Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Завршена Јавна расправа о измјенама и допунама Закона о мањинским правима и слободама

Објављено: 05.09.2014. 20:13 Аутор: ПР служба

22. јула, 2014. године објављен је Јавни позив црногорској јавности да се укључи у Јавну расправу поводом Нацрта Закона о измјенама и допунама Закона о мањинским правима и слободама која се данас 05.09.2014. године, званично завршава.

Планираним програмом Јавне расправе одржана су четири округла стола и то: 31. јула 2014. у Тивту, 01. августа 2014. у Подгорици, 02. септембра у Рожајама и 04. септембра у Улцињу.

Када је у питању заштита и унапређење положаја мањинских народа и других мањинских националних заједница у Црној Гори, држава Црна Гора, односно ресорно Министарство константно ради на све активнијој подршци. У смислу заштите мањина постоји заокружен законодавни и институционални оквир.

Закон о мањинским правима и слободама донешен је 2006.године, са циљем да уреди област посебних - мањинских права и слобода. У међувремену, битне околности везане за друштвене промјене и промјену државноправног статуса Црне Горе условиле су доношење новог уставног акта и таксативно одређење посебних права и слобода мањинских народа и других мањинских националних заједница и њихових припадника/ца.

Пратећи токове развоја друшвених потреба у циљу усклађивања заштите права и слобода свих својих грађана/ки са истим, Министарство за људска и мањинска права иницирало је измјене и допуне и Закона о мањинским правима и слободама.

Основни разлози доношења овог закона усмјерени су ка интервенцији у дијелу институционалне подршке остваривању мањинских права и слобода, транспарентности и ефикасности процедура којима се врши расподјела средстава за реализацију пројеката намијењених активностима значајним за очување и развој националних, односно етничких посебности мањинских народа и других мањинских националних заједница и њихових припадника у области националног, културног, језичког и вјерског идентитета, као и прецизирање статуса савјета у односу на начела вршења надзора над њиховим радом у својству суи генерис тијела са својством правног лица и аутономијом у свом раду.

Када је у питању Фонд за мањине, фокус измјена је стављен на спречавање објективно могућег конфликта интереса, увођењем двостепености код одлучивања о пројектима који се финансирају из средстава Фонда и раздвајањем управљачке од пословодне функције у самом Фонду. Такав приступ је заснован и на одређеним мањкавостима које су уочене од стране државних институција које врше контролу утрошка буџетских средстава односно Државне ревизорске институције.

Такође, у вези са савјетима мањинских народа и других мањинских националних заједница, као посебним потрошачким јединицама Буџета, условљена је потреба раздвајања одговорности и надзора над њиховим радом. Превасходно је разлог за тим чињеница да врше посебну друштвену функцију засновану на парламентарном законодавном уређењу, самосталном организовању, дјеловању, начину рада и одговорношћу за законито пословање као и сва друга правна лица у складу са законом.

Извјештај са Јавне расправе биће објављен на интернет страници Министарства за људска и мањинска права и порталу Е-управе у року од 7 дана од истека рока за одржавање Јавне расправе.

 

ПР служба Министарства за људска и мањинска права

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?