- Влада Црне Горе
Управа за инспекцијске послове Интервју Божидара Вуксановића за дневни лист "Побј...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Интервју Божидара Вуксановића за дневни лист "Побједа": Инспекција појачала контроле, циљ заштита здравља људи
Објављено: 23.02.2015. • 17:49 Аутор: уип
Дневни лист "Побједа", 22. фебруар 2015. године
ПОБЈЕДА: На које контроле су се инспектори од почетка 2015. највише фокусирали?
ВУКСАНОВИЋ: Акценат контрола стављен је на заштиту здравља људи, нарочито када су у питању санитарни услови здравствених институција и безбједност хране, као и на сузбијање сиве економије на тржишту робе и услуга, а свакако и на кажњавање нелегалне градње вршећи контроле на цијелој територији државе. ПОБЈЕДА: Колико је поднесено захтјева за покретање прекршајног поступка и изрекли новчаних казни од почетка године?
ВУКСАНОВИЋ: Инспекције Управе су у току 2014. године извршиле 133.839 инспекцијских прегледа, а утврђено је 30.599 неправилности на основу којих је донесено 11.767 указивања и 16.236 прекршајних налога. Свакако да број указивања у односу на број утврђених неправилности говори о досљедној примјени начела превентивног дјеловања у раду инспектора, чији се рад, дакле не своди на пуко кажњавање субјеката већ довођење субјеката у регуларне токове. Током претходне године поднијето 526 захтјева за покретање прекршајног поступка и 202 кривичне пријаве, а укупан финансијски показатељ по основу изречених прекршајних налога, као и по основу накнада и такси за контролу у спољнотрговинском промету је 7.546.046,88 еура.
ПОБЈЕДА: Јесу ли од почетка године контролисане продавнице и месаре код којих је крајем 2014. у производима од меса пронађен винобран?
ВУКСАНОВИЋ: Настављајући појачани надзор месара и продавница од почетка 2015. године узето је 160 узорака у 74 објекта на цијелој територији Црне Горе, од којих се само три показало неисправним, тј. позитивним на присуство винобрана. То значи да су активности Ветеринарске инспекције дали позитивне резултате, јер су казне за прекршиоце велике (5.000 еура за правно лице и 500 еура одговорно лице) па се продавци месних прерађевина све мање усуђују да стављају у промет неисправне месне производе.
ПОБЈЕДА: Колико су болница здравствено-санитарни инспектори обишли у току 2014. године и да ли се те контроле настављају?
ВУКСАНОВИЋ: У току 2014. године извршено је 183 прегледа здравствених установа. Обављено је 48 контрола у општим болницама и 17 у специјалним, а 42 у домовима здравља. Подсјетићемо да је због епидемиолошке суитуације током новембра и децембра прошле године вршен појачани надзор у болницама на читавој територији државе. Том приликом контролисано 15 болница, укључујући и стациониране домове здравља у Рожајама, Мојковцу и у Улцињу гдје су контролисана породилишта. Узето је 470 брисева са радних површина, инструмената и са руку запослених, од којих су се 120 показали као неисправни од чега је велики број упоредних брисева (на руке запосленог прије и послије прања). По добијању резултата наложено је чишћење и дезинфекција радних површина и инструмената и да здравствене установе понове брисеве, а поновљени брисеви који су достављени Здравствено-санитарној инспекцији били су исправни. У овом периоду, према плану рада, врши се надзор домова здравља Црне Горе.
ПОБЈЕДА: Колико пројекти, попут оног ,,Буди одговоран, помажу у јачању грађанске свијести о борби против сиве економије, а тиме и у олакшавању рада инспекција? Планирате ли неке сличне у које би и грађани били укључени?
ВУКСАНОВИЋ: Управа је у току 2014. године активно учествовала у реализацији кампање пројекта „Укључивање грађана у борбу против сиве економије", која је обухватала сарадњу ове управе са Пореском управом и тимом „Буди одговоран", преко чијег веб сајта су примане иницијативе грађана. Подсјећам да су од почетка пројекта у Управу за инспекцијске послове стигле 3.104 пријаве које се односе на сиву економију, заштиту потрошача, неправилности на купалиштима и производе са истеклим роком трајања, и по свима се правовремено поступа. Све ово говори о томе да грађанска одговорност игра важну улогу у ефикасном отклањању неправилности, па ће Управа наставити да ради на активном укључивању грађана у стварању што регуларнијег пословног и животног амбијента. Дејан ЛУЧИЋ
Значајна улога Управе у европским интеграцијама
ПОБЈЕДА: Како видите улогу Управе у свјетлу приступних преговора Европској унији?
ВУКСАНОВИЋ: Треба рећи да Управа учествује у радним групама за већи број преговарачких поглавља (поглавља 1, 2, 3, 5, 7, 10, 11,12,13,15,19, 27, 28, 32), чиме истовремено даје допринос и по питању процеса европских интеграција. Свакако је похвална чињеница да је представник Управе постављен за шефа радне групе за Поглавље 28 заштита потрошача и здравља, за које су у току протекле године отворени преговори. Кроз иницирање измјена и допуна једног броја закона и одговарајућих подзаконских аката континуирано се ради на усаглашавању правног оквира који уређује рад Управе са европским правом.
Мањак новца одређује број инспектора
ПОБЈЕДА: Колико Управи недостаје инспектора, за коју област и шта је разлог да се нови инспектори не ангажују незаинтересованост кандидата или недостатак новца?
ВУКСАНОВИЋ: Постојећа буџетска средства у одређеној мјери лимитирају јачање административних капацитета, те је Управа, преко Комисије за европске интеграције, указала на потребу јачања административних капацитета својих инспекција у дијелу политика обухваћених преговарачким поглављима у којима су инспекције Управе надлежне за спровођење надзора, темељећи свој захтјев, између осталог, и на препорукама из Годишњег извјештаја Европске комисије о напретку Црне Горе.
Обједињавање инспекција унаприједило квалитет контрола
ПОБЈЕДА: Је ли се показало оправданим обједињавање свих инспекција под један ,,кров‘?
ВУКСАНОВИЋ: Централизовање инспекцијског надзора омогућило је организовање заједничких контрола којима се постижу вишеструки ефекти, почев од боље искоришћености ресурса, преко мање оптерећености субјекта контроле, до повећања квалитета контрола због комплексности и сљедљивости инспекцијског надзора. Обједињавањем инспекција смањен је ризик од различитог поступања инспектора приликом вршења инспекцијског надзора и предузимања мјера, будући да се логистичка подршка инспекцијама сада пружа са једног мјеста.
Такође, централизовање инспекцијског система омогућило је координирани приступ у спровођењу бројних стратешких докумената Владе Црне Горе и ресорних министарстава, почев од Акционог плана за сузбијање сиве економије до Програма приступања Црне Горе Европској унији.
Значајна улога Управе у европским интеграцијама
ПОБЈЕДА: Како видите улогу Управе у свјетлу приступних преговора Европској унији?
ВУКСАНОВИЋ: Треба рећи да Управа учествује у радним групама за већи број преговарачких поглавља (поглавља 1, 2, 3, 5, 7, 10, 11,12,13,15,19, 27, 28, 32), чиме истовремено даје допринос и по питању процеса европских интеграција. Свакако је похвална чињеница да је представник Управе постављен за шефа радне групе за Поглавље 28 заштита потрошача и здравља, за које су у току протекле године отворени преговори. Кроз иницирање измјена и допуна једног броја закона и одговарајућих подзаконских аката континуирано се ради на усаглашавању правног оквира који уређује рад Управе са европским правом.
Мањак новца одређује број инспектора
ПОБЈЕДА: Колико Управи недостаје инспектора, за коју област и шта је разлог да се нови инспектори не ангажују незаинтересованост кандидата или недостатак новца?
ВУКСАНОВИЋ: Постојећа буџетска средства у одређеној мјери лимитирају јачање административних капацитета, те је Управа, преко Комисије за европске интеграције, указала на потребу јачања административних капацитета својих инспекција у дијелу политика обухваћених преговарачким поглављима у којима су инспекције Управе надлежне за спровођење надзора, темељећи свој захтјев, између осталог, и на препорукама из Годишњег извјештаја Европске комисије о напретку Црне Горе.
Обједињавање инспекција унаприједило квалитет контрола
ПОБЈЕДА: Је ли се показало оправданим обједињавање свих инспекција под један ,,кров‘?
ВУКСАНОВИЋ: Централизовање инспекцијског надзора омогућило је организовање заједничких контрола којима се постижу вишеструки ефекти, почев од боље искоришћености ресурса, преко мање оптерећености субјекта контроле, до повећања квалитета контрола због комплексности и сљедљивости инспекцијског надзора. Обједињавањем инспекција смањен је ризик од различитог поступања инспектора приликом вршења инспекцијског надзора и предузимања мјера, будући да се логистичка подршка инспекцијама сада пружа са једног мјеста.
Такође, централизовање инспекцијског система омогућило је координирани приступ у спровођењу бројних стратешких докумената Владе Црне Горе и ресорних министарстава, почев од Акционог плана за сузбијање сиве економије до Програма приступања Црне Горе Европској унији.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?