Objavljeno:
2011-10-04 •
13:22:46
Od 29. septembra do 1. oktobra 2011, Evropski centar za moderne jezike Savjeta Evrope je bio domaćin velike konferencije na kojoj su predstavljeni rezultati programa aktivnosti Podrška stručnjacima u oblasti jezika (2008-2011) i predstavljen novi program pod nazivom Učenje kroz jezike (2012-2015).
Aktivnosti Centra su organizovane u okviru četvorogodišnjih programa. Teme i ciljevi programa su blisko povezane sa kretanjima u izučavanju jezika na nacionalnim i internacionalnom nivou. Jedan program čine brojni projekti koje realizuju stručnjaci iz oblasti jezika iz svih evropskih zemalja. Ovi projekti – koji se sastoje od obuke, istraživanja i aktivnosti podizanja svijesti – predstavljaju vrstu međunarodnog okvira za prikupljanje i razmjenu informacija, za podsticanje komunikacije i za obuku u oblasti nastavnih metoda.
Glavni ciljevi konferencije bili su:
. predstavljanje publikacija pripremljenih u projektima programa 2008-2011, u kojima je posebna pažnja posvećena primjerima dobre prakse;
. promovisanje inicijative za podsticanje primjene rada Centra u nacionalnim kontekstima;
. diskusija o potencijalnom uticaju rezultata programa na nastavu jezika u Evropi;
. zvanično pokretanje novog srednjoročnog programa (2012-2015);
. okupljanje velikog broja jezičkih stručnjaka, donosioca odluka i drugih aktera i na taj način promovisanje rada Centra.
Učesnici konferencije su bili nacionalni koordinatori iz zemalja članica kao i partneri Centra iz civilnog sektora, koje je trebalo upoznati sa finalnim rezultatima prethodnog programa, ali i sa osnovama novog čija će primjena početi u januaru 2012.
Centar je definisao prioritete novog programa i oni se odnose na sljedeće teme: podrška jezičkom obrazovanju migranata, regionalni i manjinski jezici, znakovni jezici i dostupnost jezika za slijepe i slabovide osobe, evaluacija i ocjenjivanje, sveživotno učenje i informalno/neformalno obrazovanje i medijacija, inovativne metode u nastavi stranih jezika.
Projekti će trajati između dvije i četiri godine.