- Влада Црне Горе
Министарство унутрашњих послова Закон о специјалном државном тужилаштву је јасан; ...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Закон о специјалном државном тужилаштву је јасан; директор предложио и кандидате које је сугерисао Главни специјални тужилац
Објављено: 11.02.2016. • 03:57 Аутор: УП
Поводом изјава Главног специјалног тужиоца Миливоја Катнића на данашњој сјединици скупштинског Одбора за политички систем, правосуђе и управу, ради прецизног и истинитог информисања јавности, обавјештавамо вас сљедеће:
Не ради се о никаквим преговорима о постављењу руководиоца Специјалног полицијског одјељења који су пропали. Овдје је у питању класична замјена теза. Директор Управе полиције МУП-а поштује процедуру коју прописује Закон о специјалном државном тужилаштву који је јасан. Наиме, сходно чл. 26 Закона о специјалном државном тужилаштву, руководиоца овог Полицијског одјељења поставља директор Управе полиције, уз сагласност Главног специјалног тужиоца. Директор Управе полиције је, сходно томе, Главном специјалном тужиоцу упутио четири предлога на сагласност ради постављења руководиоца овог Полицијског одјељења које Главни специјални тужилац није прихватио, односно на које није дао сагласност. Дакле, Главни специјални тужилац сходно Закону, не може директору да предлаже кандидате за руководиоца овог Полицијског одјељења, као што ни директор не може дати сагласност на такве предлоге Главног специјалног тужиоца јер то није предвиђено овим Законом.
Као што је речено, директор Управе полиције поставља руководиоца овог Полицијског одјељења, уз сагласност Главног специјалног тужиоца, тако да је, сходно овом Закону, директор а не било које друго лице тај који предлаже кандидате, на што га обавезује овај Закон.
Приликом предлагања кандидата директор се руководио доказаним резултатима рада које су ови полицијски службеници до сада остварили, а у питању су професионалци са искуством, вјештинама и стручним знањима посебно из области борбе против организованог криминала и корупције. Конкретно, кандидати које је директор предложио ради постављења за руководиоца овог Полицијског одјељења су поступали у предметима откривања и сузбијања високе корупције из надлежности Специјалног државног тужилаштва и са њима је Специјално државно тужилаштво управо радило на тим предметима, а ради се о предметима који су реализовани у другој половини 2015. и почетком 2016. године. У раду у овим предметима предложени полицијски службеници су учествовали и по пар година, с обзиром да су се истражне радње у појединим предметима спроводиле дужи временски период који обухвата и период прије постављења Главног специјалног тужиоца, и у ком периоду је већи број тих предмета већ био полицијски ријешен.
Драган Радоњић није један од кандидата за руководиоца овог Полицијског одјељења које је директор предложио, односно упутио на сагласност Главном специјалном тужиоцу, па самим тим Главни специјални тужилац не може дати сагласност за његово постављење јер такву могућност овај Закон не предвиђа.
Ради појашњења наводимо да је тачно да је г-дин Катнић првобитно сугерисао два кандидата за руководиоца овог Полицијског одјељења а међу којима није био Радоњић, а чије референце, иако изузетно професионалне, нису ускостручно везане за борбу против корупције и организованог криминала. Директор је желио да дá предност кандидатима о којима је било ријечи, дакле којима је то специјалност, али је г-дин Катнић одбио те кандидате. Директор је онда био спреман да се нађе компромисно рјешење и предложио је кандидате која је г-дин Катнић претходно сугерисао али је он то касније одбио.
Када је у питању допис на који наводно полиција није одговорила, позивамо г-дина Катнића да саопшти који су то предмети, како би полицијски службеници и представници тужилаштва извршили анализу поступања и открили у чему је заправо евентуални проблем. Апропо ове констатације, наводимо да је полиција у претходном периоду, у неким случајевима и прије пар година, доставила Специјалном државном тужилаштву на поступање одређени број предмета по којима ово тужилаштво још увијек није донијело одлуке односно за које до данас полиција нема информације да су се надлежни тужиоци одредили према њима.
Коначно, позивамо г-дина Катнића да саопшти ко су лица која против њега воде, како је навео, специјални рат, како јавност не би спекулисала о којим се то лицима ради и како би и полиција, у дијелу својих надлежности, против тих лица предузела конкретне активности. Ово из разлога што не располажемо таквим информацијама па стога позивамо г-дина Катнића да полицији достави сазнања која посједује како би полицијски службеници по њима поступили.
Такође молимо г-дина Катнића да појасни јавности на што је мислио када је казао да је проблем којем ће се „царству“ кандидат за руководиоца овог Полицијског одјељења приклонити, а самим тим и која су то „царства“ која је спомињао.
Управа полиције, као што је била и до сада, остаје отворена за дијалог и поступање на начин на који је то обавезна, односно како је прописано овим Законом као и другим законима на основу којих је полиција дужна да поступа. Рјешавање овог питање није оптерећивало нити може убудуће да оптерећује сарадњу полиције и тужилаштва. Сарадњу полиције и тужилаштва цијенимо квалитетном и професионалном, са конкретним резултатима постигнутим у претходном периоду, што је г-дин Катнић и сâм више пута изјавио.
Не ради се о никаквим преговорима о постављењу руководиоца Специјалног полицијског одјељења који су пропали. Овдје је у питању класична замјена теза. Директор Управе полиције МУП-а поштује процедуру коју прописује Закон о специјалном државном тужилаштву који је јасан. Наиме, сходно чл. 26 Закона о специјалном државном тужилаштву, руководиоца овог Полицијског одјељења поставља директор Управе полиције, уз сагласност Главног специјалног тужиоца. Директор Управе полиције је, сходно томе, Главном специјалном тужиоцу упутио четири предлога на сагласност ради постављења руководиоца овог Полицијског одјељења које Главни специјални тужилац није прихватио, односно на које није дао сагласност. Дакле, Главни специјални тужилац сходно Закону, не може директору да предлаже кандидате за руководиоца овог Полицијског одјељења, као што ни директор не може дати сагласност на такве предлоге Главног специјалног тужиоца јер то није предвиђено овим Законом.
Као што је речено, директор Управе полиције поставља руководиоца овог Полицијског одјељења, уз сагласност Главног специјалног тужиоца, тако да је, сходно овом Закону, директор а не било које друго лице тај који предлаже кандидате, на што га обавезује овај Закон.
Приликом предлагања кандидата директор се руководио доказаним резултатима рада које су ови полицијски службеници до сада остварили, а у питању су професионалци са искуством, вјештинама и стручним знањима посебно из области борбе против организованог криминала и корупције. Конкретно, кандидати које је директор предложио ради постављења за руководиоца овог Полицијског одјељења су поступали у предметима откривања и сузбијања високе корупције из надлежности Специјалног државног тужилаштва и са њима је Специјално државно тужилаштво управо радило на тим предметима, а ради се о предметима који су реализовани у другој половини 2015. и почетком 2016. године. У раду у овим предметима предложени полицијски службеници су учествовали и по пар година, с обзиром да су се истражне радње у појединим предметима спроводиле дужи временски период који обухвата и период прије постављења Главног специјалног тужиоца, и у ком периоду је већи број тих предмета већ био полицијски ријешен.
Драган Радоњић није један од кандидата за руководиоца овог Полицијског одјељења које је директор предложио, односно упутио на сагласност Главном специјалном тужиоцу, па самим тим Главни специјални тужилац не може дати сагласност за његово постављење јер такву могућност овај Закон не предвиђа.
Ради појашњења наводимо да је тачно да је г-дин Катнић првобитно сугерисао два кандидата за руководиоца овог Полицијског одјељења а међу којима није био Радоњић, а чије референце, иако изузетно професионалне, нису ускостручно везане за борбу против корупције и организованог криминала. Директор је желио да дá предност кандидатима о којима је било ријечи, дакле којима је то специјалност, али је г-дин Катнић одбио те кандидате. Директор је онда био спреман да се нађе компромисно рјешење и предложио је кандидате која је г-дин Катнић претходно сугерисао али је он то касније одбио.
Када је у питању допис на који наводно полиција није одговорила, позивамо г-дина Катнића да саопшти који су то предмети, како би полицијски службеници и представници тужилаштва извршили анализу поступања и открили у чему је заправо евентуални проблем. Апропо ове констатације, наводимо да је полиција у претходном периоду, у неким случајевима и прије пар година, доставила Специјалном државном тужилаштву на поступање одређени број предмета по којима ово тужилаштво још увијек није донијело одлуке односно за које до данас полиција нема информације да су се надлежни тужиоци одредили према њима.
Коначно, позивамо г-дина Катнића да саопшти ко су лица која против њега воде, како је навео, специјални рат, како јавност не би спекулисала о којим се то лицима ради и како би и полиција, у дијелу својих надлежности, против тих лица предузела конкретне активности. Ово из разлога што не располажемо таквим информацијама па стога позивамо г-дина Катнића да полицији достави сазнања која посједује како би полицијски службеници по њима поступили.
Такође молимо г-дина Катнића да појасни јавности на што је мислио када је казао да је проблем којем ће се „царству“ кандидат за руководиоца овог Полицијског одјељења приклонити, а самим тим и која су то „царства“ која је спомињао.
Управа полиције, као што је била и до сада, остаје отворена за дијалог и поступање на начин на који је то обавезна, односно како је прописано овим Законом као и другим законима на основу којих је полиција дужна да поступа. Рјешавање овог питање није оптерећивало нити може убудуће да оптерећује сарадњу полиције и тужилаштва. Сарадњу полиције и тужилаштва цијенимо квалитетном и професионалном, са конкретним резултатима постигнутим у претходном периоду, што је г-дин Катнић и сâм више пута изјавио.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?