- Влада Црне Горе
Министарство здравља РЕАГОВАЊЕ
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
РЕАГОВАЊЕ
Објављено: 25.04.2017. • 17:59 Аутор: ПР служба
Министарство здравља није одговорно за тренутну ситуацију у Љекарској комори, како то тврде у Синдикату доктора медицине.
Подсјећамо да су сви органи Љекарске коморе у обавези да обављају своје активности сагласно важећим прописима који дефинишу рад Коморе. Имајући у виду да Извршни одбор и даље постоји у складу са важећим Статутом као орган Коморе, као и да Комора није промијенила било коју надлежност овог органа, није могуће занемарити или игнорисати надлежности органа који је сама Љекарска комора установила, у складу са законом.
Није тачно да је због Министарства искључена струја, телефон и интернет, као и да се запосленима у Комори због Министарства не исплаћују зараде, јер Министарство здравља, у циљу законитог и ефикасног извршавања пренесених послова, Љекарској комори Црне Горе редовно, у мјесечним износима, врши пренос средстава утврђених Законом о буџету („Службени лист ЦГ“, број 1/17), за те намјене.
Зашто у Комори та средства не користе, питање је за представнике ове струковне организације.
Један од закључака са састанка, одржаног 31.03.2017. у Министарству здравља, на које је потпис ставио предсједник Скупштине Љекарске коморе, др Небојша Секулић, договорено је и да Љекарска комора достави писане приједлоге о могућим рјешењима настале ситуације у Комори, након Скупштине која је одржана дана 31.01.2017.године. Те приједлоге до данас нисмо добили. Допис Коморе од 11.04.2017. године, не садржи конкретан приједлог мјера за превазилажење тренутне ситуације.
Наглашавамо да су Законом о здравственој заштити ("Службени лист ЦГ", бр. 2/16, 39/16 и 2/17) послови издавања лиценци за рад и доношења правила о вредновању стручних и научних реферата и других облика писаних прилога на скуповима стручног усавршавања који се вреднују у поступку издавања лиценце за рад (члан 123) пренесени Љекарској комори. Министарство здравља је, у складу са Законом о државној управи ("Службени лист РЦГ", бр. 38/03 и "Службени лист ЦГ", бр. 22/08, 42/11 и 54/16) овлашћено да врши надзор над законитошћу рада, цјелисходности и организације обављања пренесених послова (члан 18).
Још једном подсјећамо да је јединим важећим статутом Љекарске коморе прописано да је Извршни одбор овлашћени предлагач предсједника и замјеника предсједника Љекарске коморе (члан 23 став 1 алинеја 3 Статута). Избор предсједника и замјеника предсједника врши Скупштина Љекарске коморе (члан 16 став 1 алинеја 8 Статута).
У погледу чињенице да су два од укупно девет чланова Извршног одбора престали бити чланови Љекарке Коморе, то је било неопходно, у складу са важећим Статутом Коморе, изабрати два недостајућа члана Извршног одбора, након чега би Извршни одбор у пуном саставу предузео статутарну функцију предлагања кандидата за избор предсједника и његовог замјеника.
Комори је на располагању стајала и правна могућност да Скупштина Коморе донесе нови Статут, на који сагласност даје Министарство, којим се може уредити избор органа Коморе, па и предсједника и замјеника, и на другачији начин (предлагање кандидата за предсједника и замјеника од било којег члана скупштине, самокандидовање, непосредан избор и сл).
Поред наведеног, наглашавамо и да упис овлашћених лица Љекарске коморе у Централни регистар привредних субјеката није надлежност Министарства здравља.
Министарство здравља не може излазити из оквира важећих закона и важећег статута Љекарске коморе и остаје досљедно у том ставу, док су персонална рјешења у избору органа искључива надлежност чланова Љекарске коморе.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?