- Влада Црне Горе
Министарство просторног планирања, урбанизма и државне имовине РЕАГОВАЊЕ: Позив Групи за спас Мамуле да се о стр...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
РЕАГОВАЊЕ: Позив Групи за спас Мамуле да се о стручним питањима разговара на округлом столу уз учешће компетентних људи
Објављено: 19.04.2014. • 22:47 Аутор: Министарство одрживог развоја и туризма
Министарство одрживог развоја и туризма сматра потребним да отклони недоумице и опасност од погрешног информисања јавности о једном броју важних и повезаних питања са овом тематиком:
Земљиште из ЛН 215, које је предмет тендерског поступка, обухвата земљиште на коме се налази тврђава Мамула, односно зидине и урушене дјелове објеката некадашњег војног утврђења. Подаци који су презентирани од стране Групе грађана везано за површину тврђаве налазе се у ДСЛ Сектор 34 и представљају планирану површину будућег реконструисаног објекта у постојећим габаритима, што је јасно и прецизно дефинисано у тендерској документацији.
За упућене у ову тематику, јасно је да се планиране површине неког будућег, реконструисаног објекта, доводе у везу са Инвестиционим планом и програмом, што је предмет понуде Инвеститора и преговора, који у овом случају тек слиједе.
Такође, посебно истичемо да ће држави, након истека периода закупа, бити враћен реконструисани објекат у складу са смјерницама Управе за заштиту споменика културе и рјешењима датим у ДСЛ Сектор 34 и што се прецизно дефинише уговорним односом са Инвеститором, који у овом случају, ако се буде усвојио, разматра и усваја Скупштина Црне Горе.
Када је ријеч о договорима за организацију округлог стола, на састанку у Херцег Новом, 14. марта 2014. године, као могући термин одржавања округлог стола предложен је 28. март. Међутим, представник Групе грађана се обратио Министарству захтјевом за помјерање датума одржавања округлог стола уназад, за 26. март, што за Министарство није било прихватљиво због већ преузетих обавеза. Предложен је нови датум одржавања округлог стола (11. април), који за представнике Групе грађана опет није био прихватљив. Такође, начелни договор је био да се 7 до 10 дана уочи одржавања округлог стола организује састанак у Подгорици, на коме би се разматрала питања организационе природе. Предложена су два термина за организовање састанка, која од Групе грађана, нијесу прихваћена. Сматрамо да оваквим поступцима Група грађана једноставно тражи све начине да се одржавање округлог стола пролонгира.
Што се тиче термина, став Министарства био је да се округли сто одржи након избора предсједника Општине Херцег Нови. Основни разлог за то је отклањање свих могућих спекулација и инсинуација о евентуалним злоупотребама процеса валоризације Острва у политичке сврхе. Због свега наведеног, Министарство је предложило да се округли сто одржи 16. маја, с увјерењем да ће то бити прихватљиво представницима Групе грађана.
Непријатно смо изненађени пласирањем произвољних негативних судова и неутемељених констатација у јавности да пролонгирањем термина одржавања округлог стола Министарство жели да јавност заборави на ово важно питање. Да је од стране Групе грађана постојала воља да се округли сто одржи, већ би био одржан, имајући у виду два предложена термина од стране Министарства одрживог развоја и туризма.
Не стоје ни тврдње да је од стране Тендерске комисије постојала намјера да се зидине и дјелови некадашње тврђаве, која се налази у веома лошем стању, дају неком инвеститору “гратис” и да су у Тендеру дати “лажни подаци”. Текст Јавног позива потврда је овој тврдњи.
Да подсјетимо, као што смо више пута наводили у саопштењима, чланови Тендерске комисије за валоризацију туристичких локалитета су представници надлежних институција за валоризацију туристичких локалитета, као што су Министарство одрживог развоја и туризма, Министарство одбране, Министарство финансија, Управа за некретнине, кабинет потпредсједника Владе за економску политику и финансије и Секретаријат за развојне пројекте. Осим тога, у склопу Тендерске комисије, функционише радни тим који се бави питањима валоризације бивше војне имовине који је састављен од стручњака из надлежних институција, укључујући и представника Општине Херцег Нови који је учествовао у припреми тендерске документације. Начин функционисања Тендерске комисије, као и компетентност и стручност представника надлежних институција, указује на озбиљност којом Министарство приступа овом послу.
Такође, подсјећамо да је Јавни позив објављен у децембру прошле године трећи по реду и да је једно од предложених рјешења било у супротности са конзерваторским смјерницама, што је било неприхватљиво за валоризацију овог локалитета, као и да није било негативног приступа јавности по питању валоризације острва Ластавица.
Сматрамо да није добра процјена Групе за спас Мамуле да се посредством друштвених мрежа и свакодневних саопштења у јавности води јавна и стручна дебата на ову тему, већ сугеришемо да се о стручним питањима разговара на округлом столу у предложеном термину, уз учешће компетентних људи из области имовинско правних односа, економије, заштите културних добара, просторног планирања, историчара културе и других.
Земљиште из ЛН 215, које је предмет тендерског поступка, обухвата земљиште на коме се налази тврђава Мамула, односно зидине и урушене дјелове објеката некадашњег војног утврђења. Подаци који су презентирани од стране Групе грађана везано за површину тврђаве налазе се у ДСЛ Сектор 34 и представљају планирану површину будућег реконструисаног објекта у постојећим габаритима, што је јасно и прецизно дефинисано у тендерској документацији.
За упућене у ову тематику, јасно је да се планиране површине неког будућег, реконструисаног објекта, доводе у везу са Инвестиционим планом и програмом, што је предмет понуде Инвеститора и преговора, који у овом случају тек слиједе.
Такође, посебно истичемо да ће држави, након истека периода закупа, бити враћен реконструисани објекат у складу са смјерницама Управе за заштиту споменика културе и рјешењима датим у ДСЛ Сектор 34 и што се прецизно дефинише уговорним односом са Инвеститором, који у овом случају, ако се буде усвојио, разматра и усваја Скупштина Црне Горе.
Када је ријеч о договорима за организацију округлог стола, на састанку у Херцег Новом, 14. марта 2014. године, као могући термин одржавања округлог стола предложен је 28. март. Међутим, представник Групе грађана се обратио Министарству захтјевом за помјерање датума одржавања округлог стола уназад, за 26. март, што за Министарство није било прихватљиво због већ преузетих обавеза. Предложен је нови датум одржавања округлог стола (11. април), који за представнике Групе грађана опет није био прихватљив. Такође, начелни договор је био да се 7 до 10 дана уочи одржавања округлог стола организује састанак у Подгорици, на коме би се разматрала питања организационе природе. Предложена су два термина за организовање састанка, која од Групе грађана, нијесу прихваћена. Сматрамо да оваквим поступцима Група грађана једноставно тражи све начине да се одржавање округлог стола пролонгира.
Што се тиче термина, став Министарства био је да се округли сто одржи након избора предсједника Општине Херцег Нови. Основни разлог за то је отклањање свих могућих спекулација и инсинуација о евентуалним злоупотребама процеса валоризације Острва у политичке сврхе. Због свега наведеног, Министарство је предложило да се округли сто одржи 16. маја, с увјерењем да ће то бити прихватљиво представницима Групе грађана.
Непријатно смо изненађени пласирањем произвољних негативних судова и неутемељених констатација у јавности да пролонгирањем термина одржавања округлог стола Министарство жели да јавност заборави на ово важно питање. Да је од стране Групе грађана постојала воља да се округли сто одржи, већ би био одржан, имајући у виду два предложена термина од стране Министарства одрживог развоја и туризма.
Не стоје ни тврдње да је од стране Тендерске комисије постојала намјера да се зидине и дјелови некадашње тврђаве, која се налази у веома лошем стању, дају неком инвеститору “гратис” и да су у Тендеру дати “лажни подаци”. Текст Јавног позива потврда је овој тврдњи.
Да подсјетимо, као што смо више пута наводили у саопштењима, чланови Тендерске комисије за валоризацију туристичких локалитета су представници надлежних институција за валоризацију туристичких локалитета, као што су Министарство одрживог развоја и туризма, Министарство одбране, Министарство финансија, Управа за некретнине, кабинет потпредсједника Владе за економску политику и финансије и Секретаријат за развојне пројекте. Осим тога, у склопу Тендерске комисије, функционише радни тим који се бави питањима валоризације бивше војне имовине који је састављен од стручњака из надлежних институција, укључујући и представника Општине Херцег Нови који је учествовао у припреми тендерске документације. Начин функционисања Тендерске комисије, као и компетентност и стручност представника надлежних институција, указује на озбиљност којом Министарство приступа овом послу.
Такође, подсјећамо да је Јавни позив објављен у децембру прошле године трећи по реду и да је једно од предложених рјешења било у супротности са конзерваторским смјерницама, што је било неприхватљиво за валоризацију овог локалитета, као и да није било негативног приступа јавности по питању валоризације острва Ластавица.
Сматрамо да није добра процјена Групе за спас Мамуле да се посредством друштвених мрежа и свакодневних саопштења у јавности води јавна и стручна дебата на ову тему, већ сугеришемо да се о стручним питањима разговара на округлом столу у предложеном термину, уз учешће компетентних људи из области имовинско правних односа, економије, заштите културних добара, просторног планирања, историчара културе и других.
Везани чланци:
Извјештај о јавној расправи о Нацрту Урбанистичког пројекта за комплекс православног Сабор 28.01.2025.
Конкурс за избор идејног пројекта који ће представљати Црну Гору на XИX међународној изло 21.01.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?