- Влада Црне Горе
Министарство финансија Директорат државног трезора
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Директорат државног трезора
Објављено: 08.04.2014. • 19:00 Аутор: Ивона Михајловић - администратор
У ДИРЕКТОРАТУ ДРЖАВНОГ ТРЕЗОРА врше се послови који се односе на: плаћање на бази релевантне документације и достављених података од стране потрошачких јединица; управљање рачуноводственим системом државних примитака и издатака; водјење Главне књиге Трезора; обрадјивање налога за потрошњу средстава; припремање завршних рачуна буџета; праћење извршавања потрошње средстава опредијељених по годишњем закону о буџету; развијње и водјење рачуноводства буџета и управљање финансијским информационим системом; припремау редовних финансијских извјештаја за потребе министра, Владе и буџетских корисника; дајвање податка за анализу финансијског система; управљање расположивим новчаним средствима на консолидованом рачуну Трезора; обезбједјивање неопходног износа новчаних средстава на консолидованом рачуну трезора који је потребан за благовремено плаћање планираних обавеза, и управљање ликвидношћу; политику управљања јавним дугом, припрему и предлагање правне регулативе из области управљања дугом и готовином; учестввовање у преговорима са страним партнерима када се ради о страном дугу који преузима Влада, као и другим видовима сарадње са медјународним финансијским организацијама; припрему прописа управљањања готовином и платним прометом; управљање домаћим и страним дугом; управљање страним донацијама, помоћима и зајмовима; управљање дугом насталим по основу датих гаранција и узетих зајмова; управљање дугом по основу хартија од вриједности које је емитовала држава; воддјење евиденције о државном дугу, страним донацијама, датим зајмовима и гаранцијама; водјење евиденције државне имовине; на утврдјивање рачуноводствених стандарда у области јавних финансија Црне Горе у складу са медјународним рачуноводственим стандардима; анализирање и извјештавање о стању задужености Црне Горе; прикупљање и анализирање података који се финансирају из буџета; побољшање техничких процедура и система подршке у циљу водјења ефективне, ефикасне и тачне евиденције; обезбједјење управљања свим токовима прихода и расхода буџета; пружање савјета и вршење обуке запослених у органима државне управе о начину коришћена система трезора; отварање и и вршење контроле банкарских рачуна и подрачуна; праћење финансијског пословањеа ванбуџетских фондова и општина.
3.а) У Дирекцији за рачуноводствене услуге и извршење буџета врше се послови који се односе на:
- вођење главне књиге Трезора и помоћнних књига; припрему и вођење плана рачуна и израду извјештаја промјенама на главном и помоћним рачунима; оезбједјење правилне примјене Контног плана; и правилне примјене рачуноводствених стандарда; припрему завршног рачуна буџета; праћење потрошње опредијељених средстава; управљање рачуноводственим системом државних примитака и издатака; припрему анализа и извјештаја у вези остварења буџетских примитака и издатака у складу са класификационом структуром.
- вођење евиденције о приходима; вођење тачне и благовремене евиденције свих издатака; плаћање на бази релевантне документације и достављених података у складу са плановима потрошње; обезбједјивање тачне и благовремене евиденције у Главној књизи Трезора; састављање финансијских извјештаја о извршењу буџета; праћење пословања ванбуџетских фондова и општина и достављање извјештаја о њиховом пословању.
3. б) У Дирекцији за буџетско рачуноводство и извјештавање, врше се послови који се односе на:
- припрему и усаглашавање рачуноводствених стандарда јавног сектора у складу са најбољом рачуноводственом праксом; припрему предлога Контног плана за потрошачке јединице, фондове и јединице локалне самоуправе; измјене постојећих и нацрте нових прописа у области рачуноводствене политике и система буџета; обезбједјење да се рачуноводствена политика јавног сектора спроводи, развија и поштује; припрему мишљења из области рачуноводствене политике јавног сектора; припрему информација из области рачуноводствене политике јавног сектора.
- инплементацију политике и система управљања државном имовином; вођење регистра државне имовине, којом располаже Влада, државни органи органи јединица локалне самоуправе и организације које обављају јавну службу; припрему информација о државној имовини; припрему мишљења из области евиденције државном имовином; припрему и других анализа и извјештаја из дјелокруга свога рада.
- припрему материјала, организацију и спровођење обуке потрошачких јединица за примјену рачуноводствених стандарда; пружање савјетодавних услуга потрошачким јединицама у вези са питањима процеса рада и правилима; давање савјета и препорука у вези отварања рачуна и подрачуна у складу са Законом о буџету; отварање и праћење статуса свих рачуна и подрачуна потрошачких јединица; давање савјета и препорука у вези са отварањем и затварањем рачуна.
3.ц) У Дирекцији за управљање дугом, анализи задужености, упрвљање готовином и односе са иностранством, врше се послови који се односе на:
- евиденцију, надзор и сервисирања свих трансакција по активним кредитима, издатим државним хартијама од вриједности и осталим кредитним активностима, било да су директне или гарантоване, домаће или иностране; процјену и давање препорука у вези са понудјеним кредитним опцијама за финансирање државног буџета; израду мишљења по свим захтјевима за издавање државних гаранција и он-лендинг операција; обављање мониторинг финансијског статуса предузећа од којих држава потражује средства; анализу и предвидјање будуће потребе задуживања и на основу тога припреме извјештаја и препорука; сарадњу са централном монетарном институцијом и другим релевантним финансијским институцијама у вези са питањима политике ликвидности; предлагање опција инвестирања државног новца; припрему неопходних извјештаја и објашњења у вези припремања годишњег буџета државе ; израду информацција ка владиним тијелима, тренутним и потенцијалним кредиторима, институцијама едукативног и истражног карактера и агенцијама за кредитни рејтинг.
- анализу и елаборацију извјештаја о стању задужености Црне Горе; анализиу и елаборацију извјештаја о краткорочној и дугорочној стратегији задуживања; анализу и предвидјање будућих потреба задуживања и на основу тога припрему извјештаја и препорука; анализу и елаборацију стања задужености укупног јавног сектора укључујући главне економске варијабиле и остале релевантне факторе; процјену нето прилива буџета (из домаћих и иностраних извора), као и способност отплате дуга државе, у тренутку и у будућности; израду методологије предвиђања дефицита Буџета; анализу и елаборирацију утицаја свих активираних гаранција по буџет државе као посљедица немогућности оригиналног дужника да измири обавезе по кредиту;обезбједјивање информација о предузећима којима је држава издала гаранције на бази информација супервизије банака из Централне банке ЦГ; праћење, анализирање и извјештавање о управљању дугом у осталим земљама, стању задужености, новим трендовима, успјешним методама превазилажења презадужености, новим аранжманима на међународном финансијаском тржишту и слично.
- анализе токова новчаних средстава, потребе за позајмицама или улагањима, како би се оптимизирала употреба обезбјеђених средстава; успостављање политике и процедура за ефикасно управљање готовином на свим државним рачунима;дневну сарадњу са Одсјеком за рачуноводствене услуге у циљу смањења трошкова обезбједјења средстава за благовремено извршавање доспјелих обавеза;оперативно управљање системом за управљање готовином;израду извјештаја о токовима готовине и укупном стању ликвидности; предвидјање недостатка или вишка средстава на државним банкарским рачунима, како би се оптимизирала употреба новчаних средстава;давање препорука и израду планова о новчаним токовима и исплати готовине;консолидовано праћење стања новчаних средстава на свим државним рачунима;предлагање опција инвестирања државног новца; сарадњу са централном монетарном институцијом и другим релевантним финансијским институцијама у вези са питањима политике ликвидности; припрему извјештаја и планова новчаних токова у циљу благовремног сервисирања дуга.
- представљање Министарства финансија и учешће у преговорима са медјународним финансијским организацијама; припрему правне регулативе везано за свеобухватно управљање јавним дугом; припрему, у сарадњи са другим субјектима, прописа из области управљања готовином и платног промета; давање правних мишљења из области управљања дугом и готовином; припрему преговора и анализирање уговора везаних за иностране зајмове; ускладјивање предлога уговора из ове области са домаћом правном регулативом; контактирање потенцијалних кредитора у сврху идентификовања иностраних извора финансирања; координацију односа и комуникацију са иностраним финансијским институцијама по питању ино дуга.
- Припрему прописа који регулишу област управљања и сервисирања девизне штедње девизним штедишама, прикупљање података од банака и Централне депозитарне агенције по основу којих се организује исплата девизне штедње и обвезница девизним штедишама, евиденција исплаћене девизне штедње и реализованих обвезница, израда извјештаја о исплаћеној девизној штедњи и реализованим обвезницама; обезбјеђивање благовремених и објективних информација, како појединачно за девизне штедише, тако и за јавност путем средстава информисања о свим питањима која се односе на управљање и сервисирање девизне штедње.
3.д) У Дирекцији за информационе технологије, врше се послови који се односе на: информатичку подршку, развој и одржавање приходног модела Државног трезора; информатичку подршку, развој и одржавање расходног модела Државног трезора; информатичку подршку и развој система за обрачун зарада; информатичку подршку осталим пословним процесима у Сектору Државног трезора; координацију информационих система Пореске управе, Управе царина и Министарства финансија, информациону подршку и сарадњу са другим ИТ центрима у државним органима; подршку и одржавање ИТ опреме; планирање нових ИТ система у Министарству; подршку РТГС систему за плаћање према Централној банци и праћење нових технологија и могућности њихове примјене.
3.е) У Дирекцији за национални фонд, врше се послови који се односе на:
- задатке финансијског управљања помоћи по ИПА имплементационој уредби;
- организовање банкарских рачуна, потраживања средстава од Европске комисије, одобравање преноса средстава добијених од Европске комисије оперативним структурама или крајњим корисницима;
- финансијско извјештавање Европској комисији.
Везани чланци:
Буџетски биланс бољи за 100 милиона 22.11.2024.
Изборни извјештај 11.11 - 17.11.2024. године 22.11.2024.
Црна Гора примљена у породицу SEPA 21.11.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?