, traženje informacija, rešavanje problema, planiranje, komunikacija, igranje uloga, itd). Tokom treće radionice obrađena su sledeća pitanja:
- Pružanje podrške, kada je to potrebno, u odnosu na rad nastavnika ili učenika za cjeloživotno preduzetničko učenje;
- Ohrabrivanje nastavnika i učenika u radu koji se odnosi na aktivnosti učenja za preduzetništvo;
- Nastavnici su razumjeli zašto je neophodno uključiti kompletan kolektiv i lokalne kompanije u proces;
- Nastavnicima je predočena odgovornost škole za kreiranje okruženja za učenje.
Cilj četvrte redionice je bio da nastavnici urade pripremu za nastavu i predlog akcionog plana za buduće aktivnosti koji će odgovoriti na sledeća pitanja: KO, ŠTA, KAD i koji indikatori će pratiti ostvarivanje ovih aktivnosti.