Vlada Crne Gore je projekat izgradnje Bloka II TE Pljevlja definisala svim svojim strateškim dokumentima, između ostalog i zbog toga što izgradnja II bloka obezbjeđuje dugoročnu perspektivu Rudniku uglja Pljevlja i omogućava mu funkcionalnost, odnosno radna mjesta zaposlenima do 2060. godine. Bez termoelektrane, Rudnik nema perspektivu. To je i nabolji demantij tvrdnji iznijetih u saopštenju Opštinskog odbora Socijalističke narodne partije Pljevalja da je, navodno, „glavni uslov za pristanak A2A na nastavak priče sa Vladom o izgradnji drugog bloka Termoelektrane utapanje Rudnika uglja Pljevlja u EPCG“. Upravo suprotno – realizacija projekta omogućava opstanak Rudnika uglja, a ne njegovo „eliminisanje“, kako to tvrde u OO SNP.
Takođe, izgradnjom Bloka II ostvariće se i pozitivni društveno-ekonomski efekti vezani za razvoj Pljevalja, omogućiće se nastavak proizvodne djelatnosti termoenergetskog kompleksa u Pljevljima, odnosno obezbijediti nesmetan rad TE Pljevlja i Rudnika uglja Pljevlja. Sve su ovo prepoznali i građani Pljevalja koji su, prema istraživanjima, dali dvotrećinsku podršku izgradnji Bloka II TE Pljevlja. To je i najbolja ocjena politike Vlade Crne Gore u ovoj oblasti.
Podsjećamo, takođe, da su studije renomiranih kompanija Fichtner i Deloitte pokazale isplativost projekta i za Blok II, kao i za Rudnik. Naime, Fichner studijom su dokazane rezerve uglja od 66,8 milona tona uglja i raspoloživih dodatnih 25,4 miliona tona, što ukupno daje raspoloživi ugljeni resurs u iznosu od 91,3 miliona tona. Rudnik uglja Pljevlja u ovom trenutku ima koncesije za svih dokazanih 66,8 miliona tona rezervi uglja. Takođe, radi javnosti da ponovimo da je Studija izvodljivosti koju je radio Deloitte pokazala da je projekat izvodljiv čak i u konzervativnom scenariju.
PR SLUŽBA
MINISTARSTVO EKONOMIJE