Protokol između Vlade Crne Gore i Vlade Češke Republike o saradnji u oblasti energetike i infrastrukture ne nameće bilo kakve obaveze Državi Crnoj Gori, niti se ovim dokumentom ugovara posao, već njegovo potpisivanje obezbjeđuje uspostavljanje adekvatnog pravnog okvira za dalje unapređenje bilateralne ekonomske saradnje u oblasti energetike i infrastrukture. U tom smislu, kao jedan od prvih projekata od obostranog interesa prepoznaje se projekat izgradnje II bloka TEP, o čemu će pregovarati kompanije iz Crne Gore i Češke Republike.
To je ujedno i najbolji demantij na današnje tvrdnje MANS-a da navodno „sporazumom sa Česima Vlada kupuje alibi za buduće odluke o TE“.
U sporazumu se precizira da prvi prioritetni projekat koji predstavlja investiciju velikog obima u smislu ciljeva i uzajamne dobrobiti strana, koji namjeravaju da zajednički realizuju i podrže, predstavlja projekat izgradnje II bloka TE „Pljevlja”, a koji treba da realizuje EPCG i relevantni strateški partner.
Dakle, u Protokolu nema dilema oko toga šta je čija odgovornost. S druge strane, tvrdnjama koje nemaju utemeljenja u stvarnosti, alibi traže oni koji se protive ovom, ali i svakom drugom razvojnom projektu. U oblasti energetike, od tih protivljenja koristi imaju samo uvoznici struje.
Što se tiče isplativosti projekta, još jednom ponavljamo ono što je objavljeno i u šta može da se uvjeri sva stručna i laička javnost: sve studije pokazuju isplativost projekta. Što se tiče same studije izvodljivosti, ona je javna. Dakle, sva javnost, stručna i laička, može da se uvjeri da je Deloitte, u okviru studije izvodljivosti, uzeo u obzir i prezentovao moguće scenarije izgradnje Bloka II, uključujući i konzervativniji pristup i najnepovoljnije varijante. Sve tri varijante pokazuju da je projekat isplativ.
Studija koju je uradio Fichtner, poredeći Rudnik Pljevlja sa rudnicima slične veličine i profilacije, predlaže optimalan broj zaposlenih. A koliko će Rudnik imati zaposlenih i da li će oni biti tehnološki višak ili ne, to niti piše u Studiji, niti će bio ko drugi određivati do Rudnik sam. Druga faza će tokom izgradnje značajno povećati zaposlenost. Drugi blok će omogućiti da se mnogo manje traži smanjenje broja zaposenih, nego ako ostane samo Blok I. Izgradnja Bloka II obezbjeđuje dugoročnu perspektivu Rudniku i omogućava mu funkcionalnost, odnosno radna mjesta zaposlenima do 2060. godine. Bez termoelektrane, Rudnik nema perspektivu. MANS ne daje odgovor na pitanje šta sa 1.200 zaposlenih u RUP-u i TE, sve i kad ne bi računali na broj ljudi koji će biti angažovan u samoj fazi izgradnje.
Još je očigledniji pokušaj manipulacije u navodima da će Evropska unija od 1. januara naredne godine zabraniti svojim članicama da finansiraju projekte izgradnje termoelektrana. Ovaj podatak nije tačan i to je lako provjerljiva činjenica. Tačno je da se to odnose samo na projekte termoelektrana sa instalisanom snagom manjom od 300 MW! Prikrivanje ove činjenice još je jedan dokaz da je to jedini način da se do argumenata protiv ovog projekta može doći samo fabrikovanjem činjenica.