Efikasno učenje zavisi od mnogih faktora, ali nesumnjivo, vrijeme trajanja nastave koje je dostupno učenicima igra ključnu ulogu u njihovom procesu učenja. Zajedno sa kvalitetom nastave i vremenom koje je na raspolaganju za učenje nakon škole, povećanje nastavnog vremena dodijeljenog disciplini može pomoći da se podigne interesovanje učenika za taj predmet i može pozitivno uticati na učinak učenika, još više kada je povećanje praćeno drugim mjerama podrške i usmjereno na učenike u nepovoljnijem položaju.
Ovaj izvještaj analizira preporučeno minimalno vrijeme trajanja nastave u redovnom obaveznom opštem obrazovanju u 39 obrazovnih sistema. Podaci se odnose na minimalne uslove koje su nadležni organi postavili za obavezni nastavni plan i program za 2022/2023.
Analiza pokazuje da su čitanje, pisanje i književnost predmetna oblast koja generalno zauzima najveći udio nastavnog vremena na svim nivoima obrazovanja, a posebno je dominantna u osnovnom obrazovanju. Na primarnom nivou, fokus za većinu zemalja je na čitanju, pisanju i književnosti (oko 25% ukupnog vremena nastave), dok matematika predstavlja drugi najveći udio u vremenu nastave. Na srednjem nivou, udio čitanja, pisanja i književnosti opada u korist drugih predmeta, kao što su prirodne nauke i strani jezici. Ove podatke su zajednički prikupile mreže Eurydice i OECD NESLI.