- Влада Црне Горе
Министарство економског развоја Реаговање: Други Блок за енергетску независност зе...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Реаговање: Други Блок за енергетску независност земље и стабилно снабдијевање грађана
Објављено: 08.06.2016. • 21:36 Аутор: м
Поводом саопштења НВО МАНС, ради објективног информисања јавности наглашавамо сљедеће чињенице:
Црна Гора има дефицит електричне енергије, што потврђују карактеристике Енергетског биланса ЕПЦГ свих претходних година. У прошлој години ЕПЦГ је реализовала укупну куповину електричне енергије у износу од 1.031,388 МWх, док је укупна продаја електричне енергије износила 498,294 МWх, што јасно указује на недостатак електричне енергије, чак и у тренутној ситуацији када директни купци (КАП и Жељезара) не користе максималну планирану потрошњу, већ само 50 одсто.
Предуслов економског развоја Црне Горе је дугорочна енергетска стабилност и независност. Изградњом Блока ИИ ТЕ “Пљевља” и осталих електроенергетскх објеката остварује стратешки циљ Црне Горе у енергетици - обезбједјивање електроенергетске независности државе, елиминација актуелног дефицита електричне енергије, побољшање сигурности снабдијевања потрошача, као и побољшање стабилности и одрживости електроенергетског система државе. То је уједно и одговор на питање коме и зашто треба Други блок ТЕ Пљевља.
За електроенергетски систем Црне Горе, чијем стабилном раду у знатној мјери доприноси, ТЕ Пљевља представља базну електрану која највећи значај има у покривању константног дијаграма оптерећења па би изградњом другог блока дошло до побољшања стабилности и одрживости електроенергетског система Црне Горе.
Имајући у виду да ће се изградња другог блока реализовати у потпуности са захтјевима ЕУ регулативе из области енергетике на путу интеграције Црне Горе у Европску Унију уз поштовање еколошких стандарда у складу са Директивом о индустријским емисијама (Директива 2010/75/ЕУ), као и у складу са националним законодавством у погледу заштите ваздуха, вода и земљишта доћи ће до побољшања еколошке ситуације у Пљевљима.
Изградњом другог блока оствариће се и позитивни друштвено-економски ефекти везани за развој Пљеваља, омогућиће се наставак производне дјелатности термоенергетског комплекса у Пљевљима тј. обезбједити несметан рад ТЕ Пљевља и Рудника угља Пљевља.
Поводом навода МАНС-а да је нејасно како ће се регулисати емисија штетних гасова, желимо да истакнемо да је у складу са смјерницама дефинисаним усвојеним ДПП-ом предвиђена изградња новог блока снаге између 220-300 МW уз примјену ЦФБ или ПЦ технологије сагоријевања. Одвод димних гасова је могуће реализовати на 3 начина: путем постојећег димњака, изградњом новог димњака или кроз новоизграђени расхладни торањ. За свако од могућих примјењених рјешења потребно је задовољити граничне вриједности емисија прописане Директивом 2010/75/ЕУ које у случају примјене класичне ПЦ технологије износе 150мг/Нм3, 200мг/Нм3, 10мг/Нм3 за нова постројења. У складу са законским оквиром који прописује израду техничке документације потребно је израдити и Елаборат о процјени утицаја на животну средину који мора проћи процедуру јавне расправе и добити сагласност од Агенције за заштиту животне средине као надлежног органа. Израда предметне документације је у току и иста мора проћи сву процедуру предвиђену Законом о изградњи објеката и Законом о процјени утицаја на животну средину. Саставни дио Елабората о процјени утицаја на животну средину биће и Студија о распростирању димних гасова која ће показати да ће за планирано техничко рјешење одвода димних гасова кроз расхладни торањ, узимајући у обзир изградњу постројења за смањење емисија димних гасова (систем за десулфуризацију/ДеСОx, систем за денитрификацију/ДеНОx и елктростатички филтер) бити задовољене прописане граничне вриједности емисја.
Дакле нови блок ТЕ Пљевља ће у потпуности задовољити све еколошке стандарде у погледу заштите ваздуха, вода и земљишта укључујући и граничне вријдности емисија димних гасова прописаних Директивом 2010/75/ЕУ.
Што се тиче навода МАНС-а о резервама угља, о томе је своју ријеч већ дао представник компаније ФИЦХТНЕР који је на недавно одржаној прес конференцији истакао да НВО погрешно чита њихову студију. Ипак, због јавности понављамо да су експерти реномиране компаније ФИЦХТНЕР која је водећа њемачка компанија у области модерних технологија у рударству, изградње, савјетовања, заштите животне средине и др. који учествују у изради студије која ће бити завршена до краја јуна, др. Бернд Велс и Давид Ниггемман, црногорској јавности потврдили су да на основу прелиминарних резултата додатних контролних бушења у пљеваљском басену има довољно угља за рад другог блока, односно 65 милиона тона угља одговарајућег квалитета, уз још 25 милиона тона за које је потребно извршити додатна истраживања и анализе. У току је спровођење контролних истраживања резерви угља са амбицијом да резрве угља у пљеваљском базену добију тзв. ЈОРК сертификат, који признају све финансијске институције и страни инвеститори. ЈОРК сертификат је гаранција независне институције да су расположиве резерве угља довољне и да их је могуће експлоатисати са техничког и финансијског аспекта.
Везани чланци:
"Дан отворених врата" 21.11.2024.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?