Učenje za održivost u Evropi: Izgradnja kompetencija i podrška nastavnicima i školama

Objavljeno: 16.04.2024. 10:00 Autor: Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija

Eurydice je objavio izvještaj "Učenje za održivost u Evropi: Izgradnja kompetencija i podrška nastavnicima i školama".

Izveštaj se fokusira na razvoj kompetencija održivosti kod učenika i podršku koja se nudi nastavnicima i školama da odgovore na izazove zelene tranzicije i to za 39 evropskih obrazovnih sistema.

Izvještaj analizira kako je učenje za održivost ugrađeno u evropske nastavne planove i programe, i u kojoj mjeri su kompetencije održivosti – definisane na osnovu evropskog GreenComp okvira – uključene u ove upravljačke dokumente (Poglavlje 1). Zatim ispituje ulogu nastavnika i školskih lidera u promovisanju održivosti, pokrivajući oblasti kao što su integracija održivosti u okvire kompetencija nastavnika kroz početno obrazovanje nastavnika, promovisanje profesionalnog razvoja nastavnika u održivosti, izgradnja školskog rukovodstva za održivost i podrška nastavnicima u pružanju obrazovanja o održivosti ( Poglavlje 2). Izvještaj konačno istražuje pristupe održivosti u cijeloj školi, podršku školama i praćenje, uključujući smjernice, podršku i podsticaje, kao i praćenje integracije učenja za održivost u školske aktivnosti (Poglavlje 3). 

Pokrivajući osnovno i opšte srednje obrazovanje, izvještaj se oslanja na kvalitativne podatke o politikama i mjerama podrške.

 

Dokumenta

Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?