- Влада Црне Горе
Предлог Закона о измјенама и допунама Закона о уре...
Предлог Закона о измјенама и допунама Закона о уређењу простора и изградњи објеката доноси структурна побољшања у овој области
Обзиром на изнешене ставове Социјалистичке народне партије поводом Предлога закона о измјенама и допунама Закона о уређењу простора и изградњи објеката, а који се између осталог, тичу предложеног укидања накнаде за комунално опремање за објекте од општег интереса, са акцентом на општину Пљевља, Министарство одрживог развоја и туризма даје сљедећи одговор:
Текстом Предлога Закона предложено је да се накнада за комунално опремање не плаћа за објекте од општег интереса, укључујући неке врсте хотела (4 или више звјездица) и др. Циљ је јасан: стимулисање градње и повећања квалитета објеката који служе свим грађанима, те стимулисање развоја туризма као стратешке развојне гране Црне Горе.
Напомињемо да се овај Предлог Закона, те самим тим ни одредбе око ослобођања од накнаде за комунално опремање, не односе на неформалне објекте. Они су предмет пажње Закона о легализацији неформалних објеката који је у скупштинској процедури.
Одредбе Предлога Закона нијесу рађене по појединачним случајевима ни једне општине понаособ, већ по мјери и интересу свих грађана. Разумијевајући потребу да свака општина оствари максимум прихода од објеката на својој територији, предложеним рјешењем жели се провести дугорочна визија: стимулисање градње објеката од општег интереса, те омогућавање да се средства која су до сада улагана у њихово комунално опремање преусмјере на заштиту животне средине, технолошко унапријеђење и др. То опет има за посљедицу остварење права и интереса грађана на територији те општине да живе у квалитетно урбанистички и еколошки уређеном простору.
Вјерујемо да ови циљеви морају бити блиски локалним самоуправама, а посебно оним које слове за мјеста на којима је потребно рјешавати значајна еколошка питања. Односно, вјерујемо да тренутна наплата умјесто дугорочних рјешења свакако није у интересу било кога.
Са друге стране, прихватајући да је квалитет развојних планова сразмјеран величини прихода, водили смо се и процјенама о умањењу тих прихода за општине у случају неплаћања поменуте накнаде. Тако сматрамо важним податак да је, у посљедњих пет година, број дозвола за објекте од општег интереса (укључујући новопредложено проширење објеката који се квалификују као они од општег интереса) издатих од стране Министарства, за територије свих црногорских општина, 89. Дакле, у просјеку 4 по општини. Стога, вођени управо чињеницом да је број објеката ове врсте потребно заправо значајно повећати, јер тренутно чине јако мали удио у струкури већ изграђених, предложено је поменуто рјешење о укидању накнаде.
Ако се поставља питање којим средствима ће општине да обезбиједе комунално опремање за објекте ослобођене плаћања накнаде, па ма колико био мали њихов број, Законом о уређењу простора и изградњи објеката дата је могућност да то уради сам заинтересовани инвеститор.
Напомињемо и да су, у припреми ове одредбе, извршене консултације са великим бројем релеватних субјеката, у циљу добијања најбољег законског рјешења.
У крајњем, не претендујући на монопол над исправношу предложених рјешења, на становишту смо да је одредба о укидању ове накнаде, одраз озбиљног промишљања о потребама свих грађана на нивоу читаве државе. Подразумијева се да смо отворени за све конструктивне сугестије и приједлоге политичких субјеката у скупштинској процедури, и увјерени да једино отвореним дијалогом обезбјеђујемо квалитет.