Саопштење са 70. сједнице Владе Црне Горе

Овај чланак садржи листу докумената

Влада је, на данас одржаној 70. сједници којом је предсједавао премијер мр Милојко Спајић, утврдила Предлог закона о о измјенама и допунама Закона о управном спору. Доношењу овог Закона се приступило ради превазилажења проблема који су се појавили у практичној примјени овог прописа, а који су утицали на ефикасност управног спора и дјелотворност судске заштите. Тешкоће су се огледале у повећаном приливу предмета пред Управним судом, значајној оперећености рада судија овог суда, значајном броју одржавања усмених расправа, повећању броја контролних захтјева за убрзање поступка и значајним износима који се плаћају за повреду права на суђење у разумном року у управном поступку и управном спору. У циљу превазилажења наведених проблема инициран је пројекат са OECD/SIGMA организацијом са сврхом унапрјеђења рада суда, као и за усклађивање домаћих закона са европским управно-правним оквиром. Током овог пројекта израђене су двије анализе у склопу којих је спроведена прелиминарна процјена функционисања Закона о управном спору, као и идентификовање проблема везаних за његову примјену. Анализе су указале да је потребно приступити измјенама овог закона како би се допринијело побољшању ефикасности рада суда и из разлога усклађивања судске праксе са праксом Европског суда за људска права, посебно када се ради о пружању судске заштите у разумном року како је то предвиђено чланом 6 став 1 Европске конвенције о заштити људских права. У крајњем, наведене измјене имају за циљ повећање дјелотворности рада суда, посебно у погледу стопе ажурности и дужине трајања поступка, као и обезбјеђење права грађана на суђење у разумном року.

Утврђен је Предлог закона о измјенама о допунама Закона о музејској дјелатности. Постојећи Закон о музејској дјелатности до сада није пролазио коз поступак измјена и допуна. Међутим, последњих година уочене су одређене недоумице у пракси, па се приступило прецизирању појединих законских норми, тако да ће се измјенама одредби овог Закона унаприједити постојећи нормативни оквир, што представља кључни основ за успостављање и примјену савремених стандарда у музејској дјелатности, посебно када су у питању ОСИ. Како је истакнуто, разлози за израду текста измјена и допуна су увођење родне сензитивности, прецизирање појимова и дефиниција из области музејске дјелатности, а у складу са праксом, прецизирање оснивања музеја вјерских заједница као и адекватно усаглашавање матерјалних и казнених норми.

Влада је утврдила Предлог закона о измјенама и допунама Закона о билблиотечкој дјелатности. Библиотечка дјелатност је предмет рагулативе европског законодавства и потврђених међународних конвенцíја, а предмет ових измјана и допуна је усаглашавање са Законом о потврђивању Маракешког уговора за олакшање приступа објавијеним дјелима за особе које су слијепе, слабовиде или имају друге потешкоће у коришћењу штампаних материјала. Наиме, Закон о потврђивању Маракешког уговора за олакшање приступа грађи за особе које су слијепе, слабовиде или имају друге потешкоће у коришћењу штампаних материјала, позива се на принципе недискриминације, једнаких могућности, приступачности и њиховог потпуног и ефикасног учешћа и уклапања у друштво, а који су прокламовани и у Универзалној декларацији о Ијудским правима и Конвенцији Уједињених нација о правима особа са инвалидитетом. Чињеница је да постоје препреке са којима се суочавају особе оштећеног вида и друге категорије особа са потешкоћама у коришћењу штампаних материјиала приликом приступа објавијеној грађи, па се указала потреба за увећањем броја грађе у приступачним форматима, те унапређењем промета такве грађе, како у земљи, тако и путем размјене са другим земљама. Потребно је, дакле, нормативно уважити те новине, као и испунити поменутим Уговором преузете обавезе, те приступити измјенама и допунама Закона о библиотечкој дјелатности. Сходно наведеном, слиједи да је ЈУ Библиотека за слијепе Црне Горе не само најбољи већ и једини могући субјект који новим Законом о библиотечкој дјелатности треба да буде препознат као матична установа за сва одјељења и библиотеке приступачних формата у Црној Гори. Наведена установа треба да добије статус у складу са одредбама Маракешког споразума, која ће спроводити и надгледати процес регистрације овлашћених субјеката за производњу приступачних формата, те обављати контролу њиховог рада, као и контролу исписа назива Ијекова и других артикала у јавној употреби, који су означени Брајевим писмом.

Донијета је Уредба о условима и поступку за остваривање права на ослобођење од плаћања увозних дажбина. Усвајањем Царинског закона 30. јула 2022. године, јавила се потреба за доношењем нове уредбе која ће на бллжи начин прописати услове и поступак за остваривање права на ослобођење од плаћања увозних дажбина, чиме ће се додатно унаприједити регулаторни оквир у овој области. Предложеним прописом стварају се услови за остваривање права на ослобођење од плаћања увозне дажбине приликом увоза робе у Црну Гору у складу са европским стандардима. Имајући у виду чињеницу да је важећа уредба која третира ову материју у највећој мјери усглашена са европским прописом, овом уредбом ће се унаприједити и разјаснити дилеме и питања која су идентификована у пракси. Такође, текст прописа ће се додатно технички побољшати. Промјене се предлажу у дијелу доказивања права на ослобођење од плаћања дажбина на основу међународних уговора, на начин да се уз захтјев за ослобођење царинском органу подносе потврде органа државне управе надлежног за област за коју се реализује пројекат, да роба испуњава услове за ослобађање од плаћања увозне дажбине, у циљу поједностављивања поступака увоза ослобођене робе. Додат је нови члан којим је предвиђен начин ослобођења од плаћања увозне дажбине када је у питању роба која се увози за потребе дипломатско конзуларних представништава и њихових чланова, а која ово право остварују на основу Бечке конвенције о дипломатским односима. У овом сегменту посебна новина је прописивање образаца потврда о ослобођењу које издају надлежни органи, што ће олакшати и уједначити начин остваривања овог права.

Влада је усвојила Информацију о плаћању накнаде KfW банци за продужетак рока расположивости кредитних средстава за пројекат Водоснадбијевање и одвођење отпадних вода у приморском региону фаза V и V-2 и прихватила писмо KfW банке у вези са продужетком рока расположивости средстава из кредита. Ријеч је о једном од кључних инфраструктурних пројеката који се од 2003. године реализује у Црној Гори у сарадњи Владе Црне Горе, Њемачке развојне банке (KPW) и приморских општина Херцег Нови, Котор, Бар, Улцињ и Тиват. Циљ овог пројекта је унапређење водоводне и канализационе инфраструктуре у овим општинама, како би се осигурала ефикаснија услуга водоснабдијевања, квалитетнија еколошка заштита и одрживост туристичких капацитета. Пројекат се реализује у више фаза финансираних кроз кредитне аранжмане са KfW банком, а тренутно активне фазе, фаза V и фаза V компонента 2 (фаза V-2), обухватају укупна средства од 64,8 милиона еура. Укупан проценат искоришћености кредитних средстава из фаза V и V-2 износи свега 39,1%, што указује на озбиљна кашњења у реализацији. Поред административних препрека и спорог напретка на терену, пројекат се суочава са повећаним трошковима узрокованим инфлацијом и промјенама цијена на глобалном тржишту грађевинских материјала. Такође, рјешавање имовинско-правних питања и усклађивање документације додатно компликују ситуацију, продужавајући рокове и стварајући потребу за додатним финансијским средствима. Како је пројекат још увијек у току, и предметним општинама је на располагању износ од 38,68 милиона еура који није повучен до предвиђеног рока, KfW банка је дала сагласност за продужење рока расположивости кредитних средстава до 30. децембра 2027. године.


Влада је усвојила Информацију о Плану давања концесија за детељна геолошка истраживања и експлоатацију минералних сировина за 2025. годину и донијела План давања концесија, с Извјештајем са јавне расправе.  На основу претходних анализа и процјена, у План су уврштени сљедећи локалитети:

  1. Лежиште неметаличне минералне сировине техничко-грађевинског камена „Дарза“, Општина Улцињ;
  2. Лежиште неметаличне минералне сировине архитектонско-грађевинског камена „Жољевица“, Општина Андријевица;
  3. Локалитет неметаличне минералне сировине техничко-грађевинског камена „Мартиновићи“, Општина Гусиње;
  4. Локалитет неметаличне минералне сировине архитектонско-грађевинског камена „Калица“, Општина Петњица;
  5. Лежиште неметаличне минералне сировине техничко-грађевинског камена „Јагњило“, јужни обод лежишта "Рајчево брдо", Општина Пљевља;
  6. Лежишта енергетске минералне сировине мрколигнитног угља „Пљеваљског угљеног басена“ (Потрлица, Калушићи, Грево и Рабитље), с пратећим минералним сировинама (лапорац и глина), Општина Пљевља;
  7. Лежиште енергетске минералне сировине мрколигнитног угља „Матаруге", Општина Пљевља;
  8. Лежиште енергетске минералне сировине мрколигнитног угља „Љуће – шуманског  угљеног басена, ревир „Љуће II“, Општина Пљевља;
  9. Техногено лежиште цементног лапорца „Јагњило“, Општина Пљевља;

На сједници је оцијењено да уврштавање наведених локалитета у План давања концесија за 2025. годину омогућава даљи развој рударског и индустријског сектора, као и стабилност електроенергетског система, у складу са начелима одрживости и националним стратешким циљевима. С обзиром на то, да уговор закључен између Владе Црне Горе и Рудник угија а.д. Пљевља о експлоатацији мрколигнитног угља на експлоатационом пољу „Пљеваљски угљени басен" истиче 15. јуна 2025. године, концесионар се, како је појашњено, обратио Министарству рударства, нафте и гаса с иницијативом за покретање поступка додјеле нове концесије на простору „Пљеваљског угљеног басена" (Потрлица, Калушићи, Грево и Рабитље), лежишта „Матаруге" и ревира „Љуће II“ које се налази у оквиру Љуће-шуманског басена, као и лежишта неметаличне минералне сировине техничко-грађевинског камена „Јагњило“, јужни обод лежишта „Рајчево брдо“, Општина Пљевља.

Усвојена је Информација у вези са проблематиком неисплаћених потраживања бивших радника Петољетке. У дискусији је истакнуто да након што је 2006. године уведен стечај над бившим предузећем „Прва Петољетка" АД Бијело Поље, имовина овог предузећа је продата на IV тендеру за износ од 1.651.000 еура, а да је од укупног износа стечајне масе, радницима исплаћено 1.377.868 еура на име неисплаћених зарада. Укупни расходи у стечајном поступку износили су 1.660.154 еура, а након њиховог подмирења, преостала позитивна разлика износила је 504 еура. Обрачун обезбијеђених потраживања радника вршен је према Закону о принудном поравнању, стечају и ликвидацији, који је предвиђао максималан износ од 5.000 еура нето по раднику. Иако је у то вријеме био на снази Закон о инсолвентности привредних друштава који је предвиђао могућност обрачуна зарада до 10.000 еура бруто по раднику, због недостатка средстава у стечајној маси, обрачун је извршен према старом закону, што је довело до тога да радници нису исплаћени у пуном износу. Радници су били ускраћени за укупно 487.545 еура. Општина Бијело Поље је помогла у овој исплати радницима до законски утврђеног максимума, износом од 345.580,81 еура. Преостали износ који није могао бити исплаћен из стечајне масе, износи 141.964,76 еура, за укупно 191 радника. У складу са тим, задужује се Министарство рада, запошљавања и социјалног дијалога да предузме кораке за проналажење рјешења по питању неисплаћених потраживања за 191 радника „Прве Петољетке“ АД Бијело Поље.

Влада је усвојила Информацију о тренутном стању и потреби спровођења краткорочних мјера ревитализације плаже и изградње вјештачких насипа – дина ради превенције штете на имовини ХТП „Улцињска ривијера“ АД Улцињ изазване ерозијом на Ади Бојани. Тим поводом, задужено је Министарство просторног планирања, урбанизма и државне имовине да, сходно Уговору о пословно-техничкој сарадњи од 24.02.2025. године ангажује ДОО „Заштита простора Црне Горе“ и у што краћем року реализује пројекат изградње вјештачких насипа – дина, као и ревитализацију плаже у циљу прихрањивања исте, као привремене сезонске мјере заштите плаже на Ади Бојани, коришћењем средстава буџета тог министарства. За извођење радова користиће се материјал (пијесак) депонован на Ади Бојани. Рок за извођење радова на ревитализацији плаже у циљу прихрањивања исте је 10 радних дана, а радове је потребно започети у року од 10 дана од дана усвајања предметне Информације. Рок за извођење радова на изградњи вјештачких насипа - дина је 20 радних дана, а радове је потребно започети по завршетку љетње туристичке сезоне, у октобру 2025. године. Такође, задужује се Јавно предузеће за управљање морским добром Црне Горе да обезбиједи стручни надзор током извођења радова на изградњи вјештачких насипа - дина и ревитализацији плаже у циљу прихрањивања исте, а Министарство туризма да у сарадњи са ХТП „Улцињска ривијера“ АД, у периоду извођења радова, радницима ДОО „Заштита простора Црне Горе“ обезбиједи смјештај и исхрану.

Утврђен је Предлог амандмана на Предлог Закона о уређењу простора. Ријеч је о четири амандмана, при чему се Амандманом 1 предлаже, у складу са предлогом Европске комисије, дорада норме члана 36 став 1 са подацима који су неопходни за поморско просторно планирање попут морских физичких, еколошких, друштвено-економских података, а ради усаглашавања са Директивом 2014/89/EU о успостављању оквира за просторно планирање морског подручја.

Амандман 2 – Одредбом члана 51 став 1 Предлога закона уређено је доношење локалних планских докумената од стране Владе и дефинисана два случаја у којима Влада може донијети локални плански документ. Овим амандманом предлаже се и случај када је то неопходно за реализацију стратешких развојних инвестиција који су од јавног интереса у складу са посебним законом. Предложеним амандманом стварају се предуслови за планску разраду простора од стране Владе, сходно новом Закону.

Амандманом 3 се предлаже, у складу са предлогом Европске комисије, прецизирање норме члана 52 став 2 Предлога закона о уређењу простора, о потреби вршења ревизије планског документа којим се уређује обално подручје и подручје мора, а ради усаглашавања са Директивом 2014/89/EU о успостављању оквира за просторно планирање морског подручја.

Амандман 4 – Одредбом члана 70 Предлога закона дефинисана је накнада за грађење, која се плаћа за основно комунално опремање грађевинског земљишта, случајеви када се ова накнада не плаћа односно када се може умањити, као и друга питања од значаја за накнаду за грађење. У циљу свеобухватног и прецизног уређивања овог питања, било је потребно дефинисати хотеле са пет звјездица као објекте који су ослобођени плаћања накнаде, за грађење, и додатно уредити ситуацију када хотел са пет звјездица послује по кондо односно мјешовитом моделу пословања.

Влада је донијела Одлуку о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Петњица и Одлуку о одређивању руководица израде и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна ДУП. Површина захвата Измјена и допуна ДУП-а износи cca 23,59 ha. За Измјене и допуне ДУП-а радиће се стратешка процјена утицаја на животну средину у складу са Законом о стратешкој процјени утицаја на животну средину. Финансијска средства потребна за израду лзмјена и допуна ДУП-а обезбиједиће се из Буџета Црне Горе у износу од 20.000 еура. Рок за израду Измјена и допуна ДУП-а је шест мјесеци од дана потписивања уговора са руководиоцем израде планског документа, а циљ израде Измјена и допуна ДУП-а је стварање планских претпоставки за организацију и уређењеовог простора у смислу задовољавања потреба корисника простора.

Донијета је Одлука о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Шавник и Одлуку о одређивању руководица израде и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана. Орјентациони обухват Измјена И допуна ПУП-а износи око 554,69 km2. Циљ израде Измјена и допуна ПУП-а је обезбиједјивање планских предуслова за уређење и изградњу кроз свеобухватно и рационално сагледавање значаја предметног простора и утврђивање оптималног опсега изградње, а на основу планских опредјелјенја, смјерница и критеријума садржаних у планској документацији виśег реда. За Измјене и допуне ДУП-а радиће се стратешка процјена утицаја на животну средину у складу са Законом о стратешкој процјени утицаја на животну средину. Финансијска средства потребна за израду лзмјена и допуна ДУП-а обезбиједиће се из Буџета Црне Горе у износу од 70.000 еура. Рок за израду Измјена и допуна ДУП-а је шест мјесеци од дана потписивања уговора са руководиоцем израде планског документа.

Влада је донијела Одлуку о образовању Координационог тијела за праћење и анализу кретања цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи, снабдјевености тржишта и предлагања мјера за сузбијање посљедица пораста цијена тих производа, на челу са Nikom Gjeloshajem, министром економског развоја. У складу са актуелним економскоим и тржишним кретањима, евидентан је пораст цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи. Како би се умањили негативни ефекти инфлације и осигурала адекватна заштита потрошача, Влада Црне Горе је предузела одређене мјере укључујући и усвајање Одлуке о привременим мјерама за ограничавање цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи, којом је ограничила висину малопродајних и велепродајних маржи за укупно 73 категорије производа. Међутим, како је наглашено у дискусији, додатно су се појавили одређени изазови у овој области , укључујући и бојкоте трговинских ланаца, што захтјева континуирано праћење и анализу стања. У том циљу је неопходно формирање Координациног тијела које ће сагледати свеобухватно ситуацију и предложити адекватне мјере за стабилизацију цијена основних производа на тржишту. Имајући у виду да бојкоти трговачких ланаца могу имати далекосежне посљедице по домаће произвођаче, потрошаче, привредну дјелатност самих трговаца и економско стање у држави и како би се што прије повео дијалог са свим релевантним актерима.

На данашњој сједници, Влада је размотрила и више кадровских питања доступних на линку.

70. sjednica Vlade Crne Gore (27.02.2025.)

70. сједница Владе Црне Горе

II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СУ ВЛАДИ ДОСТАВЉЕНИ РАДИ РАСПРАВЕ
1.Усмена информација о реализацији активности из процеса приступања Црне Горе Европској унији
2.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о управном спору с Извјештајем са јавне расправе Материјал
3.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о музејској дјелатности Материјал
4.Предлог закона о измјенама и допунама Закона о библиотечкој дјелатности Материјал
5.Предлог уредбе о условима и поступку за остваривање права на ослобођење од плаћања увозних дажбина Материјал
6.ИНТЕРНО
7.Информација о плаћању накнаде KfW банци за продужетак рока расположивости кредитних средстава за пројекат Водоснабдијевање и одвођење отпадних вода у приморском региону фаза V и V-2 Материјал
8.Информација о Плану давања концесија за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију минералних сировина за 2025. годину с Предлогом плана додјеле концесија за детаљна геолошка истраживања и експлоатацију минералних сировина за 2025. годину и Извјештајем са јавне расправе Материјал
9.Кадровска питања
9.1Предлог за именовање руководиоца, замјеника руководиоца и чланова Координационог тима за заштиту и спашавање Материјал
9.2Предлог за одређивање вршиоца дужности директора Пореске управе Материјал
9.3Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Генералног директората за мултилатералне послове у Министарству вањских послова Материјал
9.4Предлог за одређивање вршитељке дужности секретарке Министарства туризма Материјал
9.5Предлог за разрјешење чланице Савјета за права дјетета Материјал
9.6Предлог за разрјешење три члана Управног одбора Института за развој и истраживања у области заштите на раду Материјал
9.7Предлог за именовање три члана Управног одбора Института за развој и истраживања у области заштите на раду Материјал
9.8Предлог за престанак вршења дужности в. д. генералне директорице Директората за локалну самоуправу у Министарству јавне управе Материјал
9.9Предлог за одређивање вршитељке дужности генералне директорице Директората за локалну самоуправу у Министарству јавне управе Материјал
9.10Предлог за разрјешење предсједника и чланова Управног одбора ЈУ Завод за геолошка истраживања Материјал
9.11Предлог за именовање предсједника и чланова Управног одбора ЈУ Завод за геолошка истраживања Материјал
9.12Предлог за престанак мандата савјетнице потпредсједника Владе за безбједност, одбрану, борбу против криминала и унутрашњу политику Материјал
II МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ С ПРЕДЛОГОМ ДА СЕ О ЊИМА НЕ РАСПРАВЉА
10.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању дијела Мјешовите комисије за спровођење Уговора о уређењу односа од заједничког интереса између Владе Црне Горе и Исламске заједнице у Црној Гори Материјал
11.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Комисије за праћење реализације Средњорочног програма рада Владе 2024-2027. и годишњих програма рада Владе Материјал
12.Предлог одлуке о измјени Одлуке о образовању Савјета за владавину права Материјал
13.Предлог одлуке о висини накнаде предсједнику, замјенику предсједника, члановима и секретару Савјета за владавину права Материјал
14.Предлог одлуке о објављивању Споразума између Владе Црне Горе и Кабинета министара Киргиске Републике о ослобађању обавезе прибављања визе за носиоце дипломатских и службених пасоша Материјал
15.Нацрт измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Жабљак, Општина Жабљак с Предлогом програма одржавања јавне расправе: https://media.gov.me/files/gov/2025/02/27/1740676578-15-70-27-02-2025.pdf
16.ИНТЕРНО
17.Информација о успостављању информационог система за аутоматизацију/дигитализацију пословних процеса са модулом за интеграцију података Материјал
18.Информација о закључивању Изјаве о намјерама између Министарства јавне управе Црне Горе и Министарства за јавно дјеловање, јавну службу и поједностављивање Републике Француске за јачање билатералне сарадње у области јавне управе и јавних служби с Предлогом изјаве Материјал
19.Информација о закључивању Административног споразума између Министарства просвјете, науке и иновација Црне Горе и Министарства за Европу и иностране послове Републике Француске за промовисање и подршку настави француског језика у Црној Гори с Предлогом административног споразума Материјал
20.Информација за одобрење плаћања задржаног депозита из донаторских средстава - EMIF рачун по достављеној банкарској гаранцији Извођачу радова STRABAG AG за објекат Еко-ефикасне зграде у Подгорици Материјал
21.Информација о организовању глобалног форума за младе дипломате с Предлогом анекса Споразума о финансирању између Програма Уједињених нација за развоја (UNDP) и Министарства вањских послова Црне Горе Материјал
22.Информација о уступању на располагање путничког моторног возила Министарству рударства, нафте и гаса Материјал
23.Информација за уступање на располагање, без накнаде, депонованог пијеска са рачве ријеке Бојане Главном граду Подгорица и Општини Бар, за потребе реконструкције фудбалских терена, и то у количинама од: 2.500,00 m3 – Главном граду Подгорица и 5.000,00 m3 – Општини Бар Материјал
24.Извјештај о реализацији Програма подстицајних мјера у области туризма за 2024. годину Материјал
25.Извјештај о раду Савјета за ревизију за 2024. годину Материјал
26.Предлог платформе за учешће делегације Црне Горе коју предводи министар правде мр Бојан Божовић на представљању Другог периодичног извјештаја о спровођењу Међународног пакта о грађанским и политичким правима (ICCPR), Женева, Швајцарска, 4-5. март 2025. године Материјал
27.Предлог платформе за посјету министра правде мр Бојана Божовића Љубљани - Република Словенија, у периоду 9 -11. март 2025. године Материјал
28.Предлог платформе за радну посјету министарке европских послова Маиде Горчевић, Тирани, Република Албанија, 3. март 2025. године Материјал
29.Предлог платформе за одлазак министра спорта и младих Црне Горе, Драгослава Шћекића, на Зимске игре Специјалне олимпијаде у Торину, Италија, 7 - 10. марта 2025. године Материјал
30.Предлог платформе о службеној посјети делегације, коју предводи мр Симонида Кордић, министарка туризма, Берлину, Њемачка, у периоду од 4. до 6. 3. 2025. године Материјал
31.Предлог платформе за учешће министра регионално-инвестиционог развоја и сарадње са невладиним организацијама, Ернада Суљевића, на 10. Европском конгресу локалних самоуправа, који ће се одржати у периоду од 3. до 4. марта 2025. године, у Миколајки, Република Пољска Материјал
III МАТЕРИЈАЛИ КОЈИ СЕ ВЛАДИ ДОСТАВЉАЈУ РАДИ ДАВАЊА МИШЉЕЊА ИЛИ САГЛАСНОСТИ
32.Предлог мишљења на Предлог закона о допуни Закона о стручном оспособљавању лица са стеченим високим образовањем (предлагачи посланици: Васо Обрадовић и Дејан Ђуровић) Материјал
33.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 50 став 2 Кривичног законика Црне Горе („Службени лист РЦГ“, бр. 70/03, 13/04, 47/06 и „Службени лист ЦГ“, бр. 40/08, 25/10, 32/11, 64/11, 40/13, 56/13, 14/15, 42/15, 58/15, 44/17, 49/18, 3/20, 26/21, 144/21, 145/21, 110/23 и 123/24), коју је поднио Ранко Радоњић, адвокат из Подгорице Материјал
34.Предлог мишљења на Иницијативу за покретање поступка за оцјену уставности одредбе члана 26 став 1 тачка 1, а у вези члана 8 став 1 тачка 2 и члана 25 ст. 1 и 2 Закона о спречавању корупције („Службени лист ЦГ“, број 54/24), коју су поднијели: др Весна Вучковић, Весна Јочић, Радојка Николић, Миленка – Сека Жижић, Сека Пилетић, Татјана Љујић, Зоран Шћепановић, Невенка Поповић, Катарина Ђурђић, Ана Вуковић и др Ранко Вукић, судије Врховног суда Црне Горе Материјал
35.Предлог годишњег плана рада и финансијског плана „ToMontenegro“ д.о.о. за 2025. годину Материјал
36.Предлог финансијског плана Контроле летења Србије и Црне Горе д.о.о. (SMATSA Ltd) Београд за 2025. годину Материјал
37.Предлог за давање сагласности за давање у закуп непокретности, на период од 5 година, уз могућност продужења (након извршене нове процјене), и то: катастарске парцеле број 1524/20, по начину коришћења „шуме 4. класе“, површине 230 m², евидентиране у ЛН број 597 КО Љешевићи - Општина Котор, у својини Црне Горе, субјекат располагања Влада Црне Горе с Предлогом уговора о закупу непокретности у државној својини Материјал
38.Предлог за давање сагласности за установљење права службености, постављања 35 КВ далековода, на непокретностима у својини Државе Црне Горе, у корист Жарка Пајовића и то на катастарским парцелама број 898 у површини од 6 592 m² и 899 у површини од 12 526 m², обије уписане у лист непокретности број 112, КО Жирци, Општина Колашин и на катастарској парцели број 1938/8 у површини од 10 608 m² уписана у лист непокретности број 27, КО Рашко Миоска, Оп Материјал
39.Предлог за давање сагласности за продају непокретности у својини Црне Горе, и то дијела катастарске парцеле бр. 1330/2 површине 359 м², уписане у лист непокретности број 345 КО Ново Село, општина Даниловград с Предлогом уговора о купопродаји непокретности Закључци
40.Предлог за давање сагласности ЈЗУ Дом здравља Тиват за покретање поступка давања у закуп три стоматолошке ординације и једне апотеке Материјал
41.Питања и предлози
41.1Информација у вези са проблематиком неисплаћених потраживања бивших радника Петољетке Материјал
41.2Информација о тренутном стању и потреби спровођења краткорочних мјера ревитализације плаже и изградње вјештачких насипа – дина ради превенције штете на имовини ХТП „Улцињска ривијера“ АД Улцињ изазване ерозијом на Ади Бојани Материјал
41.3Информација у вези потребе добијања сагласности за одобравање исплате варијабилног дијела зараде за мјесец фебруар 2025. године запосленима у Управи за извршење кривичних санкција Материјал
41.4ИНТЕРНО
41.5Предлог амандмана на Предлог закона о уређењу простора Материјал
41.6Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Драч – за урбану цјелину 1.2 Нова Варош" у Главном граду - Подгорица и Предлог одлуке о одређивању руководица израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Драч – ОДГОЂЕНО
41.7Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Петњица" и Предлог одлуке о одређивању руководица израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Петњица" и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал
41.8Предлог одлуке о изради Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Шавник и Предлог одлуке о одређивању руководица израде Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Општине Шавник и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Просторно-урбанистичког плана Материјал
41.9Предлог одлуке о изради Детаљног урбанистичког плана "Загорич 3 и 4" у Главном граду - Подгорица и Предлог одлуке о одређивању руководица израде Детаљног урбанистичког плана "Загорич 3 и 4" у Главном граду - Подгорица и висини накнаде -ОДГОЂЕНО
41.10Предлог Одлуке о измјени Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Велики пијесак", општина Бар и висина накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал
41.11Предлог одлуке о измјени Одлуке о одређивању руководиоца израде Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана "Побрежје - зона Г" у Главном граду – Подгорица и висини накнаде за руководиоца и стручни тим за израду Измјена и допуна Детаљног урбанистичког плана Материјал
41.12Усмена информација о ништавости уговора о концесијама
41.13Предлог одлуке о образовању Координационог тијела за праћење и анализу кретања цијена производа од посебног значаја за живот и здравље људи, снабдјевености тржишта и предлагања мјера за сузбијање посљедица пораста цијена тих производа Материјал
41.14Предлог програма изградње, одржавања, реконструкције и модернизације жељезничке инфраструктуре за јануар 2025. године с Предлогом уговора о текућем одржавању јавне инфраструктуре за јануар 2025. године Материјал
IV НА УВИД
-Извјештај са учешћа министарке европских послова Маиде Горчевић на неформалном састанку министара европских послова (GAC), 17-18. фебруар 2025. године, Варшава, Република Пољска Материјал
-Извјештај о радној посјети потпредсједника Владе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића Бриселу, Краљевина Белгија, од 3. до 6. фебруара 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу потпредсједника Владе Црне Горе за вањске и европске послове др Филипа Ивановића на Самиту о вјештачкој интелигенцији, Париз, Република Француска, 10-11. фебруара 2025. године Материјал
-Извјештај о учешћу министра екологије, одрживог развоја и развоја сјевера, Дамјана Ћулафића, на Министарској конференцији „Изазови у прилагођавању на климатске промјене у Југоисточној Европи“, 4-5. фебруар 2025. године, Брдо код Крања, Република Словенија Материјал
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?