U Zavodu za školstvo 21. i 22. februara održana je obuka “Kreiranje MOOC-a - jezičkog otvorenog onlajn kursa (akademskog) italijanskog jezika za govornike slovenskih jezika“ namijenjena nastavnicima/cama italijanskog jezika. Obuku je, na italijanskom jeziku, vodila prof. dr Borbala Samu, direktorica Master programa za nastavu italijanskog jezika za strance na Univerzitetu za strance u Peruđi.
Profesorica Samu je znalački u opuštenoj i vedroj atmosferi dala teorijske i metodološke smjernice za planiranje, kreiranje i evaluaciju efikasnih onlajn časova italijanskog jezika. Nastavnici su imali prilike, ne samo da se upoznaju sa savremenim IK tehnologijama u nastavne svrhe, nego i da samostalno evaluiraju prednosti i mane korišćenja ovih tehnologija u nastavi, razvijajući tako sopstvene vještine refleksivnih praktičara. Obuka je imala za cilj da dinamičnošću i raznolikošću ponude omogući nastavnicima/cama da nadograde već postojeće digitalne vještine, da ponudi odgovore na sve veće “digitalne” zahtjeve učenika/ca, ali i da utiče na njihovu motivaciju.
Primjenjujući princip srazmjernosti i efikasnosti pri izboru digitalnih alata, te koristeći vlastitu kreativnost, na kraju drugog dana obuke nastavnici/ce su kreirali opipljiv i konkretan proizvod, zbog čega nisu krili zadovoljstvo obukom.
Koordinatorka obuke, doc. dr Deja Piletić, rukovoditeljka Studijskog programa za italijanski jezik i književnost na Filološkom fakultetu Univerziteta Crne Gore, izrazila je zadovoljstvo zbog uspostavljanja saradnje Studijskog programa za italijanski jezik sa Zavodom za školstvo. Prisustvo univerzitetskih profesora sa ovog Studijskog programa obuci pokazalo je koliko je ova obuka interesantna i korisna za sve koji se bavi italijanskim jezikom na svim nivoima obrazovanja.
Zavod za školstvo se zahvaljuje gospođi Piletić na nadogradnji saradnje sa Univerzitetom Crne Gore i izražava zadovoljstvo što su naši nastavnici imali priliku da uživo pohađaju stručnu interaktivnu obuku na italijanskom jeziku, a sprega univerzitetskih i douniverzitetskih profesora koja se desila na ovoj obuci otvorila je vrata za slične i nove vidove saradnje na dobrobit naših učenika i studenata.