- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Равноправан третман ћирилице већ прописан, протест...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Равноправан третман ћирилице већ прописан, протести непотребни
Објављено: 15.06.2017. • 21:56 Аутор: ПР служба Министарства просвјете
С обзиром на данашњу прес конференцију Демократског фронта, а у вези са, како наводе, проблемима са издавањем свједочанстава на ћириличном писму, обавјештавамо јавност да су школе обавезане прописима да, уколико је тако затражено, издају свједочанства и на ћирилици.
Прецизније, Правилником о садржини јавних исправа у школама, прописани су обрасци свједочанстава на ћириличном и латиничном писму. На тај начин обезбијеђена је равноправност, тако да сваки ученик бира писмо на којем ће школа свједочанство издати.
Дакле, школе имају обавезу поступања у складу са прописима, а уколико постоји проблем, потребно је да неко обавијести Министарство да би уопште било у прилици да реагује, што до сада није учињено.
У сваком случају, Министарство ће упутити јасан допис свим школама, којим их подсјећа на њихове прописане обавезе.
У том смислу цијенимо несврсисходним, иако легитимним, било какве протесте овим поводом.
Прецизније, Правилником о садржини јавних исправа у школама, прописани су обрасци свједочанстава на ћириличном и латиничном писму. На тај начин обезбијеђена је равноправност, тако да сваки ученик бира писмо на којем ће школа свједочанство издати.
Дакле, школе имају обавезу поступања у складу са прописима, а уколико постоји проблем, потребно је да неко обавијести Министарство да би уопште било у прилици да реагује, што до сада није учињено.
У сваком случају, Министарство ће упутити јасан допис свим школама, којим их подсјећа на њихове прописане обавезе.
У том смислу цијенимо несврсисходним, иако легитимним, било какве протесте овим поводом.
Везани чланци:
Промоција програма ,,ИТ вјештине за будућност“ 05.02.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?