- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Министарство спорта прихватило суштинске примједбе...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Министарство спорта прихватило суштинске примједбе на Нацрт закона о спорту
Објављено: 24.11.2017. • 19:23 Аутор: Министарство спорта
Министар спорта Никола Јановић одржао је данас, 24. новембра 2017. конференцију за медије поводом Извјештаја са Јавне расправе о Нацрту закона о спорту, како би упознао јавност са динамиком даљег рада на законском тексту. Такође је најавио да ће коментари пристигли током јавне расправе и одговори на исте, бити сумирани у Извјештају, који ће почетком наредне седмице бити званично објављен и као такав доступан јавности.
У поступку израде законског текста апсолутно, како је саопштио, испоштоване све законске процедуре. У том контексту, министарство је организовало три округла стола о Нацрту закона, у Колашину, Тивту и Подгорици, као и посебне састанке са представницима 20-ак националних савеза. Треба, додао је министар, такодје истаћи, да се од укупно 144 члана Нацрта закона највећи број коментара спортских организација односио на свега 10-ак чланова Нацрта закона, што не представља ни 7 одсто законског текста. Остали коментари углавном су посљедица неразумијевања норми или указују на потребу техничког усаглашавања.
У поступку израде законског текста апсолутно, како је саопштио, испоштоване све законске процедуре. У том контексту, министарство је организовало три округла стола о Нацрту закона, у Колашину, Тивту и Подгорици, као и посебне састанке са представницима 20-ак националних савеза. Треба, додао је министар, такодје истаћи, да се од укупно 144 члана Нацрта закона највећи број коментара спортских организација односио на свега 10-ак чланова Нацрта закона, што не представља ни 7 одсто законског текста. Остали коментари углавном су посљедица неразумијевања норми или указују на потребу техничког усаглашавања.
Статистички гледано, такође је, како је казао, посебно интересантно што постоји велики број подударања у коментарима кровних асоцијација спорта у Црној Гори, тј. ЦОК-а и Параолимпијског комитета, са коментарима националних савеза. Чак је и одређени број коментара потпуно идентичан, што је јасан индикатор да су савези и клубови коментаре израђивали заједно са кровним организацијама или по узору на исте.
Када је ријеч о примједбама, највећи број односи се на чланове којима се уређују:
- надлежности и позиција ЦОК-а
- састав Савјета за спорт и Комисије за категоризацију спортова
- услови за секретара спортске организације
- спортског администратора
- услови за тренера
- начин избора спортисте године
- ограничавање круга лица која могу бити предсједници и чланови управних одбора
- Надзорни одбор
- финансијски услов за трансформацију аматерског у професионални клуб
- услови у погледу простора, кадра и опреме за оснивање спортских организација.
У том контексту, а сагледавајући све коментаре као и закључке са непосредних консултација са представницима кровних асоцијација спорта и националних савеза, Министарство спорта ће:
- Црногорском олимпијском комитету вратити надлежност у изради акта којим се одређују врсте и дисциплине спорта у Црној Гори и повећати број представника ЦОК-а у Савјету за спорт са једног на три члана, што ће се директно одразити и на састав Комисије за категоризацију спортова;
- Надаље, због коментара да се централизују стручна тијела у области спорта код Министарства спорта, три члана Савјета за спорт која предлаже министар бираће се: по један, из реда врхунских спортиста, угледних спортских стручњака и Министарства спорта;
- Направили смо уступак и у дијелу услова за подјелу клубова на аматерске и професионалне, тако да ће бити избрисан финансијски услов који је био тачка спорења на јавној расправи (подсјећам ријеч је о приливу од 30.000 еура);
- Такође, услови за секретара спортске организације, на захтјев спортске јавности, биће кориговани на начин што ћемо смањити ниво образовања, потребног за обављање тог посла;
- Још један од конкретних корака ка децентрализацији спортске области је брисање Надзорног одбора као органа у спортским организацијама, док ће се, напомињем, контрола трошења буџетских средстава вршити као и до сада, преко редовних кварталних извјештаја о утрошку средстава;
- Када је ријеч о спортском администратору, првенствено треба напоменути да је ријеч о програму који постоји још од 2015., те да увођење спортског администратора није новина Нацрта закона, већ је ријеч о системском усклађивању и стручној квалификацији која већ егзистира у пракси;
Без обзира на то, а у контексту коментара који су у овом дијелу указивали на повећање финансијских издатака за запошљавање спортског администратора, указујемо да је ријеч о лицу које већ у спортској организацији обавља административне послове;
- У дијелу примједби да ће одређени број тренера остати без посла због оштријих критеријума за обављање тренерског посла указујемо да лице које је тренер према одредбама важећег закона, може бити и према одредбама Нацрта закона, а Нацртом је и проширен круг лица која могу обављати послове тренера чиме је направљен искорак у овом дијелу (што значи да тренер може бити и лице које је било врхунски спортиста у тој врсти спорта, затим лице које се 10 година бавило тим спортом, као и лице које има 10 година тренерског искуства у том спорту)
- Због већ прихваћеног уклањања финансијског услова за подјелу клубова, омогућићемо и аматерским клубовима као и професионалним суфинансирање програма дјечјег спорта и на тај начин, министарство ће, у овом сегменту, задржати обавезу финансирања спортских клубова;
- Министарство неће бирати спортисту године, већ Савјет за спорт;
- Обавезу да клуб мора имати сениорску екипу олакшаћемо на начин што ћемо дефинисати обавезу да само има екипу која се такмичи у некој од лига које организује национални спортски савез;
- Допунићемо норму која прописује да спортиста може обављати спортску активност само у једној спортској организацији исте врсте спорта, на начин да ћемо омогућити и обављање спортских активности у више организација ако правилима међународне федерације тог спорта није друкчије прописано.
На овај начин, поручио је Јановић, Министарство спорта показало је максималну отвореност за сарадњу са намјером припреме што квалитетнијег законског текста чији је једини циљ увођење реда у области спорта, а не и отежавање начина рада и функционисања спортских организација или гашења неких клубова и савеза, као што смо то имали прилику да чујемо у претходном периоду- закључио је министар спорта.
Ово медјутим, како је казао, нијесу једини уступци које ће Министарство спорта направити у законском тексту, али су дефинитивно они који су изазвали највише пажње, највећег броја спортских организација. Све остало можемо назвати техничким усклађивањем и усаглашавањем са рјешењима за која смо већ напоменули да су прихваћена.
Са друге стране, законска рјешења око којих Министарство спорта неће правити уступке су:
- ограничавање висине износа чланарине
- развој дјечијег спорта
- оснивање Завода за спортску медицине
- старосна граница за накнаду за врхунског спортисту
- услови за оснивање спортских организација и
- ограничавање јавних функционера да учествују у управљачким структурама спортских организација.
Цијело обраћање министра спорта Николе Јановића на конференцији за медије; ПРЕСС КОНФЕРЕНЦИЈА МИНИСТРА СПОРТА 24 11 2017.доцx
Линк на конференцију за медије: 2017 11 24 Министар Јановић - прес конференција - Извјештај о Нацрту закона о спорту
Везани чланци:
Одржана Пета сједница Савјета за квалификације 17.02.2025.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?