Objavljeno:
2015-01-29 •
14:42:00
U oviru projekta STRATEŠKO PILOTIRANJE „Razvoj preduzetničkog društva na Zapadnom Balkanu i Turskoj – podrška Centru za razvoj preduzetničkih kompetencija za zemlje Jugoistočne Evrope (SEECEL)“ realizovano je 11 jednodnevnih seminara Preduzetničko učenje – preduzetnička škola za nastavnike osnovnih škola i nastavnike gimnazija.
Ovo je bio prvi modul obuke koji se zasnivao na jednodnevnom seminaru i bio je namijenjen nastavnicima i rukovodstvu škole.
Tokom seminara nastavnici su kroz plenarnu prezentaciju, grupni rad, individualno učenje, učenje u paru razjasnili sledeća pitanja: Šta je preduzetničko učenje? Zašto je neophodno? Koji su benefiti preduzetničkog učenja? Šta podrazumijevaju preduzetničke vještine i osobine? Preduzetničko učenje i kurikulum. Karakteristike preduzetničke škole. Karakteristike preduzetničkog učenja i sredina za učenje. Odnosi preduzetničke škole i zajednice.
Na prvoj radionici je objašnjena razlika između pojma biti preduzetnik i djelovati preduzetnički, odnos između preduzetništva i konkurentnosti zemlje, kao i značaj preduzetničkog učenju na ISCED 1, ISCED2 i ISCED 3 nivou.
Druga radionica je bila posvećena metodama i oblicima rada koje su neophodne u cilju realizacije preduzetničkog učenja. Nakon radionici nastavnici su razumjeli zašto je neophodno za nastavnike i učenike da rade metodu učenje sa učenikom u centru umjesto tradicionalnih metoda učenja, koriste metode koje omogućavaju preduzetničko učenje (npr studijska posjeta, grupni rad, traženje informacija, rešavanje problema, planiranje, komunikacija, igranje uloga, itd)
Tokom treće radionice obrađena su sledeća pitanja:
Pružanje podrške, kada je to potrebno, u odnosu na rad nastavnika ili učenika za cjeloživotno preduzetničko učenje;
Ohrabrivanje nastavnika i učenika u radu koji se odnosi na aktivnosti učenja za preduzetništvo;
Nastavnici su razumjeli zašto je neophodno uključiti kompletan kolektiv i lokalne kompanije u proces;
Nastavnicima je predočena odgovornost škole za kreiranje okruženja za učenje.
Cilj četvrte redionice je bio da nastavnici razumiju značaj realizacije projekta u njihovoj školi što se ogleda kroz planiranja budžete, kreiranja misije i vizije i operativnog plana urađenog na osnovu školskog godišnjeg plana i projektih zadataka i povezivanja. Takođe je urađen predlog akcionog plana za buduće aktivnosti koji će odgovoriti na sledeća pitanja: KO, ŠTA, KAD i koji indikatori će pratiti ostvarivanje ovih aktivnosti.
Seminarima je prisustvovalo 202 nastavnika iz osnovnih škola: OŠ „Sutjeska“ Podgorica; OŠ „Oktoih“ Podgorica, OŠ Milija Nikčević, Kličevo, OŠ „Luka Simonović“ Nikšić, OŠ „Ante Đedović“, Bar; OŠ Njegoš, Kotor i OŠ „Veljko Drobnjaković“ Risan, kao i 135 nastavnika iz Gimnazije „Petar I Njegoš“ Danilovgrad, Gimnazije „Stojan Cerović“ Nikšić i Gimnazije „Kotor“ iz Kotora.
Voditelji na seminarima su bili: Nevena Čabrilo, savjetnica u Zavodu za školstvo, Dragutin Šćekić, direktor Osnovne škole „Veljko Drobnjaković“ Risan, Dragana Radomann nastavnica iz Osnovne škole „Milija Nikčević“, Kličevo i Marija Bojić, nastavnica Osnovne škole „Oktoih“, Podgorica.