- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Obuku za rukovodioce završilo 42 direktora/ce
Obuku za rukovodioce završilo 42 direktora/ce
Završnom činu prezentovanja individualnih radova, u periodu od 27. septembra do 2. oktobra pristupilo je 42 direktora/ice, čime su završili obuku za rukovodioce obrazovno-vaspitnih ustanova. Na početku prezentacije, prisutnima se obratila direktorica Zavoda za školstvo i čestitala im na uspješno završenoj obuci. Izrazila je zadovoljstvo zbog činjenice da je ova Zakonom obavezna obuka bila plodna, interaktivna, svrsishodna i zanimljiva. Ona je je naglasila i da su direktori/ice imali/e priliku da se dodatno usavrše i učvrste već stečena znanja. Istakla je da Zavod po vokaciji ima savjetodavnu ulogu i da pruža kontinuiranu podršku na polju unapređenja profesionalnog razvoja, te je pozvala direktore/ice na dalju saradnju i dijalog. Zahvalila se mentorima/kama na njihovoj proaktivnoj ulozi, profesionalnim savjetima i strpljenju i pohvalila rad Odsjeka za kontinuirani profesionalni razvoj koji je i organizator obuka za rukovodioce.
Prisutni mentori/ke, Katarina Todorović, Dijana Laković, Zorica Minić, Jadranka Gavranović, Ana Ćalov Prelević, Veljko Botica i Radoje Novović, podržavali su diskusiju tokom izlaganja, davali konstruktivne savjete i proaktivno učestvovali u dijalogu. I ovoga puta tokom prezentacija, iznjedrile su se neke inovativne i interesantne ideje – od formiranja svojevrsnog „upravnog savjeta“ koji bi bio podrška direktoru u rukovođenju, a činio bi ga direktor, sekretar, pedagog, psiholog, ali i predstavnici razredne i predmetne nastave, izrade posebnog godišnjeg plana saradnje ustanove sa lokalnom zajednicom, uvođenja obaveznih tema u opšte roditeljske sastanke na kojima bi se neizostavno govorilo, između ostalog, o bezbjednosti, zdravlju i ishrani, tehnologijama u obrazovanju, socio-emocionalnom razvoju i talentima, preko ideja o „njegujućoj motivaciji“, internim procedurama o uvezivanju vrtića i osnovnih škola, do formativnog i kontinuiranog ocjenjivanja, timskog rada, planiranja, poboljšanja nastave kroz čitalačku pismenost, pretvaranja rizika u prilike, Epštajnove tipologije „roditeljstva“ i, konačno, uvažavanja „vrtićana“, sjajnog izraza za djecu polaznike predškolskog obrazovanja koju je jedan direktor vrtića smislio i primijenio tokom izlaganja.
Odsjek za kontinuirani razvoj se zahvaljuje svim kandidatima i mentorima na konstruktivnom dijalogu i razmjeni ideja, te direktoricama muzičkih škola na inspiraciji da se u pozadini svake prezentacije čuju arije Mocarta, Baha, Čajkovskog, zbog kojih su ovi intenzivni radni dani bili relaksiraniji.