Pažnja: Sadržaj ove stranice je dio arhivskog sadržaja i odnosi se na prethodni saziv Vlade Crne Gore.
Arhiva

Predlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata donosi strukturna poboljšanja u ovoj oblasti

Objavljeno: 2013-05-25 17:04:30 Autor: Ministarstvo održivog razvoja i turizma

Obzirom na iznešene stavove Socijalističke narodne partije povodom Predloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o uređenju prostora i izgradnji objekata, a koji se između ostalog, tiču predloženog ukidanja naknade za komunalno opremanje za objekte od opšteg interesa, sa akcentom na opštinu Pljevlja, Ministarstvo održivog razvoja i turizma daje sljedeći odgovor:

Tekstom Predloga Zakona predloženo je da se naknada za komunalno opremanje ne plaća za objekte od opšteg interesa, uključujući neke vrste hotela (4 ili više zvjezdica) i dr. Cilj je jasan: stimulisanje gradnje i povećanja kvaliteta objekata koji služe svim građanima, te stimulisanje razvoja turizma kao strateške razvojne grane Crne Gore.

Napominjemo da se ovaj Predlog Zakona, te samim tim ni odredbe oko oslobođanja od naknade za komunalno opremanje, ne odnose na neformalne objekte. Oni su predmet pažnje Zakona o legalizaciji neformalnih objekata koji je u skupštinskoj proceduri.

Odredbe Predloga Zakona nijesu rađene po pojedinačnim slučajevima ni jedne opštine ponaosob, već po mjeri i interesu svih građana. Razumijevajući potrebu da svaka opština ostvari maksimum prihoda od objekata na svojoj teritoriji, predloženim rješenjem želi se provesti dugoročna vizija: stimulisanje gradnje objekata od opšteg interesa, te omogućavanje da se sredstva koja su do sada ulagana u njihovo komunalno opremanje preusmjere na zaštitu životne sredine, tehnološko unaprijeđenje i dr. To opet ima za posljedicu ostvarenje prava i interesa građana na teritoriji te opštine da žive u kvalitetno urbanistički i ekološki uređenom prostoru.

Vjerujemo da ovi ciljevi moraju biti bliski lokalnim samoupravama, a posebno onim koje slove za mjesta na kojima je potrebno rješavati značajna ekološka pitanja. Odnosno, vjerujemo da trenutna naplata umjesto dugoročnih rješenja svakako nije u interesu bilo koga.

Sa druge strane, prihvatajući da je kvalitet razvojnih planova srazmjeran veličini prihoda, vodili smo se i procjenama o umanjenju tih prihoda za opštine u slučaju neplaćanja pomenute naknade. Tako smatramo važnim podatak da je, u posljednjih pet godina, broj dozvola za objekte od opšteg interesa (uključujući novopredloženo proširenje objekata koji se kvalifikuju kao oni od opšteg interesa) izdatih od strane Ministarstva, za teritorije svih crnogorskih opština, 89. Dakle, u prosjeku 4 po opštini. Stoga, vođeni upravo činjenicom da je broj objekata ove vrste potrebno zapravo značajno povećati, jer trenutno čine jako mali udio u strukuri već izgrađenih, predloženo je pomenuto rješenje o ukidanju naknade.

Ako se postavlja pitanje kojim sredstvima će opštine da obezbijede komunalno opremanje za objekte oslobođene plaćanja naknade, pa ma koliko bio mali njihov broj, Zakonom o uređenju prostora i izgradnji objekata data je mogućnost da to uradi sam zainteresovani investitor.

Napominjemo i da su, u pripremi ove odredbe, izvršene konsultacije sa velikim brojem relevatnih subjekata, u cilju dobijanja najboljeg zakonskog rješenja.

U krajnjem, ne pretendujući na monopol nad ispravnošu predloženih rješenja, na stanovištu smo da je odredba o ukidanju ove naknade, odraz ozbiljnog promišljanja o potrebama svih građana na nivou čitave države. Podrazumijeva se da smo otvoreni za sve konstruktivne sugestije i prijedloge političkih subjekata u skupštinskoj proceduri, i uvjereni da jedino otvorenim dijalogom obezbjeđujemo kvalitet.