- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Одржан Регионални форум Торино процес 2016-2017. у...
Одржан Регионални форум Торино процес 2016-2017. у Београду
У организацији Европске тренинг фондације (ЕТФ) у Београду је 1. и 2. фебруара одржан Регионални форум Торино процес 2016-2017. који је имао за циљ праћење напретка у области политике стручног образовања и обуке (ВЕТ) и вјештина, на основу резултата консултација у оквиру Торино процеса 2016. у земљама Југоисточне Европе (Албанија, Босна и Херцеговина, Косово, Македонија, Црна Гора и Србија) и Турској.
Форуму су присуствовали и представници министарстава, локалне управе, статистичких завода, социјалних партнера, приватног и цивилног сектора земаља учесница, представници Европске комисије, Европског парламента, ЕТФ-а, Регионалног савјета за сарадњу, Иницијативе за реформу образовања у Југоисточној Европи ЕРИ СЕЕ, ОЕЦД-а, Међународне организације рада, КултурКонтакт-а, ГИЗ-а, Британског савјета, Центра за предузетничко учење Југоисточне Европе СЕЕЦЕЛ, као и представници Бугарске и Мађарске.
Делегацију Црне Горе чинили су представници Министарства просвјете, Министарства рада и социјалног старања, Центра за стручно образовање, Савеза синдиката и Дирекције за мала и средња предузећа.
У фокусу Форума било је утврђивање степена напретка у реформи стручног образовања и развоју вјештина од покретања Торино процеса до данас, као и размјена искустава о резултатима земаља кандидата у спровођењу Закључака из Риге 2015. године, разматрање заједничких трендова, напретка и приоритета на регионалном нивоу, идентификовање предстојећих активности на регионалном нивоу за развој политика у стручном образовању уз учешће ЕУ и међународних представника.
Форум је био прилика за размјену искустава како анализе и препоруке из Торино извјештаја на најбољи начин употријебити за даље унапређење стручног образовања.
Торино процес представља анализу политика у области стручног образовања која је покренута 2010. године. Учешће у Торино процесу помогло је Министарству просвјете да кроз самоевалуацију сагледа како Црна Гора примјењује утврђене концепте политика и приоритета у области стручног образовања, колико су партнери укључени у креирање и спровођење мјера и активности, како друштвено-економски контекст утиче на спровођење образовних политика и што је потребно за даље унапређење стручног образовања.