Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Извјештај о прегледу субјеката и прегледу добијених иницијатива, предлога, сугестија и коментара у консултацијама заинтересоване јавности у поступку припреме Нацрта закона о становању и одржавању стамбених зграда

Објављено: 25.03.2015. 18:53 Аутор: Министарство одрживог развоја и туризма

На основу члана 8 Уредбе о поступку и начину спровођења јавне расправе у припреми закона (,,Службени лист ЦГ'', број 12/12), Министарство одрживог развоја и туризма објављује

ИЗВЈЕШТАЈ

о прегледу субјеката и прегледу добијених иницијатива, предлога, сугестија и коментара у консултацијама заинтересоване јавности у поступку припреме Нацрта закона о становању и одржавању стамбених зграда

Преглед иницијатива и субјеката који су учествовали у јавним консултацијама :

1. Заједница општина Црне Горе - Комисија за просторно планирање и комуналне дјелатности
Предлог: измјена члана 22 Закона о становању и одржавању стамбених зграда, тако да гласи: “Промјена начина коришћења посебног и/или заједничког дијела стамбене зграде за потребе пословања, односно пословне просторије за потребе становања може се вршити на начин утврђен прописом Владе Црне Горе (у даљем тексту: Влада)”.
Разлози: Закон о становању и одржавању стамбених зграда је у члану 22 предвидио могућност “претварања посебног и заједничког дијела стамбене зграде у пословну просторију”. У пракси се често дешава да после одређеног временског периода, због промјене укупног социо-економског окружења, потребе и приоритети у рјешавању потреба се мијењају, што, по природи ствари, утиче на заинтересованост за одређени начин коришћења посебног дијела објекта. Смањење економске вриједности довело је до мањег интересовања за пословне просторе па се у значајном броју случајева њихови власници, односно корисници обраћају захтјевом за враћање у првобитно стање. Међутим, сходно одредби члана 22 Закона и Уредби донијетој на основу односног члана, орган локалне управе нема овлашћења за поступање по поднијетим захтјевима. Ова врста промјене је потребна, како би на основу Закона о државном премјеру и катастру непокретности, а на основу акта надлежног органа, могли да поднесу захтјев за промјену начина коришћења посебног дијела објекта у катастру непокретности. Наведено је значајно за власника објекта имајући у виду да се у зависности од намјене објекта утврђује висина пореске стопе за обрачун пореза на непокретности. Такође, сходно материјалним прописима, власници односно корисници пословних просторија плаћају цијену електричне енергије, воде, накнаде за сакупљање и одлагање отпада у увећаним износима.

2. Тофасс д.о.о. – компанија чију претежну дјелатност чине услуге из области одржавања објеката, исказала је заинтересованост за детаље о свим законским промјенама из ове области, како би на вријеме са тим упознали управнике и представнике скупштина етажних власника са којима сарађују. С тим у вези, тражили су да им доставимо прелиминарну верзију овог закона или информације о свим новинама које би биле предложене у новом закону.

3. НВО Зид – Игор Милошевић, извршни директор – тражене су инфромације о новом закону јер су заинтересовани за сва рјешења која могу помоћи развоју политике и културе становања.

Да ли вам је садржај ове странице био од користи?