- Vlada Crne Gore
Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine UPUTSTVO O BLIŽOJ SADRŽINI IZVJEŠTAJA O STANJU URE...
Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva
UPUTSTVO O BLIŽOJ SADRŽINI IZVJEŠTAJA O STANJU UREĐENJA PROSTORA
Objavljeno: 07.07.2010. • 15:53 Autor: Ministartvo uređenja prostora i zaštite životne sredine
Podgorica, 25.05.2010. godine
SVIM PREDSJEDNICIMA OPŠTINA I GRADONAČELNICIMA
Poštovani,
U cilju stvaranja optimalnih uslova za praćenje stanja prostora, kao bitnog segmenta uređenja prostora - znatan broj lokalnih samouprava je, na Seminaru o implementaciji Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata, održanom u Baru decembra 2009.godine, predložio da Ministarstvo uređenja prostora i zaštite životne sredine sačini uputstvo o bližem sadržaju izvještaja o stanju uređenja prostora.
Ocjenjujući predlog lokalnih samouprava značajnim, umjesnim i osnovanim, pogotovu sa aspekta ujednačenog postupanja pri izradi izvještaja - ovo minstarstvo je, shodno članu 119 Zakona o lokalnoj samoupravi, sačinilo pomenuto uputstvo, s molbom da obezbijedite njegovo procesuiranje kod nadležnih službi lokalne samouprave.
M I N I S T A R
Branimir Gvozdenović s.r.
BLIŽI SADRŽAJ IZVJEŠTAJA O STANJU UREĐENJA PROSTORA LOKALNE SAMOUPRAVE
I UVOD
1. Sadržina Izvještaja
2. Realizacija obaveza i aktivnosti po osnovu Izvještaja za prethodnu godinu
II ANALIZA SPROVOĐENJA PLANSKIH DOKUMENATA
1. Organizacija, korišćenje i namjena prostora po planskim dokumentima lokalne
samouprave - pokrivenost teritorije lokalne samouprave planskim dokumentima;
2. Realizacija Programa uređenja prostora:
- donijeti planski dokumenti (popis, obim zahvata, obrađivač)
- učešće javnosti pri izradi planskih dokumenata
- finansiranje izrade (izvori, problemi u finansiranju)
- uređivanje građevinskog zemljišta (način, finansiranje, rokovi)
- nezavršene obaveze (specifikacija, razlozi)
- lokalni planski dokumenti donijeti od strane Vlade Crne Gore
- dokumentaciona osnova, sa posebnim osvrtom na aktivnosti izrade baznih studija i istraživanja;
3. Sintezna karta:
a) grafički prikaz granica donijetih/važećih planskih dokumenata (1:10000)
b) grafički prikaz granica planskih dokumenata koji su u fazi izrade (1:10000);
4. Osnov korišćenja zemljišta (svojina, korišćenje, zakup) - grafički prikaz na
karti 1 : 1000;
5. Poljoprivredne površine, šumske površine, vodne površine, ostale prirodne
površine, površine infrastrukture, površine za specijalne namjene, koncesiona
područja, eksploataciona polja i dr. – pregled;
6. Demografska kretanja;
7. Sprovođenje podzakonskih akata (obaveze iz Zakona, efekti.);
8. Izdati utu, građevinske dozvole, upotrebne dozvole;
9. Privremeni objekti iz nadležnosti lokalne samouprave (član 117 Zakona);
10. Detaljna analiza investicionih potencijala bazirana na važećim planskim
dokumentima, sa posebnim osvrtom na:
- infrastrukturne objekte
- turističke komplekse
- stambene komplekse
- trgovačke sadržaje – poslovne komplekse.
III SPROVEDENE MJERE I NJIHOV UTICAJ NA UPRAVLJANJE PROSTOROM I NJEGOVU ZAŠTITU
1. Mjere sprovedene u cilju podsticanja kvaliteta građenja i oblikovanja
prostora;
2. Uticaj mjera uređenja prostora na: poljoprivredne površine, šumske površine,
vodne površine, ostale prirodne površine, površine infrastrukture, površine za specijalne namjene, koncesiona područja, eksploataciona polja i dr;
3. Građevinsko zemljište;
4. Iznos naknada za komunalno opremanje građevinskog zemljišta (ostvarenih u postupku izdavanja građevinske dozvole i u postupku izdavanja upotrebne dozvole) i ugovorenih naknada;
5. Obalno područje;
6. Izvorišta vode;
7. Energetski potencijal;
8. Pogranična područja, manje razvijena područja;
9. Upravljanje otpadom – prostorni aspekt, prečišćavanje otpadnih voda;
10. Saradnja sa međunarodnim institucijama;
11. Saradnja sa nadležnim organima u postupku izrade i donošenja planskih
dokumenata;
12. Povjereni poslovi od strane državne uprave;
13. Broj organizovanih urbanističko – arhitektonskih konkursa u skladu sa
članom 30 Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata.
IV PODACI O IZGRAĐENIM OBJEKTIMA UKLJUČUJUĆI I OBJEKTE IZGRAĐENE SUPROTNO ZAKONU
1. Objekti izgrađeni sa građevinskom dozvolom i upotrebnom dozvolom;
2. Objekti izgrađeni sa građevinskm dozvolom, a bez upotrebne dozvole;
3. Objekti izgrađeni bez građevinske dozvole (područje, broj, odstupanje od
građevinske dozvole), sa posebnim osvrtom na uklopljene objekte;
4. Objekti koji su uklopljeni u planski dokument i objekti koji nijesu uklopljeni u
planski dokument.
Podatke za objekte iz tač.1, 2, 3, i 4 potrebno je dati u odnosu na strukturu tih objekata, i to:
- kolektivno stanovanje
- mali porodični objekti
- turistički sadržaji
- poslovni objekti.
Nedostajuće podatke za objekte na teritoriji lokalne samouprave potrebno je pribaviti od nadležnih državnih organa.
V ZAHTJEVI KORISNIKA PROSTORA
1. Zahtjevi za izmjenu planskog dokumenta – statistički, opisno, tendencije, ocjena;
2. Zahtjevi za uklapanje bespravno sagrađenih objekata u planski dokument
(statistički i opisno).
VI PREDLOG MJERA ZA UNAPREĐENJE POLITIKE UREĐENJA PROSTORA
Polazeći od stanja uređenja prostora konstatovanog u izvještaju, lokalne samouprave treba da predlože mjere, obaveze i aktivnosti koje je potrebno sprovesti, radi unapređenja stanja u prostoru, kao i rokove za njihovo izvršenje.
Vezani članci:
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?