Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

САОПШТЕЊЕ

Објављено: 08.04.2014. 22:47 Аутор: Ивона Михајловић - администратор
Поводом данашњег текста у дневном листу „Побједа“ под називом „Синдикати и послодавци нијесу задовољни Нацртом Закона о зарадама у јавном сектору“, Министарство финансија саопштава сљедеће:

Реформа система зарада јавила се као посљедица дјеловања више фактора, и то, прије свега, недостатка цјеловитости и системског приступа у начину утврђивања, обрачуна и исплате зарада, различите примјене у пракси важећих законских рјешења, немогућности адекватног праћења имплементације постојећих рјешења, недостатка транспарентности у систему, као и посљедица које по одрживост јавних финансија има постојећи систем. 
 
У овом смислу предложена рјешења у Нацрту Закона о зарадама у јавном сектору припремљена су у циљу стварања јединственог регулаторног и законског оквира, који ће омогућити поштовање принципа уједначености зарада у јавном сектору за рад на истим или сличним пословима и радним мјестима који захтијевају исти ниво, односно подниво квалификација, принципа транспарентности зарада, као и принципа фискалне одрживости зарада.
 
Намјера је да одредбе предложеног закона рефлектују реалност у систему јавних финансија и зарада и да препознају све субјекте који се или финансирају из Буџета или их је основала Држава, односно локална управа, и на тај начин им омогућила обављање дјелатности, остваривање прихода, као и пружање државне подршке у случајевима пословних дубиоза или репрограма обавеза из пословања. 
 
Одредбе закона омогућавају стварање окружења у коме успјешни и они који чине напоре на превазилажењу дубиоза могу да буду награђени.
 
Нацрт Закона припремљен је у складу са правилима и процедурама које је прописала Влада поводом начина и динамике припреме законских и других аката.
 
Након припреме од стране радне групе, Нацрт Закона је учињен доступним свим заинтересованим странама путем јавне расправе. Непосредно прије стављања на јавну расправу, Нацрт је упућен члановима Социјалног савјета како би се упознали са њиховим текстом и били  у могућности да дају примједбе на саме одредбе Закона. У том смислу не видимо препреку за социјалне партнере да се укључе у поступак израде Закона. Напротив, сматрамо овај приступ ефикаснијим, јер смо у прилици да разговарамо о конкретним рјешењима и очекујемо од социјалних партнера да понуде конкретна побољшања одредби предложених Нацртом Закона. 
 
У потпуности смо отворени за све видове сарадње, било непосредно или посредно, са свим заинтересованим субјектима који имају конкретне предлоге за побољшања предложених одредби.
 
У циљу пружања додатне могућности за побољшање текста Закона, јавна расправа ће бити продужена, а након тога Влада ће организовати и посебан Округли сто на коме ће сви заинтересовани имати прилику и да усмено саопште своје предлоге за унапријеђење текста Закона.

ПР СЛУЖБА 
МИНИСТАРСТВА ФИНАНСИЈА

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?