- Влада Црне Горе
Процјене квалитета образовања у Црној Гори су висо...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Процјене квалитета образовања у Црној Гори су високе
Објављено: 01.11.2012. • 22:15 Аутор: Министарство просвјете и спорта
У вези навода у појединим медијима који се односе на налазе двогодишњег истраживања пројекта Евалуација реформе образовања у Црној Гори (2010-2012) Министарство просвјете и спорта у циљу објективног и истинитог информасања јавности указује на основне чињенице овог истраживања.
Резултати двогодишњег истраживања пројекта Евалуација реформе образовања у Црној Гори (2010-2012) указују на то да је примјена реформских рјешања у образовном систему у Црној Гори била неопходна и да је дала искључиво позитивне промјене.
Министарство просвјете и спорта исказује задовољство основним налазима истраживања, с обзиром на то да потврђују исправан пут реформе образовања и да треба наставити и динамизирати реформски процес у Црној Гори.
Ово истраживање је показало да је реформом образовног система у Црној Гори значајно побољшан његов квалитет. Ученици, наставници, родитељи, Влада и Министарство просвјете и спорта, као и сви остали субјекти у друштву морају дати пуни допринос да се реформа до краја спроведе и реализује на започети – добар начин.
Образовна политика у Црној Гори и даље ће се креирати на основу резултата и препорука које произилазе из оваквих и сличних истраживања, као и процјене квалитета образовног процеса које спроводе надлежне државне институције. При томе, и даље ће се пратити и примјењивати најбоља европска искуства.
Истраживање је било усмјерено на сагледавање и процјењивање нивоа и квалитета примјене реформских активности у основним школама и гимназијама и дало је сљедеће резултате:
· квалитет образовања у Црној Гори је релативно висок.
· доминира позитиван став о реформи образовања.
· наставни програми су оперативни, прописују релевантне циљеве учења и садрже јасно дефинисане стандарде знања.
· сви испитаници су квалитет уџбеника врло високо оцијенили. Уџбеници су у већој мјери усмјерени на активно учење, развој критичког мишљења, комуникацијских вјештина и компетенција за тимски рад.
· наставници у великој мјери посједују компетенције које су директно везане за реализацију специфичних циљева реформе.
· праћење и унапређивање квалитета образовања је на задовољавајућем нивоу.
· материјални ресурси потребни за остваривање реформских циљева су углавном задовољавајући.
· Црна Гора је направила значајне искораке у домену законске регулативе и образовних политика и креирала системски амбијент за квалитетно укључивање ђеце са посебним потребама у редован образовни процес.
Министарство просвјете и спорта ће, са свим институцијама надлежним за ову област, и даље бити посвећено развоју црногорског образовања.
Резултати двогодишњег истраживања пројекта Евалуација реформе образовања у Црној Гори (2010-2012) указују на то да је примјена реформских рјешања у образовном систему у Црној Гори била неопходна и да је дала искључиво позитивне промјене.
Министарство просвјете и спорта исказује задовољство основним налазима истраживања, с обзиром на то да потврђују исправан пут реформе образовања и да треба наставити и динамизирати реформски процес у Црној Гори.
Ово истраживање је показало да је реформом образовног система у Црној Гори значајно побољшан његов квалитет. Ученици, наставници, родитељи, Влада и Министарство просвјете и спорта, као и сви остали субјекти у друштву морају дати пуни допринос да се реформа до краја спроведе и реализује на започети – добар начин.
Образовна политика у Црној Гори и даље ће се креирати на основу резултата и препорука које произилазе из оваквих и сличних истраживања, као и процјене квалитета образовног процеса које спроводе надлежне државне институције. При томе, и даље ће се пратити и примјењивати најбоља европска искуства.
Истраживање је било усмјерено на сагледавање и процјењивање нивоа и квалитета примјене реформских активности у основним школама и гимназијама и дало је сљедеће резултате:
· квалитет образовања у Црној Гори је релативно висок.
· доминира позитиван став о реформи образовања.
· наставни програми су оперативни, прописују релевантне циљеве учења и садрже јасно дефинисане стандарде знања.
· сви испитаници су квалитет уџбеника врло високо оцијенили. Уџбеници су у већој мјери усмјерени на активно учење, развој критичког мишљења, комуникацијских вјештина и компетенција за тимски рад.
· наставници у великој мјери посједују компетенције које су директно везане за реализацију специфичних циљева реформе.
· праћење и унапређивање квалитета образовања је на задовољавајућем нивоу.
· материјални ресурси потребни за остваривање реформских циљева су углавном задовољавајући.
· Црна Гора је направила значајне искораке у домену законске регулативе и образовних политика и креирала системски амбијент за квалитетно укључивање ђеце са посебним потребама у редован образовни процес.
Министарство просвјете и спорта ће, са свим институцијама надлежним за ову област, и даље бити посвећено развоју црногорског образовања.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?