Saopštenje sa 30. sjednice Vlade Crne Gore

Objavljeno: 24.05.2024. 13:08 Autor: Služba za odnose s javnošću Vlade Crne Gore
Ovaj članak sadrži listu dokumenata

Vlada je, na danas održanoj 30. sjednici kojom je predsjedavao premier mr Milojko Spajić, usvojila Akcioni plan za 2024. godinu za sprovođenje Strategije za unapređenje zaštite i zdravlja na radu u Crnoj Gori 2022-2027. godine, sa Izvještajem o o realizaciji Akcionog plana za unapređenje zaštite i zdravlja na radu u Crnoj Gori za 2023. godinu. Akcioni plan je, kako je naglašeno u diskusiji, osnovni instrument unapređenja kvaliteta zaštite i zdravlja na radu u Crnoj Gori, kojim su utvrđene mjere i aktivnosti usmjerene ka ostvarivanju ciljeva definisanih Strategijom za unapređenje zaštite i zdravlja na radu u Crnoj Gori, za period od godinu dana u kojem su predstavljeni konkretni operativni ciljevi i izazovi. Akcionim planom je definisano 25 aktivnosti, a njihovo sprovođenje treba da doprinese unapređenju stanja u oblasti zaštite i zdravlja na radu koje se ogleda u smanjenu broja povreda na radu, kao i boljoj ocjeni stepena društvenog razvoja koji za pozadinu ima socijalnu komponentu. Govoreći o stepenu realizacije Akcionog plana za 2023. godinu, konstatovano je da je od ukupno 21 planirane aktivnosti, realizovano 16 ili 76 %, djelimično realizovana jedna aktivnost ili 5 %, dok je neraealizovanih četiri aktivnosti ili 19 %.

Usvojena je Informacija o početnim stanjima depozita, neizmirenih obaveza i nedospjelih budžeta Crne Gore na dan 01.01.2023. godine. U Informaciji je konstatovano da na dan 01.01.2023. godine, početno stanje depozita budžeta iznosi 46.320.320,88 eura, stanje neizmirenih obaveza 8.662.542,85 eura, kao i da početno stanje nedospjelih obaveza budžeta iznosi 93.921.738,09 eura. Na bazi evidentiranih početnih stanja depozita, neizmirenih obaveza i nedospjelih obaveza budžeta, Vlada je zadužila Ministarstvo finansija da pripremi Predlog zakona o završnom računu budžeta Crne Gore za 2023. godinu.

Vlada je donijela Odluku o davanju prethodne saglasnosti Opštini Bar radi otuđenja nepokretnosti. Saglasnost se odnosi na otuđenje katastarskih parcela 4991/5, površine 3.036 , 4991/7, površine 2.461 i 4991/8, površine 2.763 , sve u KO Novi Bar. Procijenjena vrijednost po iznosi 430 eura, odnosno ukupno 3.551.800 eura. U diskusiji je istaknuto da će se sredstva koja se ostvare prodajom zemljišta, prevashodno iskoristiti za finansiranje izgradnje i opremanja nove upravne zgrade Opštine, usljed konstantnog nedostatka raspoloživih prostornih kapaciteta za smještaj organa lokalne uprave. Takođe, preostali dio sredstava usmjeriće se na izgradnju komunalne infrastrukture i kapitalne investicije od značaja za Opštinu Bar.

Donijeta je Odluka o davanju prethodne saglasnosti Opštini Žabljak radi otuđenja nepokretnosti. Saglasnost se odnosi na otuđenje katastarskih parcela 3960/4, površine 1.466 , 3948/3, površine 177 i 3985/15, površine 186 m, sve u KO Žabljak I. Procijenjena vrijednost po iznosi 153 eura, odnosno ukupno 279.837 eura.

Vlada je usvojila Akcioni plan za unapređenje djelotvornosti sistema sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma i tehničke usklađenosti za period 2024-2025. godine. Akcioni plan je izrađen u skladu sa preporukama koje je dao Komitet eksperata Savjeta Evrope za evaluaciju mjera za borbu protiv pranja novca i finansiranja terorizma – Manival (MONEYVAL), a u cilju uklanjanja nedostataka utvrđenih u okviru Petog kruga evaluacije crnogorskog sistema sprečavanja pranja novca i finansiranja terorizma i postizanja većeg stepena usklađenosti sa međunarodnim standardima. Prvi dio Akcionog plana obuhvata mjere za unapređenje tehničke usklađenosti, odnosno usklađenosti nacionalnog zakonodavnog okvira sa 40 Preporuka Radne grupe za finansijske mjere u borbi protiv pranja novca (Financial Action Task Force - FATF). Drugi dio Akcionog plana sadrži mjere za unapređenje djelotvornosti sistema po 11 neposrednih ishoda predviđenih Metodologijom FATF-a. Struktura Akcionog plana je zasnovana na jednom strateškom cilju i 40 operativnih ciljeva za tehničku usklađenost i 7 za unapređenje djelotvornosti. Akcioni plan sadrži definisane relevantne aktivnosti, indikatore rezultata, nadležne institucije, predviđene rokove i finansijsku konstrukciju za realizaciju aktivnosti. Ukupan iznos planiranih novčanih sredstava za realizaciju aktivnosti predviđenih ovim Akcionim planom je 3.248.000 eura, od čega će se  iz budžeta obezbijediti 1.038.000 eura, dok je 2.210.000 eura planirano iz donacija.

Usvojen je Izvještaj o radu Komisije za praćenje postupanja nadležnih organa u istragama slučajeva prijetnji i nasilja nad novinarima, ubistava novinara i napada na imovinu medija za period od 30. novembra 2023. do 10. aprila 2024. godine. Ovim Izvještajem, sedmim po redu, obuhvaćeni su: dopuna izvještaja u predmetu ubistva Duška Jovanovića – glavnog i odgovornog urednika dnevnog lista Dan, izvještaj o napadu na novinara Radio televizije Crne Gore Slobodana Doknića 20.1.2022. godine, izvještaj povodom napada na novinarku Almu Ljuca 12.06.2015. godine, dopuna izvještaja povodom prijetnji novinarki Ani Popović 25.1.2022. godine, dopuna izvještaja povodom slučaja izazivanja opšte opasnosti počinjenog na štetu redakcije ND Vijesti 26.12. 2013. godine. Takođe, izvještaj sadrži izjašnjenja Komisije o komentarima/ izvještajima državnih tužilaštava u odnosu na preporuke sadržane u III, IV, V i VI izvještaju Komisije i analizu u odnosu na novo uputstvo Vrhovnog državnog tužioca svim državnim tužilaštvima za postupanje u slučajevima prijetnji i nasilja nad novinarima, ubistva novinara i napada na imovinu medija.

Vlada je usvojila Informaciju o rezultatima pregovora sa Evropskom investicionom bankom za zaključenje Ugovora o kreditu za Projekat Unapređenja crnogorske željeznice između Evropske investicione banke i Crne Gore sa predlogom za prosljeđivanje kreditnih sredstava Željezničkoj infrastrukturi AD Podgorica i Održavanju željezničkih sredstava AD Podgorica, s nacrtima ugovora. Zakonom o budžetu Crne Gore za 2024. godinu predviđeno je da se Država može zadužiti za finansiranje projekata kroz kreditne aranžmane, izmedu ostalog sa Evropskom investicionom bankom (EIB) za potrebe Željezničke infrastrukture Crne Gore i Održavanja željezníčkih voznih sredstava, a za potrebe finansiranja Projekta generalnog remonta pruge, sanaciju 13 čeličnih mostova i tunela, kao i za modernizaciju depoa i radionica, u iznosu do 40 miliona EUR. S obzirom na to da se investicionim grantom dodjeljuju sredstva za finansiranje 50 % vrijednosti projekta, Ministarstvo finansija je, u skladu sa zaključkom Vlade od 25 aprila, okončalo pregovore sa Evropskom investicionom bankom i usaglasilo konačan tekst Ugovora o kreditu u iznosu od  40 miliona eura. Ukupan iznos investicije procijenjen na oko 80 miliona eura, od čega je 35,5 miliona eura dodijeljeno kao grant iz dostupnih EU fondova u okviru Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF), a 4,5 miliona će se obezbijediti iz sopstvenih sredstava.

Usvojena je Informacija o polaznim osnovama za pregovore sa Francuskom razvojnom bankom (AFD) u vezi kreditiranja Zajma za razvojne politike (DPL aranžmana - Development Policy Loan). U skladu sa Zakonom o budžetu za 2024. godinu, Država se može zadužiti do 1.150 miliona eura, a navedena sredstva, moguće je koristiti za finansiranje nedostajućih sredstava što se prvenstveno odnosi na otplatu duga u 2024. godini i finansiranje kapitalnog budžeta stvaranje fiskalne rezerve. Imajući u vidu da je do sada realizovana emisija obveznica na međunarodnom tržištu kapitala u iznosu od 750 miliona dolara, odnosno 687,76 miliona eura, nakon hedžing transakcije, preostali iznos koji je moguće obezbjediti putem zaduženja u ovoj godini iznosi oko 463 miliona eura. Shodno tome, u prethodnom periodu vođeni su razgovori sa Svjetskom bankom u cilju dodjele Zajma za razvojne politike (DPL aranžmana – Development Policy Loan) kojim bi se obezbjedila dodatna sredstva za finansiranje budžeta odnosno stvaranje fiskalne rezerve. Cilj ovih zajmova je da pomognu zemljama u sprovođenju strukturalnih promjena koje će podstaći ekonomski rast i smanjenje siromaštva. Tim povodom, Vlada je zadužila Ministarstvo finansija da nastavi pregovore sa Francuskom razvojom bankom u vezi sa ovim aranžmanom, kako bi precizirati dalje korake za njegovu realizaciju.

Vlada je usvojila Informaciju o neutrošenim sredstvima u Kapitalnom budžetu Uprave za kapitalne projekte za 2024. godinu sa predlogom za preusmjeravanje na druge kapitalne projekte. Tim povodom, zaduženo je Ministarstvo finansija da neutrošena sredstva u ukupnom iznosu od 2.090.000 eura, preusmjeri na sledeći način:

  • Unapređenje gradskih, lokalnih i nekategorisanih puteva - 750.000 eura
  • Nabavka opreme za unapređenje rada javnih službi Prijestonice - 640.000 eura
  • Izgradnja, rekonstrukcija, adaptacija gradskih saobracajnica -  100.000 eura
  • Unapređenje gradskih, lokalnih i nekategorisanih puteva - 200.000 eura
  • Izgradnja, rekonstrukcija, adaptacija gradskih saobracajnica - 400.000 eura.

Usvojena je Informacija o Odluci ministra pravde da neće prisustvovati sjednicama Sudskog savjeta i glasati o pitanjima iz nadležnosti Sudskog savjeta do izmjena Ustava Crne Gore kojima će se ministar pravde isključiti iz članstva u Sudskom savjetu. U Informaciji se naglašava da je, u cilju ispunjavanja privremenih mjerila iz poglavlja 23, a na preporuku Venecijanske komisije, ministar pravde donio Odluku da neće prisustvovati sjednicama Sudskog savjeta i glasati o pitanjima iz nadležnosti Sudskog savjeta do izmjena Ustava kojima će se ministar pravde isključiti iz članstva u Sudskom savjetu. Na sjednici je istaknuto da ministar pravde ne prisustvuje sjednicama Sudskog savjeta od 9. februara 2024. godine (od kada je održano devet sjednica).

Vlada je usvojila Informaciju o potrebi djelimičnog oslobađanja od obaveze čuvanja tajnog podatka ranijeg direkora Agencije za nacionalnu bezbjednost Dejana Vukšića, za potrebe vođenja parničnog postupka pred Osnovnim sudom u Podgorici P. br. 2708/23 i saslušanja u svojstvu svjedoka.

30. sjednica Vlade Crne Gore - kadrovi

30. sjednica Vlade Crne Gore

I MATERIJALI KOJI SU VLADI DOSTAVLJENI RADI RASPRAVE
1.Usmena informacija o realizaciji aktivnosti iz procesa pristupanja Crne Gore Evropskoj uniji Zaključci
2.Predlog akcionog plana za 2024. godinu za sprovođenje Strategije za unapređenje zaštite i zdravlja na radu u Crnoj Gori 2022-2027. godine s Izvještajem o realizaciji Akcionog plana za 2023. godinu Materijal Zaključci
3.Informacija o početnim stanjima depozita, neizmirenih obaveza i nedospjelih obaveza budžeta Crne Gore na dan 01.01.2023. godine Materijal Zaključci
4.Predlog odluke o davanju prethodne saglasnosti Opštini Bar radi otuđenja nepokretnosti Materijal Zaključci
5.Predlog odluke o davanju prethodne saglasnosti Opštini Žabljak radi otuđenja nepokretnosti Materijal Zaključci
6.Predlog odluke o izmjenama Odluke o obrazovanju Organizacionog odbora za učešće Crne Gore na Svjetskoj izložbi „Expo 2025 Osaka“ Materijal Zaključci
II MATERIJALI KOJI SE VLADI DOSTAVLJAJU S PREDLOGOM DA SE O NJIMA NE RASPRAVLJA
7.Predlog odluke o obrazovanju crnogorskog dijela međuvladinog Mješovitog odbora za sprovođenje sporazuma između Crne Gore i Republike Hrvatske o zaštiti prava crnogorske manjine u Republici Hrvatskoj i hrvatske manjine u Crnoj Gori Materijal Zaključci
8.Informacija o šestom i sedmom Izvještaju nezavisnog kontrolora o nalazima činjeničnog stanja u vezi sa realizacijom projekta Izgradnje hotela „K16“, po kondo modelu poslovanja pripremljenom od strane društva za reviziju „Crowe MNE“ d.o.o. Materijal Zaključci
9.Informacija o Partnerskom sporazumu između Vodećeg partnera i Projektnih partnera za sprovođenje projekta 537-EUSAIR FACILITY POINT – Podrška upravljanju Strategijom EU-a za Jadransko-jonski region radi poboljšane saradnje – FACILITYPOINT koju finansira Interreg VI-B Interreg IPA Jadransko-jonski program s Predlogom partnerskog sporazuma Materijal Zaključci
10.Informacija u vezi izvršenja odluka Ustavnog suda Crne Gore u predmetima U-III br. 580/17, 1226/18, 156/18 i 201/20 od 24.10.2023. godine Materijal Zaključci
11.Informacija o ponudi za pravo preče kupovine nepokretnosti koje se nalaze u području Nacionalnog parka „Skadarsko jezero“ Materijal Zaključci
12.Godišnji izvještaj o realizaciji aktivnosti iz Akcionog plana za 2023−2025. godinu za sprovođenje Strategije upravljanja ljudskim resursima u Ministarstvu odbrane i Vojsci Crne Gore 2023−2027. godina za 2023. godinu Materijal Zaključci
13.Izvještaj o radu i poslovanju Javne ustanove Službeni list Crne Gore u 2023. godini i Godišnji obračun Javne ustanove Službeni list Crne Gore za 2023. godinu sa Izvještajem nezavisnog revizora o finansijskim izvještajima za 2023. godinu Materijal Zaključci
14.Izvještaj o radu Agencije za nadzor osiguranja u 2023. godini, Finansijski izvještaj Agencije za nadzor osiguranja u 2023. godini sa napomenama, Izvještaj nezavisnog revizora o izvršenoj reviziji finansijskih izvještaja za 2023. godinu, Godišnji izvještaj o aktivnostima na sprovođenju i unapređenju upravljanja i kontrola za 2023. godinu i Godišnji izvještaj o radu unutrašnje revizije i izvršenju godišnjeg plana unutrašnje revizije za 2023. godinu Materijal Zaključci
15.Godišnji izvještaj o radu Komisije za tržište kapitala Crne Gore i stanju na tržištu kapitala za 2023. godinu i Izvještaj nezavisnog revizora o izvršenoj reviziji finansijskih izvještaja za 2023. godinu Materijal Zaključci
16.Predlog za izmjenu tačke 4 Zaključka Vlade Crne Gore, broj: 04-6983/2 od 29. decembra 2021. godine Materijal Zaključci
17.INTERNO
18.Predlog platforme za učešće ministra vanjskih poslova dr Filipa Ivanovića na neformalnom sastanku ministara vanjskih poslova NATO, Prag, Republika Češka, 30-31. maj 2024. godine Materijal Zaključci
III MATERIJALI KOJI SE VLADI DOSTAVLJAJU RADI DAVANJA MIŠLJENJA ILI SAGLASNOSTI
19.Predlog mišljenja na Predlog zakona o izmjeni i dopuni Zakona o zaradama zaposlenih u javnom sektoru, broj: 33/24-1/1 od 09.04.2024. godine, kao i na Amandman na Predlog zakona o izmjeni i dopuni Zakona o zaradama zaposlenih u javnom sektoru, broj: 33-24-1/4 od 26.04.2024. godine Materijal Zaključci
20.Predlog kolektivnog ugovora o izmjeni Kolektivnog ugovora Javne ustanove „Centar za pružanje usluga iz oblasti socijalne i dječije zaštite za Opštinu Zeta“ Materijal Zaključci
21.Predlog za davanje saglasnosti za prodaju nepokretnosti – kat. parcele br. 4080/49, površine 178 m², po načinu korišćenja „građevinska parcela“, evidentirane u LN br. 2895, KO Donja Gorica – Podgorica, u svojini Crne Gore – subjekat raspolaganja Vlada Crne Gore, neposrednom pogodbom, radi kompletiranja urbanističke parcele UP F/259 u zahvatu DUP – a „Gornja Gorica 1“ – Izmjene i dopune, usvojen Odlukom SO Podgorica br. 01-030/11-922 od 08.09.2011. g Materijal Zaključci
22.Zahtjev za davanje saglasnosti za isplatu naknade sekretaru Koordinacionog tijela za popis oduzete robe u Slobodnoj zoni „Luka Bar“ Materijal Zaključci
23.Pitanja i predlozi
23.1Predlog akcionog plana za unapređenje djelotvornosti sistema sprječavanja pranja novca i finansiranja terorizma i tehničke usklađenosti za period 2024-2025. godine Materijal Zaključci
23.2Izvještaj o radu Komisije za praćenje postupanja nadležnih organa u istragama slučajeva prijetnji i nasilja nad novinarima, ubistava novinara i napada na imovinu medija za period od 30. novembra 2023. do 10. aprila 2024. godine Materijal Zaključci
23.3Usmena informacija u vezi zoom sastanka sa predstavnicima transplatacionog centra iz Firence Zaključci
23.4Informacija o rezultatima pregovora sa Evropskom investicionom bankom za zaključenje Ugovora o kreditu za Projekat Unapređenja crnogorske željeznice između Evropske investicione banke i Crne Gore sa predlogom za prosljeđivanje kreditnih sredstava Željezničkoj infrastrukturi AD Podgorica i Održavanju željezničkih sredstava AD Podgorica s nacrtima ugovora Materijal Zaključci
23.5Informacija o polaznim osnovama za pregovore sa Francuskom razvojnom agencijom (AFD) u vezi kreditiranja Zajma za razvojne politike (DPL aranžmana - Development Policy Loan) Materijal Zaključci
23.6Informacija o neutrošenim sredstvima u Kapitalnom budžetu Uprave za kapitalne projekte za 2024. godinu sa predlogom za preusmjeravanje na druge kapitalne projekte Materijal Zaključci
23.7Informacija o odluci ministra pravde da neće prisustvovati sjednicama Sudskog savjeta i glasati o pitanjima iz nadležnosti Sudskog savjeta do izmjena Ustava Crne Gore kojima će se ministar pravde isključiti iz članstva u Sudskom savjetu Materijal Zaključci
23.8Izvještaj o službenoj posjeti delegacije Ministarstva zdravlja Republici Francuskoj, koju je predvodio ministar zdravlja dr Vojislav Šimun, 13-15. maj 2024. godine, Pariz, Francuska Materijal Zaključci
23.9Informacija o potrebi djelimičnog oslobađanja obaveze čuvanja tajnog podatka ranijeg direkora Agencije za nacionalnu bezbjednost Dejana Vukšića, za potrebe vođenja parničnog postupka pred Osnovnim sudom u Podgorici p.br.2708/23 i saslušanja u svojstvu svjedoka Materijal Zaključci
24.Na uvid:
24.1Izvještaj o zvaničnoj posjeti potpredsjednika Vlade za bezbjednost, unutrašnju politiku, evropske i vanjske poslove Alekse Bečića i ministra unutrašnjih poslova Danila Šaranovića Nizozemskoj, Hagu, 16. april 2024. godine Materijal
24.2Izvještaj o zvaničnoj posjeti potpredsjednika Vlade za bezbjednost, unutrašnju politiku, evropske i vanjske poslove Alekse Bečića i ministra unutrašnjih poslova Danila Šaranovića Kraljevini Belgiji, Brisel, 7 – 10. april 2024. godine Materijal
24.3Izvještaj o radnoj posjeti ministra vanjskih poslova dr Filipa Ivanovića Kraljevini Švedskoj, 26. april 2024. godine Materijal
24.4Izvještaj o učešću delegacije Ministarstva finansija, na čelu sa ministrom Novicom Vukovićem, na redovnim Proljećnjim sastancima Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) i Svjetske banke (SB), koji su održani u periodu od 16. do 20. aprila 2024. godine, u Vašingtonu – SAD Materijal
Da li vam je sadržaj ove stranice bio od koristi?