Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodni saziv Vlade Crne Gore.
Arhiva

KAKO UČENICIMA POMOĆI DA STVARAJU

Objavljeno: 2011-11-09 09:26:02

U Zavodu za školstvo je 8. novembra 2011. godine predstavljen Projekat Kako učenicima pomoći da uspješno stvaraju usmene i pisane, umjetničke i neumjetničke tekstove. Projekat podržava Zavod za školstvo, a autorka projekta je dr Dušanka Popović.

Projekat se zasniva na savremenom pristupu nastavi jezika i književnosti koji se preporučuje u okviru aktuelnih nastavnih programa namijenjenih toj nastavi i podrška je njegovoj funkcionalnoj primjeni. Cilj projekta jeste da se ispitaju i preporuče najbolji načini kojima se postiže izgradnja funkcionalne pismenosti i umješnost stvaranja usmenog i pisanog teksta.

Ideja o pripremi i realizaciji takvog projekta proizašla je iz istraživanja nastave maternjeg jezika i književnosti u Crnoj Gori u proteklom periodu. Naime, rezultati istraživanja pokazuju: da treba razvijati čitalačku pismenost učenika (PISA testiranje 2006. i 2009. godine), da je neophodno unaprijediti razumijevanje slojeva značenja pročitanog teksta, primjenu znanja iz pravopisa, kao i bogatstvo rječnika u vlastitom tekstu (Republičko testiranje obrazovnih postignuća učenika III razreda osnovne škole iz maternjeg jezika i književnosti, 2005. godine), te da se učenici teško snalaze prilikom samostalnog stvaranja pisanih tekstova (Istraživanje nastave maternjeg jezika i književnosti na području starijih crnogorskih govora, 2004-2007. godine).

Projekat će se realizovati kroz organizaciju radnih sastanaka, okruglih stolova, seminara, kao i putem posjeta školama tj. časovima.

Planirano je da se projekat realizuje u periodu oktobar 2011 – oktobar 2012. godine

 

U realizaciju je uključeno dvanaest osnovnih škola iz Bara, Nikšića, Podgorice i Bijelog Polja (OŠ „Meksiko“, OŠ „Blažo Jokov Orlandić“, OŠ „Srbija“, OŠ „Ratko Žarić“, OŠ „Braća Ribar“, OŠ „Marko Miljanov“, OŠ „Dušan Korać“, OŠ „ Risto Ratković”, OŠ „M. M. Burzan“, OŠ „Vuk Karadžić“, OŠ „Vladimir Nazor“ i OŠ „Radojica Perović“) odnosno 45 zainteresovanih kreativnih i inovativnih nastavnika koji će svojim iskustvom doprinijeti unapređenju ove oblasti nastave maternjeg jezika i književnost.

 

Stručni tim projekta čine: dr Dušanka Popović, autor i rukovodilac projekta, Zavod za školstvo, Nađa Durković, glavna i odgovorna urednica, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva,  dr Sanja Šubarić, profesorica na Filozofskom fakultetu, Dijana Laković, profesorica, OŠ „Radojica Perović”, Sanja Mušović, profesorica, OŠ „Braća Ribar” i Aleksandra Vešović Ivanović, nadzornica za jezik i književnost, Zavod za školstvo.