- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Prezentacija udžbenika „Italijanski za međujezičke...
Prezentacija udžbenika „Italijanski za međujezičke i međukulturne posrednike u Crnoj Gori”
U organizaciji Zavoda za školstvo, 13. februara je održana prezentacija udžbenika „Italijanski za međujezičke i međukulturne posrednike u Crnoj Gori”, za profesore italijanskog jezika u srednjim školama i drugu zainteresovanu stručnu javnost. Prisutne je uvodnim obraćanjem pozdravila direktorica Raba Hodžić. Kako Zavod za školstvo obavlja stručne poslove, praćenje, analizu i razvoj obrazovnog sistema, u svim nivoima opšteg douniverzitetskog obrazovanja, veoma dobru saradnju ostvarujemo i sa fakultetskim jedinicama Univerziteta Crne Gore, naglasila je direktorica. Zahvaljujući toj saradnji, realizovani su brojni projekti koji su umnogome uticali na unapređenje i kvalitet nastave. Jedna takva produktivna saradnja ostvarena je sa Studijskim programom za italijanski jezik i književnost Filološkog fakulteta Univerziteta Crne Gore, koja je doprinijela unapređenju nastave italijanskog jezika u školama, dodala je ona. Na kraju svog izlaganja se zahvalila svim koleginicama sa tog studijskog programa koje su svojim znanjem, stručnošću, entuzijazmom, posvećenošću doprinijele obagaćivanju nastavnog procesa i podizanju standarda učenja stranih jezika.
O udžbeniku i načinu njegovog nastanka nešto više su rekle autorke doc. dr Deja Piletić i dr Gordana Luburić i lektorka mr Sanja Bogojević, profesorica italijanskog jezika u JU Gimnazija “Slobodan Škerović”. Kako je nastao udžbenik, u okviru kojeg projekta se javila ideja da se kreira, o motivima njegovog nastanka i koji su njegovi glavni ciljevi, objasnila je doc. dr Deja Piletić. Naglasila je da je udžbenik nastao u okviru projekta koji je finansirala Evropska komisija (Erasmus+ Reflame) i koji je trajao tri godine, završivši se u junu 2023. godine. Cilj njegovog pokretanja je reforma nastave italijanskog jezika struke na univerzitetskom nivou obrazovanja. Rađena su istraživanju gdje su studenti naglasili šta oni očekuju od udžbenika i nastavnog procesa, kako bi bili sposobni da započnu svoj rad na tržištu uz dobro poznavanje jezika struke.
O strukturi udžbenika, njegovim djelovima koji doprinose poboljšanju kvaliteta nastave, mogućnostima upotrebe u nastavi na srednjoškolskom nivou, kroz nekoliko nastavnih jedinica, nešto više je predočila dr Gordana Lubardić, jedna od autorki udžbenika. Tokom izlaganja naglasila je da su autorke spremne za sve vrste saradnje u vidu sugestija, primjedbi, pohvala, kako bi udžbenik u pravom smislu riječi našao svoje mjesto u obrazovnom sistemu. Kao lektor o svojim impresijama i značaju udžbenika govorila je mr Sanja Bogojević, profesorica italijanskog jezika u JU Gimnaziji “Slobodan Škerović”. Ona je istakla da je grafički, tabelarno jasno i precizno urađen uz korišćenje pastelnih boja koje su prijatne za čitanje, što je veoma važno za učenike i studente. Dodala je kako je u knjizi savršeno integrisan gramatički i leksički dio.
Recenziju udžbenika su uradili: prof. Julijana Vučo (Univerzitet u Beogradu); prof. Ariela Fabrio (Univerzitet u Zagrebu); prof. Roberto Dolce (Università per Stranieri di Perugia). Izdavač: Univerzitet Crne Gore. Prisutnima su autorke podijelile i određeni broj primjeraka udžbenika.