- Vlada Crne Gore
Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija Treći seminar za izgradnju kapaciteta u okviru pro...
Treći seminar za izgradnju kapaciteta u okviru projekta Governance
Ministarstvo prosvjete, nauke i inovacija Crne Gore organizovalo je treći seminar za izgradnju kapaciteta u okviru projekta Governance koji je finansiran kroz Interreg IPA South Adriatic program. Seminar je održan u Podgorici, u Sali studentskog sportskog centra.
Tema seminara je bila ,,Integracija između fondova: Diljeljenje prilika i potencijanih sinergija za osiguranje održivosti jedinstvenog prekograničnog nivoa 5 evropskog kvalifikacionog okvira u obrazovnom sistemu.”
Seminaru su prisustvovali projektni partneri, predstavnici ITS Academy A. Cuccovillo iz Italije i Univerziteta “Aleksandër Moisiu” iz Albanije, kao i predstavnici brojnih institucija iz Crne Gore, Italije, Albanije i Evropske komisije.
Predstavnici relevantnih institucija iz Crne Gore, Italije, Albanije i Evropske unije, su na seminaru razmijenili iskustva i vizije budućeg razvoja obrazovnih sistema kroz evropske projekte.
Prisutne su pozdravili Jasna Jovanović, direktorica Direktorata za cjeloživotno učenje u Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija Crne Gore, prof. dr Azeta Tartara, prorektor za naučnoistraživački rad sa Univerziteta "Aleksandër Moisiu" u Draču, Albanija, Sebastiano Leo, savjetnik za obrazovanje, obuku i rad regije Pulja, Italija, Roberto Vingiani, predstavnik Fondacije ITS Academy A. Cuccovillo iz Italije. Projektna koordinatorka ispred Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija Crne Gore i generalna direktorica Direktorata za visoko obrazovanje, Dragana Ćetković, predstavila je aktivnosti i ciljeve projekta "Governance."
U segmentu posvećenom zajedničkim evropskim diplomama i integraciji fondova, Slađana Pešić, nacionalna kontakt osoba za Interreg IPA South Adriatic program, govorila je o mogućnostima finansiranja kroz evropske teritorijalne programe saradnje, dok je izlaganje Tine Delva, zamjenice šefa jedinice pri Generalnoj direkciji Evropske komisije za obrazovanje, omladinu, sport i kulturu, bilo bazirano na viziji i planu za uspostavljanje evropske diplome. O integraciji fondova za jačanje teritorijalne kohezije, prisutnima je govorila prof. dr Maja Drakić-Grgur, dekanica Fakulteta za međunarodnu ekonomiju, finansije i biznis Univerziteta Donja Gorica.
Maria Elena Romanini, projektna koordinatorka, podijelila je sa prisutnima iskustva o integracijiama Evropskih centara za izvrsnost u Emiliji-Romanji. Istraživačica u Centru izvrsnosti Food Hub, mr Andrea Milačić, prenijela je iskustva o integraciji fondova u obrazovne ekosisteme Crne Gore.
Sesija o trenutnom stanju integracije fondova u obrazovnom sektoru okupila je eksperte iz tri zemlje. O njima su govorili prof. dr Azeta Tartara, prorektorka za naučnoistraživački rad sa Univerziteta "Aleksandër Moisiu" u Draču, Albanija, potom Jennifer Grisorio, viša istraživačica iz Regionalne agencije za inovacije (ARTI), regija Pulja, Italija i mr Danilo Bulatović, projektni asistent sa Univerziteta Donja Gorica. Oni su podijelili svoja iskustva i primjere integracije fondova na nacionalnom nivou u Italiji, Albaniji i Crnoj Gori.
Francesco Ferri, ekspert iz Odjeljenja za politike tržišta rada, obrazovanja i obuke regije Pulja, predstavio je model "Agenda za rad." Ovaj metod horizontalnog zajedničkog planiranja omogućava izradu integrisanih akcionih planova s ciljem osiguravanja kvaliteta rada, novih vještina i inovativnih politika obuke.
SWOT analiza i fokus grupe koje je moderirao mr Danilo Bulatović, identifikovale su prilike za stvaranje sinergije u integraciji fondova, ciljeve koje treba postići i izazove koji se moraju prevazići.
Diskusija o ključnim koracima i preporukama, takođe moderirana od strane mr Danila Bulatovića, bila je fokusirana na analizu prepreka i specifične korake prema integrisanim politikama koje osiguravaju održivost zajedničkog prekograničnog obrazovnog sistema EQF nivoa 5.
Seminar je još jednom pokazao važnost saradnje između zemalja, integracije fondova i strateškog planiranja za jačanje obrazovnih sistema i razvoj novih modela obuke.