- Vlada Crne Gore
Zavod za školstvo Podsticanje motivacije u jezičkom obrazovanju: ulo...
Podsticanje motivacije u jezičkom obrazovanju: uloga donosilaca odluka i edukatora
Think tank na temu „Podsticanje motivacije u jezičkom obrazovanju: uloga donosilaca odluka i edukatora?" održan je u Evropskom centru za moderne jezike u Gracu (Austrija) 4. decembra, u kontekstu saradnje ECML-a sa Evropskom komisijom. Događaju je prisustvovala Dragana Radunović, samostalna savjetnica u Zavodu za školstvo.
Na osnovu istraživanja Eurobarometar 2024 – „Evropljani i njihovi jezici" i izvještaja Eurydice 2023 – „Ključni podaci o nastavi jezika u školama u Evropi", 50 učesnika i učesnica iz 31 zemlje Evrope na nivou institucija koje kreiraju obrazovnu politiku i donose odluke u obrazovanju, razmjenjivalo je iskustva, izazove i primjere dobre prakse u kontekstu motivacije za učenje stranih jezika. Kroz veoma inspirativne primjere dobre praske, radionice su stavile fokus na izazove i moguća rješenja kada je u pitanju promovisanje učenja jezika koji nije engleski.
Vizualizacija (Švedska), jezički ambasadori (Danska), sertifikati sa oznakom izvrsnosti koji zvanično potvrđuju da učenik, tj. učenica ima izuzetne lingvističke, dvojezične i međunarodne kompetencije za dva živa jezika, kao i interkulturalnu sposobnost da djeluje u evropskom ili međunarodnom kontekstu (Estonija), samo su neki od inspirativnih primjera dobre prakse u jačanju motivacije za učenje stranih jezika.
Crna Gora se u lepezi evropskih obrazovnih sistema pokazala kao kredibilan partner koji ima primjere dobre prakse kada je učenje stranih jezika u pitanju, solidnu saradnju sa međunarodnim institucijama po ovom pitanju, te prilično razrađen koncept bilingvalne nastave koji je 2016. godine obogatio crnogorski obrazovni sistem i postao vrlo popularan. Međutim, Crna Gora ima još mnogo da radi na unapređenju obrazovne jezičke politike, kreiranju pristupačnijeg ambijenta za internacionalne učenike i učenice, fleksibilizaciji stranih jezika kao izbornih predmeta, te uopšte na jačanju svijesti o važnosti rješavanja pitanja motivacije za učenje i drugih stranih jezika pored engleskog.
Na tom putu, Zavod za školstvo će u domenu svojih mogućnosti biti snažna podrška i oslonac u kreiranju napredne i prihvatljive jezičke politike.