- Vlada Crne Gore
Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija Održan Regionalni forum Torino proces 2016-2017. u...
Održan Regionalni forum Torino proces 2016-2017. u Beogradu
U organizaciji Evropske trening fondacije (ETF) u Beogradu je 1. i 2. februara održan Regionalni forum Torino proces 2016-2017. koji je imao za cilj praćenje napretka u oblasti politike stručnog obrazovanja i obuke (VET) i vještina, na osnovu rezultata konsultacija u okviru Torino procesa 2016. u zemljama Jugoistočne Evrope (Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo, Makedonija, Crna Gora i Srbija) i Turskoj.
Forumu su prisustvovali i predstavnici ministarstava, lokalne uprave, statističkih zavoda, socijalnih partnera, privatnog i civilnog sektora zemalja učesnica, predstavnici Evropske komisije, Evropskog parlamenta, ETF-a, Regionalnog savjeta za saradnju, Inicijative za reformu obrazovanja u Jugoistočnoj Evropi ERI SEE, OECD-a, Međunarodne organizacije rada, KulturKontakt-a, GIZ-a, Britanskog savjeta, Centra za preduzetničko učenje Jugoistočne Evrope SEECEL, kao i predstavnici Bugarske i Mađarske.
Delegaciju Crne Gore činili su predstavnici Ministarstva prosvjete, Ministarstva rada i socijalnog staranja, Centra za stručno obrazovanje, Saveza sindikata i Direkcije za mala i srednja preduzeća.
U fokusu Foruma bilo je utvrđivanje stepena napretka u reformi stručnog obrazovanja i razvoju vještina od pokretanja Torino procesa do danas, kao i razmjena iskustava o rezultatima zemalja kandidata u sprovođenju Zaključaka iz Rige 2015. godine, razmatranje zajedničkih trendova, napretka i prioriteta na regionalnom nivou, identifikovanje predstojećih aktivnosti na regionalnom nivou za razvoj politika u stručnom obrazovanju uz učešće EU i međunarodnih predstavnika.
Forum je bio prilika za razmjenu iskustava kako analize i preporuke iz Torino izvještaja na najbolji način upotrijebiti za dalje unapređenje stručnog obrazovanja.
Torino proces predstavlja analizu politika u oblasti stručnog obrazovanja koja je pokrenuta 2010. godine. Učešće u Torino procesu pomoglo je Ministarstvu prosvjete da kroz samoevaluaciju sagleda kako Crna Gora primjenjuje utvrđene koncepte politika i prioriteta u oblasti stručnog obrazovanja, koliko su partneri uključeni u kreiranje i sprovođenje mjera i aktivnosti, kako društveno-ekonomski kontekst utiče na sprovođenje obrazovnih politika i što je potrebno za dalje unapređenje stručnog obrazovanja.