- Влада Црне Горе
Министарство економског развоја Демант: Министарство економије не крши Закон о фин...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Демант: Министарство економије не крши Закон о финансирању политичких партија и Закон о контроли државне помоћи
Објављено: 06.05.2014. • 21:20 Аутор: м
Поводом навода НВО Мрежа за афирмацију невладиног сектора да Министарство економије спроводи Програм развоја кластера супротно законима о финансирању политичких партија и контроли државне помоћи, објављених у дневном листу Дан под насловом „Приватницима пред изборе по 10.000 еура“, саопштавамо сљедеће:
Упркос рестриктивном буџетском оквиру, Министарство економије улаже напоре да подржи предузетнике са сјевера Црне Горе по критеријумима из предметног програма, а не по политичким критеријумима.
Нетачан је навод да је Министарство економије покренуло Програм за развој кластера било због парламентарних, било због локалних избора, јер се Програм у континуитету реализује већ три године, независно од тога да ли се избори одржавају или не. Реализација овог програма је једна од мјера у реализацији Стратегије за одрживи економски раст кроз увођење кластера 2012-2016, како би се подржала предузећа у кластерима која послују на Сјеверу у повећању својих производних капацитета. При томе, нису тачни наводи да предузећа која су добила помоћ у оквиру Програма ниса испунила услове. Помоћ у 2014. години је повећана на 10.000 еура по кластеру (а укупни буџет за ову намјену је 50.000 еура) и проширена на цијелу територију Црне Горе, због чињенице да претходни лимит до 7.000 еура није био сасвим довољан за веће инвестиције у опрему предузећа у кластерима, као и да су предузећа и осталих општина све чешће апеловала на омогућавање оваквог вида подршке од стране државе и њима.
Нетачна је информација да су средства из ИПА 2011 на било који начин усмјерена у политичке сврхе. Министарству економије је кроз пројекат ИПА 2011 одобрено 500.000 еура за техничку помоћ у имплементацији Стратегије за одрживи економски раст кроз увођење кластера 2012-2016, и идеја за реализацију овог пројекта је покренута још крајем 2011. године. Пројекат је након спроведене процедуре у Делегацији ЕУ започет у марту 2014. године, о чему се може добити информација директно у Делегацији ЕУ у Подгорици. Ријеч је о пројекту техничке помоћи који искључује било каква директна давања предузећима у кластерима, тако да је јасно да су наводи у предметном тексту засновани на незнању и злонамјерности.
Нијесу тачни наводи МАНС-а да су у спровођењу Програма за развој кластера укључени Министарство пољопривреде, Министарство одрживог развоја и туризма и Завод за запошљавање Црне Горе, имајући у виду чињеницу да Програм спроводи само Министарство економије преко Дирекције за развој малих и средњих предузећа, те да остали ресори у Влади Црне Горе нису задужени за имплементацију овог програма.
Нису тачне ни констатације МАНС-а да ће Министарство економије одлуке о додјели субвенција, односно новим запошљавањима, донијети у току предизборне кампање и тиме прекршити Закон о финансирању политичких партија. Наиме, Министарство економије је јавни позив за додјелу помоћи по овом програму објавило прије расписивања локалних избора у 12 општина Црне Горе, а такође је обавијестило јавност да неће доносити одлуку по предметном јавном позиву који је трајао до 3. априла све до истека мјесец дана од завршетка локалних избора, што је објављено на порталу агенције Мина бусинесс 12. априла 2014, а пренијели и сви остали црногорски медији, укључујући и дневни лист Дан.
Осим тога, Министарство економије је добило рјешења Комисије за контролу државне помоћи о усклађености Програма подстицања развоја кластера са Законом о контроли државне помоћи. Споразумом о стабилизацији и придруживању и Законом о контроли државне помоћи није забрањена додјела помоћи предузећима у пољопривреди, већ само не постоји обавеза да се та помоћ у пољопривреди пријављује Комисији за контролу државне помоћи. Другим ријечима, правила Закона о контроли државне помоћи и Уредбе о ближим критеријумима, условима и начину додјеле државне помоћи се односе на предузећа из других области, попут дрвопрераде и осталих производних дјелатности која могу аплицирати за помоћ из предметног програма, а за која се мора пријавити додијељена државна помоћ.
На основу свега наведеног, закључујемо да су наводи МАНС-а објављени у дневном листу Дан засновани на неразумијевању и нетачним информацијама о правилилима додјеле државне помоћи када је ријеч о пољопривреди, посебно имајућу у виду да Стратегија за одрживи економски раст препознаје управо пољопривреду као једну од стратешких области за развој кластера.
Министарство економије је, на основу захтјева о слободном приступу информацијама који је НВО МАНС упутио тражене информације доставило овој НВО још у децембру 2013. године. Дакле, било је сасвим довољно времена да се представници ове НВО обрате Министарству економије за сва питања у вези са овим програмом и објаве своје истраживање и раније. Да ли чињеница да је наведено истраживање објављено пет мјесеци након добијања података од Министартсва економије буди сумњу о намјери МАНС-а да се укључи у кампању за локалне изборе, остављамо јавности да процијени.
Министарство економије позива сву заинтересовану јавност да оствари увид у документацију коју је оцијенила Комисија за евалуацију доспјелих апликација, као и да у комуникацији са предузећима оствари увид у намјенску употребу опреме добијену кроз помоћ из предметног Програма.
ПР СЛУЖБА
МИНИСТАРСТВО ЕКОНОМИЈЕ
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?