Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva

Izjava crnogorskog ministra finansija Miroslava Ivaniševića nakon sjednice Vlade

Objavljeno: 17.07.2003. 18:53 Autor: Naslovna strana

PREDLOG ZAKONA O REGULISANJU OBAVEZA I POTRAŽIVANJA PO OSNOVU INO-DUGA I DEVIZNE ŠTEDNJE GRAĐANA

-Ključne poruke-



Vraćanje povjerenja građana, kao i domaćih i stranih subjekata u bankarski sistem zemlje, osnovni su razlozi za donošenje ovog Zakona. Njegovo usvajanje će uticati na rast rejtinga Crne Gore, kao jasan signal svim potencijalnim investitorima u inostranstvu o stabilizovanju finansijskog tržišta i uspostavljanju finansijske discipline na njemu, što će rezultirati daljim razvojem tog tržišta i povećanjem obima finansijskih transakcija u Crnoj Gori.

Predlogom Zakona definisani su ino-dug Republike i uslovi i postupak preuzimanja obaveza i potraživanja banaka po osnovu tog duga i devizne štednje građana i utvrđen način njihovog izmirenja. Njime je takođe predviđena obaveza Ministarstva finansija da obezbijedi sredstva u Budžetu za svaku godinu, za otplatu ino-duga po utvrđenom planu.

Pored ino-duga, ovim zakonskim projektom su ponuđena i rješenja za izmirenje obaveza po osnovu devizne štednje građana,način i rokovi uplate sredstava, kao i termini i koeficijenti po kojima će se vršiti isplata do kraja otplatnog perioda. Isplata devizne štednje vršiće se putem obveznica, uz utvrđivanje ko i na koji način vrši emitovanje i na koga glase obveznice. Iznos emisije i rok izdavanja, kao i evidentiranje konverzije štednih uloga u obveznice i način i uslove za njihovu realizaciju, prema predloženim rješenjima, propisivaće Vlada Crne Gore.

PREDLOG ZAKONA O SPRJEČAVANJU PRANJA NOVCA

-Ključne poruke-



Predlogom zakona o sprječavanju pranja novca, koji je utvrdila Vlada Crne Gore na današnjoj sjednici, uspostavlja se konzistentan pravni okvir za borbu protiv pranja novca, putem efikasnih mahanizama za kontrolu finansijskih transakcija koje su, ili bi mogle biti, dio operacija pranja novca.

Predloženim rješenjima, usaglašenim sa evropskim standardima u toj oblasti, definisane su mjere i procedure kontrole u svim poslovima primanja, izručivanja, zamjene, čuvanja ili raspolaganja novcem i drugom imovinom, te način i postupak identifikacije učesnika u finansijskim transakcijama. Takođe je utvrđena obaveza pravnih i fizičkih lica i preduzetnika da, o svim transakcijama iznad 15.000 eura kao i onim kod kojih postoji sumnja da se radi o pranju novca, blagovremeno dostavljaju podatke nadležnim organima.

Suštinski važan institut koji će obezbijediti efikasnu primjenu ovog zakona, predstavlja Agencija za sprječavanje pranja novca, čiji će zadatak biti da prikuplja i analizira podatke o transakcijama pribavljene od preduzetnika, te da te podatke dostavlja nadležnim državnim organima, čime ona postaje subjekt u otkrivanju i sprječavanju pranja novca.Agencija je ovlašćena i da vrši nadzor nad sprovođenjem Zakona i, pod predviđenim uslovima, da uspostavlja međunarodnu saradnju sa ovlašćenim organima drugih zemalja i međunarodnim organizacijama.

Radi cjelovitijeg ostvarivanja tih ovlašćenja, predložena su rješenja kojima se obavezuju državni organi da Agenciji dostavljaju podatke o prekršajima vezanim za primjenu Zakona i za krivična djela pranja novca. Tim rješenjima su data ovlašćenja Agenciji da prikuplja potrebne podatke i koristi ih u propisane svrhe, uz istovremenu zaštitu lica koja su dužna da ih dostavljaju i koja se oslobađaju čuvanja bankarske, poslovne, profesionalne i službene tajne.

Takođe je utvrđena i obaveza Agencije da pokrene prekršajni postupak i predloži nadzornim organima da, u okviru svojih nadležnosti, odrede odgovarajuće mjere nadzora, čime se obezbjeđuje sistemsko djelovanje svih relevantnih subjekata u sprječavanju pranja novca.



Audio
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?