- Влада Црне Горе
Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде Реаговање Министарства пољопривреде: Демократе по...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Реаговање Министарства пољопривреде: Демократе покушавају да замуте воду
Објављено: 08.07.2017. • 04:27 Аутор: МПРР
Неистинита тврдња Демократа да Министарство пољопривреде и руралног развоја Стратегијом управљања водама Црне Горе предвиђа поскупљење воде од 100 одсто на територији цијеле Црне Горе до 2030. године, представља још један очигледан покушај дезинформисања и обмане грађана Црне Горе.
И поред чињенице да нас је и ова тврдња затекла у послу, на терену у Никшићу, са представницима Међународног фонда за развој пољопривреде – ИФАД и представницима седам црногорских општина у којима почиње да се реализује нови пројекат развоја руралних подручја, ради истинитог и потпуног информисања јавности, одговорићемо и на ове неистините тврдње.
Тврдња о наводном “100%” повећању цијене воде истргнута је из контекста и овако интерпретирана, указује или на елементарно неразумијевање материје, или на очигледну намјеру дезинформисања јавности с циљем убирања дневно-политичких поена.
Постоји и велика вјероватноћа да аутори ове неистине нијесу ни прочитали овај стратешки документ који на 228 страница даје оквир за дугорочно планирање функционисања сектора вода, на принципу одрживог развоја, односно, обављање водне дјелатности у њеним основним областима (уређење и кориштење вода, заштита вода од загађивања и уређење водотока и заштита од штетног дјеловања вода) и дефинишу се остали послови и активности неопходни за функционисање и развој водне дјелатности (финансирање, мониторинг и др.).
Да су га прочитали и да су жељели да истинито информишу јавност пренијели би да је Стратешким документима у областима водоснабдијевања и управљања отпадним водама до 2030. године предвиђено је да се инвестира око 710 милиона ЕУР.
Даље би прочитали да када би се кредити за наведене инвестиције отплаћивали само повећањем цијене воде, да би то значило повећање више него 100%.
Исто тако Стратегија дефинише три кључна извора финансирања за спровођење Стратегије у наредном периоду:
- Фондове ЕУ и међународне донације,
- Домаће изворе финансирања;
- Кредите/зајмове од банака и међународних финансијских институција (МФИ);
Домаћи доприноси финансирању потичу од:
- Накнада за воде
- Посебних накнада;
- Прихода водоводних предузећа;
- Посебно опредијељених средстава у државном и општинским буџетима;
- Из средстава јавних зајмова;
- Посебних (опредијељених) пореза;
- Примјене Закона о концесијама.
Дакле, приход водоводних предузећа представља само један од бројних извора финансирања спровођења ове Стратегије.
Стратегија такође указује да достизање економске цијене воде (односно, услуга водоснабдијевања и каналисања насеља) мора бити прилагођено економској моћи становништва и привреде.
Министарство пољопривреде и руралног развоја најкраће, најтачније и најразумљивије даје одговор на све ове неистините тврдње Демократа:
Црна Гора ће реализовати све инвестиције у области Стратегије управљања водама јер је то интерес свих грађана, настављајући да користи издашне ЕУ претприступне фондове који су нам већ увелико доступни и биће све издашнији захваљујући интеграционим и демократским искорацима Црне Горе, уз све значајније коришћење фондова регионалних иницијатива у којим Црна Гора већ увелико партиципира (Берлински процес…), као и бројних билатералних донаторских пројеката.
Свакако, у овом сектору посебна пажња ће се посветити ефикаснијем пословању водоводних предузећа, значајнијем смањивању губитака воде, ефикаснијој наплати и посебно рационализацији у њиховим пословању.
Такође, желимо да истакнемо и чињеницу да Министарство пољопривреде није надлежно за формирање цијене воде у водоводним предузећима. Према важећим прописима, одлуку о висини цијене воде доноси орган управе комуналних предузећа, уз сагласност надлежног органа оснивача, тј. јединице локалне самоуправе.
ПР служба Министарства пољопривреде и руралног развоја
И поред чињенице да нас је и ова тврдња затекла у послу, на терену у Никшићу, са представницима Међународног фонда за развој пољопривреде – ИФАД и представницима седам црногорских општина у којима почиње да се реализује нови пројекат развоја руралних подручја, ради истинитог и потпуног информисања јавности, одговорићемо и на ове неистините тврдње.
Тврдња о наводном “100%” повећању цијене воде истргнута је из контекста и овако интерпретирана, указује или на елементарно неразумијевање материје, или на очигледну намјеру дезинформисања јавности с циљем убирања дневно-политичких поена.
Постоји и велика вјероватноћа да аутори ове неистине нијесу ни прочитали овај стратешки документ који на 228 страница даје оквир за дугорочно планирање функционисања сектора вода, на принципу одрживог развоја, односно, обављање водне дјелатности у њеним основним областима (уређење и кориштење вода, заштита вода од загађивања и уређење водотока и заштита од штетног дјеловања вода) и дефинишу се остали послови и активности неопходни за функционисање и развој водне дјелатности (финансирање, мониторинг и др.).
Да су га прочитали и да су жељели да истинито информишу јавност пренијели би да је Стратешким документима у областима водоснабдијевања и управљања отпадним водама до 2030. године предвиђено је да се инвестира око 710 милиона ЕУР.
Даље би прочитали да када би се кредити за наведене инвестиције отплаћивали само повећањем цијене воде, да би то значило повећање више него 100%.
Исто тако Стратегија дефинише три кључна извора финансирања за спровођење Стратегије у наредном периоду:
- Фондове ЕУ и међународне донације,
- Домаће изворе финансирања;
- Кредите/зајмове од банака и међународних финансијских институција (МФИ);
Домаћи доприноси финансирању потичу од:
- Накнада за воде
- Посебних накнада;
- Прихода водоводних предузећа;
- Посебно опредијељених средстава у државном и општинским буџетима;
- Из средстава јавних зајмова;
- Посебних (опредијељених) пореза;
- Примјене Закона о концесијама.
Дакле, приход водоводних предузећа представља само један од бројних извора финансирања спровођења ове Стратегије.
Стратегија такође указује да достизање економске цијене воде (односно, услуга водоснабдијевања и каналисања насеља) мора бити прилагођено економској моћи становништва и привреде.
Министарство пољопривреде и руралног развоја најкраће, најтачније и најразумљивије даје одговор на све ове неистините тврдње Демократа:
Црна Гора ће реализовати све инвестиције у области Стратегије управљања водама јер је то интерес свих грађана, настављајући да користи издашне ЕУ претприступне фондове који су нам већ увелико доступни и биће све издашнији захваљујући интеграционим и демократским искорацима Црне Горе, уз све значајније коришћење фондова регионалних иницијатива у којим Црна Гора већ увелико партиципира (Берлински процес…), као и бројних билатералних донаторских пројеката.
Свакако, у овом сектору посебна пажња ће се посветити ефикаснијем пословању водоводних предузећа, значајнијем смањивању губитака воде, ефикаснијој наплати и посебно рационализацији у њиховим пословању.
Такође, желимо да истакнемо и чињеницу да Министарство пољопривреде није надлежно за формирање цијене воде у водоводним предузећима. Према важећим прописима, одлуку о висини цијене воде доноси орган управе комуналних предузећа, уз сагласност надлежног органа оснивача, тј. јединице локалне самоуправе.
ПР служба Министарства пољопривреде и руралног развоја
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?