- Vlada Crne Gore
Ministarstvo finansija Reagovanje Ministarstva finansija na neprecizne me...
Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodne sazive Vlade Crne Gore. Moguće je da su informacije zastarjele ili nerelevantne.
Arhiva
Reagovanje Ministarstva finansija na neprecizne medijske interpretacije Predloga izmjena i dopuna zakona o porezu na nepokretnost
Objavljeno: 21.09.2010. • 23:48 Autor: Ivona Mihajlović - administrator
Povodom nepreciznih interpretacija u pojedinim srbijanskim medijima, a vezano za nova poreska rješenja predložena Zakonom o porezu na nepokretnosti, Ministarstvo finansija Crne Gore saopštava sljedeće:
Vlada je na sjednici u julu usvojila Predlog izmjena i dopuna zakona o porezu na nepokretnost. Predlogom je definisana nova stopa poreza na nepokretnosti u rasponu od 0,1 do 1% tržišne vrijednosti nepokretnosti.
Predloženi raspon stopa ne znači da će opštine automatski povećati poreske stope na sve kategorije nepokretnosti, već će to zavisiti od njihovih poreskih politika - da li žele da povećaju stopu, koliko i za koje kategorije nepokretnosti (na primjer - poslovni ili stambeni objekat, lokacija nepokretnosti, da li služi za stanovanje ili ne, itd). Npr. prosječna stopa nepokretnosti na nivou svih opština za stambene objekte je oko 0,25%. Poreska politika nekih opština je da propišu više stope za poslovne objekte, dok se druge opštine opredjeljuju za višu stopu na nepokretnosti koje služe za odmor i rekreaciju. Za oporezivanje određenih kategorija nepokretnosti po novom zakonu predviđen je prelazni period, kako bi se i administracija i poreski obveznici prilagodili novim rješenjima.
Istovremeno, cilj ovih rješenja nije oporezivanje ili naplata većih poreza od stranih državljana, uključujući i građane Srbije, koji imaju nekretnine u Crnoj Gori, kako se to interpretira u pojedinim medijima. Shodno važećem zakonu, jedinice lokalne samouprave imale su osnov da propisuju različite stope u odnosu na različite kategorije nepokretnosti, a ne u odnosu na vlasnika nepokretnosti. Dakle, vikend kuća koja se nalazi na primorju jednako je bila oporezovana bez obzira da li je njen vlasnik iz Podgorice, Beograda ili Njujorka. Lokalne samouprave će, u skladu sa zakonom, svojim propisima utvrditi visinu poreza za sve kategorije nepokretnosti.
Takođe, saopštavamo da nijesu tačni navodi da je cilj novih rješenja „naplata slabe turističke sezone preko leđa stranaca koji imaju kuće i stanove u Crnoj Gori“, a takvu tvrdnju najbolje demantuju zvanični podaci, urađeni u skladu sa metodologijom Centralne banke, prema kojim je za osam mjeseci ove godine Crna Gora od turizma ostvarila oko 539 miliona EUR prihoda, što je 7% više u odnosu na isti period 2009. godine.
Predloženim rješenjima stvoriće se uslovi za stabilnije i održive izvore finansiranja crnogorskih opština, kako bi se redovno finansirale zakonske obaveze lokalnih samouprava, odnosno uspostavio okvir u kojem će nivo prihoda opština odgovarati opsegu njihovih funkcija.
Treba imati u vidu i činjenicu da su ove izmjene i dalje u formi Predloga, koji će razmatrati Skupština, a nakon njegovog usvajanja izmijenjene poreske stope na nepokretnosti bile bi u primjeni od 1. januara 2011. godine.
PR SLUŽBA
MINISTARSTVA FINANSIJA
Vlada je na sjednici u julu usvojila Predlog izmjena i dopuna zakona o porezu na nepokretnost. Predlogom je definisana nova stopa poreza na nepokretnosti u rasponu od 0,1 do 1% tržišne vrijednosti nepokretnosti.
Predloženi raspon stopa ne znači da će opštine automatski povećati poreske stope na sve kategorije nepokretnosti, već će to zavisiti od njihovih poreskih politika - da li žele da povećaju stopu, koliko i za koje kategorije nepokretnosti (na primjer - poslovni ili stambeni objekat, lokacija nepokretnosti, da li služi za stanovanje ili ne, itd). Npr. prosječna stopa nepokretnosti na nivou svih opština za stambene objekte je oko 0,25%. Poreska politika nekih opština je da propišu više stope za poslovne objekte, dok se druge opštine opredjeljuju za višu stopu na nepokretnosti koje služe za odmor i rekreaciju. Za oporezivanje određenih kategorija nepokretnosti po novom zakonu predviđen je prelazni period, kako bi se i administracija i poreski obveznici prilagodili novim rješenjima.
Istovremeno, cilj ovih rješenja nije oporezivanje ili naplata većih poreza od stranih državljana, uključujući i građane Srbije, koji imaju nekretnine u Crnoj Gori, kako se to interpretira u pojedinim medijima. Shodno važećem zakonu, jedinice lokalne samouprave imale su osnov da propisuju različite stope u odnosu na različite kategorije nepokretnosti, a ne u odnosu na vlasnika nepokretnosti. Dakle, vikend kuća koja se nalazi na primorju jednako je bila oporezovana bez obzira da li je njen vlasnik iz Podgorice, Beograda ili Njujorka. Lokalne samouprave će, u skladu sa zakonom, svojim propisima utvrditi visinu poreza za sve kategorije nepokretnosti.
Takođe, saopštavamo da nijesu tačni navodi da je cilj novih rješenja „naplata slabe turističke sezone preko leđa stranaca koji imaju kuće i stanove u Crnoj Gori“, a takvu tvrdnju najbolje demantuju zvanični podaci, urađeni u skladu sa metodologijom Centralne banke, prema kojim je za osam mjeseci ove godine Crna Gora od turizma ostvarila oko 539 miliona EUR prihoda, što je 7% više u odnosu na isti period 2009. godine.
Predloženim rješenjima stvoriće se uslovi za stabilnije i održive izvore finansiranja crnogorskih opština, kako bi se redovno finansirale zakonske obaveze lokalnih samouprava, odnosno uspostavio okvir u kojem će nivo prihoda opština odgovarati opsegu njihovih funkcija.
Treba imati u vidu i činjenicu da su ove izmjene i dalje u formi Predloga, koji će razmatrati Skupština, a nakon njegovog usvajanja izmijenjene poreske stope na nepokretnosti bile bi u primjeni od 1. januara 2011. godine.
PR SLUŽBA
MINISTARSTVA FINANSIJA
Vezani članci:
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?