Povodom Dana ekološke države, 20. septembra, u Skupštini Crne Gore održana je svečana ceremonija na kojoj su uručene Zelene zastave i sertifikati obrazovno-vaspitnim ustanovama koje su uspješno prošle proces akreditacije za sticanje međunarodnog statusa Eko-škola 2024. godine.
Posebno priznanje, Bronzana medalja, uručeno je ustanovama koje više od šest godina posvećeno ostvaruju izuzetna dostignuća u oblasti obrazovanja za očuvanje životne sredine i kontinuirano unapređuju održivi razvoj svojih škola i šire zajednice.
Na svečanoj dodjeli prisutnima su se obratili gospodin Nikola Camaj, potpredsednik Skupštine Crne Gore, gospođa Svetlana Drobnjak, VD generalne direktorice Direktorata za predškolsko i osnovno vaspitanje i obrazovanje i gospođa Raba Hodžić, direktorica Zavoda za školstvo. Nevena Čabrilo, nacionalna koordinatorka programa iz Zavoda za školstvo, govorila je o ključnim aktivnostima u sprovođenju programa tokom proteklog perioda.
Gospođa Olivera Lučić, nastavnica u Srednjoj ekonomsko-ugostiteljskoj školi u Nikšiću i dobitnica međunarodnog priznanja FEE Teacher Award 2023/24, zahvalila se ispred svih dobitnika nagrada.
Gospodin Nikola Camaj uručio je Zelene zastave i sertifikate o sticanju statusa međunarodnih Eko-škola, dok je gospođa Raba Hodžić uručila specijalna priznanja – Bronzane medalje.
Pored predstavnika obrazovno-vaspitnih ustanova i institucija, svečanosti su prisustvovali i generalni sekretar Skupštine, gospodin Aleksandar Klarić, direktor ispitnog centra, gospodin Miloš Trivić, kao i članovi Nacionalne radne grupe koja je zadužena za sprovođenje međunarodnog programa Eko-škole u Crnoj Gori.
Nagrada Zelena zastava i sertifikat o sticanju statusa međunarodne Eko-škole dodijeljena je ustanovama koje su uspješno prošle proces akreditacije 2023. godine. Ustanove dobitnice nagrade za 2024. godinu su:
Posebnog priznanja – bronzana medalja pripala je sledećim ustanovama:
Program Eko-škole pokrenut je 2016. godine i do danas, proces akreditacije je uspješno prošlo 53 obrazovno-vaspitnih ustanova, dok su u fazi pilotiranja još njih 50, što govori o velikom interesu i posvećenosti škola održivom razvoju.