U DIREKTORATU DRŽAVNOG TREZORA vrše se poslovi koji se odnose na: plaćanje na bazi relevantne dokumentacije i dostavljenih podataka od strane potrošačkih jedinica; upravljanje računovodstvenim sistemom državnih primitaka i izdataka; vodjenje Glavne knjige Trezora; obradjivanje naloga za potrošnju sredstava; pripremanje završnih računa budžeta; praćenje izvršavanja potrošnje sredstava opredijeljenih po godišnjem zakonu o budžetu; razvijnje i vodjenje računovodstva budžeta i upravljanje finansijskim informacionim sistemom; pripremau redovnih finansijskih izvještaja za potrebe ministra, Vlade i budžetskih korisnika; dajvanje podatka za analizu finansijskog sistema; upravljanje raspoloživim novčanim sredstvima na konsolidovanom računu Trezora; obezbjedjivanje neophodnog iznosa novčanih sredstava na konsolidovanom računu trezora koji je potreban za blagovremeno plaćanje planiranih obaveza, i upravljanje likvidnošću; politiku upravljanja javnim dugom, pripremu i predlaganje pravne regulative iz oblasti upravljanja dugom i gotovinom; učestvvovanje u pregovorima sa stranim partnerima kada se radi o stranom dugu koji preuzima Vlada, kao i drugim vidovima saradnje sa medjunarodnim finansijskim organizacijama; pripremu propisa upravljanjanja gotovinom i platnim prometom; upravljanje domaćim i stranim dugom; upravljanje stranim donacijama, pomoćima i zajmovima; upravljanje dugom nastalim po osnovu datih garancija i uzetih zajmova; upravljanje dugom po osnovu hartija od vrijednosti koje je emitovala država; voddjenje evidencije o državnom dugu, stranim donacijama, datim zajmovima i garancijama; vodjenje evidencije državne imovine; na utvrdjivanje računovodstvenih standarda u oblasti javnih finansija Crne Gore u skladu sa medjunarodnim računovodstvenim standardima; analiziranje i izvještavanje o stanju zaduženosti Crne Gore; prikupljanje i analiziranje podataka koji se finansiraju iz budžeta; poboljšanje tehničkih procedura i sistema podrške u cilju vodjenja efektivne, efikasne i tačne evidencije; obezbjedjenje upravljanja svim tokovima prihoda i rashoda budžeta; pružanje savjeta i vršenje obuke zaposlenih u organima državne uprave o načinu korišćena sistema trezora; otvaranje i i vršenje kontrole bankarskih računa i podračuna; praćenje finansijskog poslovanjea vanbudžetskih fondova i opština.
3.a) U Direkciji za računovodstvene usluge i izvršenje budžeta vrše se poslovi koji se odnose na:
- vođenje glavne knjige Trezora i pomoćnnih knjiga; pripremu i vođenje plana računa i izradu izvještaja promjenama na glavnom i pomoćnim računima; oezbjedjenje pravilne primjene Kontnog plana; i pravilne primjene računovodstvenih standarda; pripremu završnog računa budžeta; praćenje potrošnje opredijeljenih sredstava; upravljanje računovodstvenim sistemom državnih primitaka i izdataka; pripremu analiza i izvještaja u vezi ostvarenja budžetskih primitaka i izdataka u skladu sa klasifikacionom strukturom.
- vođenje evidencije o prihodima; vođenje tačne i blagovremene evidencije svih izdataka; plaćanje na bazi relevantne dokumentacije i dostavljenih podataka u skladu sa planovima potrošnje; obezbjedjivanje tačne i blagovremene evidencije u Glavnoj knjizi Trezora; sastavljanje finansijskih izvještaja o izvršenju budžeta; praćenje poslovanja vanbudžetskih fondova i opština i dostavljanje izvještaja o njihovom poslovanju.
3. b) U Direkciji za budžetsko računovodstvo i izvještavanje, vrše se poslovi koji se odnose na:
- pripremu i usaglašavanje računovodstvenih standarda javnog sektora u skladu sa najboljom računovodstvenom praksom; pripremu predloga Kontnog plana za potrošačke jedinice, fondove i jedinice lokalne samouprave; izmjene postojećih i nacrte novih propisa u oblasti računovodstvene politike i sistema budžeta; obezbjedjenje da se računovodstvena politika javnog sektora sprovodi, razvija i poštuje; pripremu mišljenja iz oblasti računovodstvene politike javnog sektora; pripremu informacija iz oblasti računovodstvene politike javnog sektora.
- inplementaciju politike i sistema upravljanja državnom imovinom; vođenje registra državne imovine, kojom raspolaže Vlada, državni organi organi jedinica lokalne samouprave i organizacije koje obavljaju javnu službu; pripremu informacija o državnoj imovini; pripremu mišljenja iz oblasti evidencije državnom imovinom; pripremu i drugih analiza i izvještaja iz djelokruga svoga rada.
- pripremu materijala, organizaciju i sprovođenje obuke potrošačkih jedinica za primjenu računovodstvenih standarda; pružanje savjetodavnih usluga potrošačkim jedinicama u vezi sa pitanjima procesa rada i pravilima; davanje savjeta i preporuka u vezi otvaranja računa i podračuna u skladu sa Zakonom o budžetu; otvaranje i praćenje statusa svih računa i podračuna potrošačkih jedinica; davanje savjeta i preporuka u vezi sa otvaranjem i zatvaranjem računa.
3.c) U Direkciji za upravljanje dugom, analizi zaduženosti, uprvljanje gotovinom i odnose sa inostranstvom, vrše se poslovi koji se odnose na:
- evidenciju, nadzor i servisiranja svih transakcija po aktivnim kreditima, izdatim državnim hartijama od vrijednosti i ostalim kreditnim aktivnostima, bilo da su direktne ili garantovane, domaće ili inostrane; procjenu i davanje preporuka u vezi sa ponudjenim kreditnim opcijama za finansiranje državnog budžeta; izradu mišljenja po svim zahtjevima za izdavanje državnih garancija i on-lending operacija; obavljanje monitoring finansijskog statusa preduzeća od kojih država potražuje sredstva; analizu i predvidjanje buduće potrebe zaduživanja i na osnovu toga pripreme izvještaja i preporuka; saradnju sa centralnom monetarnom institucijom i drugim relevantnim finansijskim institucijama u vezi sa pitanjima politike likvidnosti; predlaganje opcija investiranja državnog novca; pripremu neophodnih izvještaja i objašnjenja u vezi pripremanja godišnjeg budžeta države ; izradu informaccija ka vladinim tijelima, trenutnim i potencijalnim kreditorima, institucijama edukativnog i istražnog karaktera i agencijama za kreditni rejting.
- analizu i elaboraciju izvještaja o stanju zaduženosti Crne Gore; analiziu i elaboraciju izvještaja o kratkoročnoj i dugoročnoj strategiji zaduživanja; analizu i predvidjanje budućih potreba zaduživanja i na osnovu toga pripremu izvještaja i preporuka; analizu i elaboraciju stanja zaduženosti ukupnog javnog sektora uključujući glavne ekonomske varijabile i ostale relevantne faktore; procjenu neto priliva budžeta (iz domaćih i inostranih izvora), kao i sposobnost otplate duga države, u trenutku i u budućnosti; izradu metodologije predviđanja deficita Budžeta; analizu i elaboriraciju uticaja svih aktiviranih garancija po budžet države kao posljedica nemogućnosti originalnog dužnika da izmiri obaveze po kreditu;obezbjedjivanje informacija o preduzećima kojima je država izdala garancije na bazi informacija supervizije banaka iz Centralne banke CG; praćenje, analiziranje i izvještavanje o upravljanju dugom u ostalim zemljama, stanju zaduženosti, novim trendovima, uspješnim metodama prevazilaženja prezaduženosti, novim aranžmanima na međunarodnom finansijaskom tržištu i slično.
- analize tokova novčanih sredstava, potrebe za pozajmicama ili ulaganjima, kako bi se optimizirala upotreba obezbjeđenih sredstava; uspostavljanje politike i procedura za efikasno upravljanje gotovinom na svim državnim računima;dnevnu saradnju sa Odsjekom za računovodstvene usluge u cilju smanjenja troškova obezbjedjenja sredstava za blagovremeno izvršavanje dospjelih obaveza;operativno upravljanje sistemom za upravljanje gotovinom;izradu izvještaja o tokovima gotovine i ukupnom stanju likvidnosti; predvidjanje nedostatka ili viška sredstava na državnim bankarskim računima, kako bi se optimizirala upotreba novčanih sredstava;davanje preporuka i izradu planova o novčanim tokovima i isplati gotovine;konsolidovano praćenje stanja novčanih sredstava na svim državnim računima;predlaganje opcija investiranja državnog novca; saradnju sa centralnom monetarnom institucijom i drugim relevantnim finansijskim institucijama u vezi sa pitanjima politike likvidnosti; pripremu izvještaja i planova novčanih tokova u cilju blagovremnog servisiranja duga.
- predstavljanje Ministarstva finansija i učešće u pregovorima sa medjunarodnim finansijskim organizacijama; pripremu pravne regulative vezano za sveobuhvatno upravljanje javnim dugom; pripremu, u saradnji sa drugim subjektima, propisa iz oblasti upravljanja gotovinom i platnog prometa; davanje pravnih mišljenja iz oblasti upravljanja dugom i gotovinom; pripremu pregovora i analiziranje ugovora vezanih za inostrane zajmove; uskladjivanje predloga ugovora iz ove oblasti sa domaćom pravnom regulativom; kontaktiranje potencijalnih kreditora u svrhu identifikovanja inostranih izvora finansiranja; koordinaciju odnosa i komunikaciju sa inostranim finansijskim institucijama po pitanju ino duga.
- Pripremu propisa koji regulišu oblast upravljanja i servisiranja devizne štednje deviznim štedišama, prikupljanje podataka od banaka i Centralne depozitarne agencije po osnovu kojih se organizuje isplata devizne štednje i obveznica deviznim štedišama, evidencija isplaćene devizne štednje i realizovanih obveznica, izrada izvještaja o isplaćenoj deviznoj štednji i realizovanim obveznicama; obezbjeđivanje blagovremenih i objektivnih informacija, kako pojedinačno za devizne štediše, tako i za javnost putem sredstava informisanja o svim pitanjima koja se odnose na upravljanje i servisiranje devizne štednje.
3.d) U Direkciji za informacione tehnologije, vrše se poslovi koji se odnose na: informatičku podršku, razvoj i održavanje prihodnog modela Državnog trezora; informatičku podršku, razvoj i održavanje rashodnog modela Državnog trezora; informatičku podršku i razvoj sistema za obračun zarada; informatičku podršku ostalim poslovnim procesima u Sektoru Državnog trezora; koordinaciju informacionih sistema Poreske uprave, Uprave carina i Ministarstva finansija, informacionu podršku i saradnju sa drugim IT centrima u državnim organima; podršku i održavanje IT opreme; planiranje novih IT sistema u Ministarstvu; podršku RTGS sistemu za plaćanje prema Centralnoj banci i praćenje novih tehnologija i mogućnosti njihove primjene.
3.e) U Direkciji za nacionalni fond, vrše se poslovi koji se odnose na:
- zadatke finansijskog upravljanja pomoći po IPA implementacionoj uredbi;
- organizovanje bankarskih računa, potraživanja sredstava od Evropske komisije, odobravanje prenosa sredstava dobijenih od Evropske komisije operativnim strukturama ili krajnjim korisnicima;
- finansijsko izvještavanje Evropskoj komisiji.