- Влада Црне Горе
Министарство просторног планирања, урбанизма и државне имовине Реаговање: Процедуре израде ПУП-а Улцињ су транспа...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Реаговање: Процедуре израде ПУП-а Улцињ су транспарентне и отворене за јавност
Објављено: 17.06.2011. • 22:49 Аутор: Министарство одрживог развоја и туризма
С обзиром на изјаве представника Форце о наводном скривању од јавности Просторно-урбанистичког плана Улцињ, Министарство одрживог развоја и туризма саопштава да:
Као прво, план о коме је ријеч тренутно је у фази преднацрта а, законска обавеза, са којом су, сигурни смо, упознати и чланови ове партије, је стављање нацрта, а не преднацрта планских докумената на увид јавности, односно на јавну расправу.
Такође, јавна расправа која буде организована трајаће у законом прописаним роковима – од петнаест до тридесет дана, и у том периоду ће све заинтересоване стране моћи да се квалитетно упознају са садржајем овог планског документа, те дају мишљења и сугестије, а чему јавна расправа и служи. Наравно, у оквиру расправе биће организоване презетације Плана, на којима ће обрађивач и представници Министарства дати све неопходне информације, детаљно упознати присутне са његовим садржајем и на којој ће заинтересовани грађани такође имати могућност активног учешћа у дискусији. Дакле, све горе наведено представља апсолутно благовремено и по закону обавјештавање јавности о изради једног планског документа.
Горе истакнуто иде у прилог чињеници да приступ Министарства у коме је потребно да план прво добије начелни облик да би се након тога дао грађанима на увид и сугестије, није „други“ или неадекватан, већ једини законски приступ. У супротном, не би било потребе ангажовати обрађивача плана.
Уосталом, Форца, као и сваки заинтересовани субјекат, у сваком тренутку, чак и прије јавне расправе, може поднијети иницијативу о конкретном пројекту или проблему, а коју ће општина Улцињ и Министарство прослиједити обрађивачу плана. Обрађиваћ ће затим са планерског аспекта процијенити да ли се таква иницијатива може инкорпорирати у план.
Што се тиче могућности Општине да усвоји овај плански документ, познато је да је Влада, управо са циљем давања помоћи и подршке Општини, преузела његову израду и финансирање, те га, у складу са тиме, Влада и усваја. Министарство је Преднацрт Плана благовремено доставило општини Улцињ на давање мишљења, а која има апсолутну могућност и право да у сваком тренутку узме активно учешће у његовој изради.
Дакле, ово Министарство није усвојило конзервативан приступ обавјештавању јавности о овом питању, већ приступ по закону, а по коме се раде СВА планска документа гдје је носилац израде ово Министарство и органи локалних самоуправа.
Као прво, план о коме је ријеч тренутно је у фази преднацрта а, законска обавеза, са којом су, сигурни смо, упознати и чланови ове партије, је стављање нацрта, а не преднацрта планских докумената на увид јавности, односно на јавну расправу.
Такође, јавна расправа која буде организована трајаће у законом прописаним роковима – од петнаест до тридесет дана, и у том периоду ће све заинтересоване стране моћи да се квалитетно упознају са садржајем овог планског документа, те дају мишљења и сугестије, а чему јавна расправа и служи. Наравно, у оквиру расправе биће организоване презетације Плана, на којима ће обрађивач и представници Министарства дати све неопходне информације, детаљно упознати присутне са његовим садржајем и на којој ће заинтересовани грађани такође имати могућност активног учешћа у дискусији. Дакле, све горе наведено представља апсолутно благовремено и по закону обавјештавање јавности о изради једног планског документа.
Горе истакнуто иде у прилог чињеници да приступ Министарства у коме је потребно да план прво добије начелни облик да би се након тога дао грађанима на увид и сугестије, није „други“ или неадекватан, већ једини законски приступ. У супротном, не би било потребе ангажовати обрађивача плана.
Уосталом, Форца, као и сваки заинтересовани субјекат, у сваком тренутку, чак и прије јавне расправе, може поднијети иницијативу о конкретном пројекту или проблему, а коју ће општина Улцињ и Министарство прослиједити обрађивачу плана. Обрађиваћ ће затим са планерског аспекта процијенити да ли се таква иницијатива може инкорпорирати у план.
Што се тиче могућности Општине да усвоји овај плански документ, познато је да је Влада, управо са циљем давања помоћи и подршке Општини, преузела његову израду и финансирање, те га, у складу са тиме, Влада и усваја. Министарство је Преднацрт Плана благовремено доставило општини Улцињ на давање мишљења, а која има апсолутну могућност и право да у сваком тренутку узме активно учешће у његовој изради.
Дакле, ово Министарство није усвојило конзервативан приступ обавјештавању јавности о овом питању, већ приступ по закону, а по коме се раде СВА планска документа гдје је носилац израде ово Министарство и органи локалних самоуправа.
Везани чланци:
Извјештај о јавној расправи о Нацрту Урбанистичког пројекта за комплекс православног Сабор 28.01.2025.
Конкурс за избор идејног пројекта који ће представљати Црну Гору на XИX међународној изло 21.01.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?