- Влада Црне Горе
Министарство унутрашњих послова Предмет „Клап“: Лишено слободе 16 лица а процесуир...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Предмет „Клап“: Лишено слободе 16 лица а процесуирано укупно 38 правних и физичких лица; због неплаћеног пореза нанесена штета буџету преко 5.000.000 еура
Објављено: 08.05.2019. • 20:22 Аутор: УП
Службеници Управе полиције – Специјалног полицијског одјељења су данас, 08.05.2019. године, у предмету кодног назива „КЛАП”, по налогу Специјалног државног тужилаштва лишили слободе 16 лица (И.В, Д.Л, Р.К, Т.Л, Б.П, В.Д, Ј.Б, А.И, Ф.Л, Н.Т, Н.Д, В.Р, Р.Т, Д.Б, Д.П и Б.Б), док је једно лице у бјекству (Д.Л) за којим је расписана потрага, и поднијели кривичну пријаву Специјалном државном тужилаштву против укупно 24 физичка и 14 правних лица због основане сумње да су починили кривично дјело стварање криминалне организације, кривично дјела утаја пореза и доприноса и кривично дјело проузроковање лажног стечаја.
Наиме, у овом случају 18 предузећа која су основали осумњичени И.В, Д.Л и Р.К. и са њима повезана лица Т.Л, Б.Б, Д.Б, Д.Л, В.Р и Р.Т су, како се сумња, омогућила предузећима чија су одговорна лица Б.П, В.Д, Ј.Б, А.И, Ф.Л, Н.Т, Н.Д. и Д.П. извлачење добити стечене пословањем предузећа, која се власницима предузећа враћа у готовини, чиме су причинили штету државном буџету Црне Горе за износ утајеног пореза на основу фиктивно приказаних пословних односа и фиктивно приказаних трошкова у износу од преко 1.500.000 еура.
И.В, Д.Л, Р.К. или са њима повезана лица су, сумња се, контактирали власници или одговорна лица предузећа уплатиоца, којима је био неопходан готови новац а који су стекли кроз регуларно пословање као добит. У зависности од потребног износа који је унапријед био договорен између И.В, Д.Л, Р.К. и власника тих предузећа, И.В, Д.Л. или Р.К. су сачињавали фиктивну фактуру ка тим предузећима. Након доставе фиктивне фактуре са договореним износом новца, предузеће које прима ову фактуру је, сумња се, одмах вршило уплату новца по фиктивној фактури неког од предузећа чији су стварни власници И.В, Д.Л. и Р.К. Након тога средства од прилива уплатиоца су се истог дана раслојавала – дио се опет преносио по основу промета роба и услуга, готово увијек на рачун неког од правних лица ове организоване криминалне групе (ОКГ), а дио се истога дана подизао готовински (а основу материјалних трошкова или путних трошкова) или се преносио на рачун бизнис картица које се воде на организаторе ове криминалне групе или на неког са њима повезаних лица, да би и тај новац био подигнут готовински путем банкомата. Након подизања новца И.В, Д.Л. или Р.К. враћали су новац уплатиоцу, а за себе, како се сумња, задржавали одређену провизију.
На овај начин предузећа која су вршила уплате фиктивно су увећавала улазни пдв, чиме су, сумња се, умањила своје пореске обавезе према Буџету Црне Горе за износ пдв-а и пореза на добит за сваку фактуру оваквог начина пословања. Да би се избјегло плаћање пореских обавеза у предузећима чији су власници И.В, Д.Л, Р.К. или са њима повезана лица, након одређеног периода фиктивног пословања у којем су та предузећа вршила претходно описане незаконите радње, а тиме и створила одређену пореску обавезу (излазни пдв), у неким предузећима ове ОКГ су покренути и окончани стечајни поступци.
По претходно описаном начину извршења, предузећа чији су власници И.В, Д.Л, Р.К. и са њима повезана лица су, у укупном, у задњих пет година, како се сумња, омогућила власницима више десетина предузећа да стекну противправну имовинску корист, јер су извукла преко 20.000.000 еура у готовини по основу фиктивних пословних односа, чиме су причинили штету буџету Црне Горе за износ неплаћеног пореза у износу од преко 5.000.000 еура.
Службеници Специјаног полицијског одјељења ће у сарадњи са Специјалним државним тужилаштвом наставити са активностима у овом предмету.
Наиме, у овом случају 18 предузећа која су основали осумњичени И.В, Д.Л и Р.К. и са њима повезана лица Т.Л, Б.Б, Д.Б, Д.Л, В.Р и Р.Т су, како се сумња, омогућила предузећима чија су одговорна лица Б.П, В.Д, Ј.Б, А.И, Ф.Л, Н.Т, Н.Д. и Д.П. извлачење добити стечене пословањем предузећа, која се власницима предузећа враћа у готовини, чиме су причинили штету државном буџету Црне Горе за износ утајеног пореза на основу фиктивно приказаних пословних односа и фиктивно приказаних трошкова у износу од преко 1.500.000 еура.
И.В, Д.Л, Р.К. или са њима повезана лица су, сумња се, контактирали власници или одговорна лица предузећа уплатиоца, којима је био неопходан готови новац а који су стекли кроз регуларно пословање као добит. У зависности од потребног износа који је унапријед био договорен између И.В, Д.Л, Р.К. и власника тих предузећа, И.В, Д.Л. или Р.К. су сачињавали фиктивну фактуру ка тим предузећима. Након доставе фиктивне фактуре са договореним износом новца, предузеће које прима ову фактуру је, сумња се, одмах вршило уплату новца по фиктивној фактури неког од предузећа чији су стварни власници И.В, Д.Л. и Р.К. Након тога средства од прилива уплатиоца су се истог дана раслојавала – дио се опет преносио по основу промета роба и услуга, готово увијек на рачун неког од правних лица ове организоване криминалне групе (ОКГ), а дио се истога дана подизао готовински (а основу материјалних трошкова или путних трошкова) или се преносио на рачун бизнис картица које се воде на организаторе ове криминалне групе или на неког са њима повезаних лица, да би и тај новац био подигнут готовински путем банкомата. Након подизања новца И.В, Д.Л. или Р.К. враћали су новац уплатиоцу, а за себе, како се сумња, задржавали одређену провизију.
На овај начин предузећа која су вршила уплате фиктивно су увећавала улазни пдв, чиме су, сумња се, умањила своје пореске обавезе према Буџету Црне Горе за износ пдв-а и пореза на добит за сваку фактуру оваквог начина пословања. Да би се избјегло плаћање пореских обавеза у предузећима чији су власници И.В, Д.Л, Р.К. или са њима повезана лица, након одређеног периода фиктивног пословања у којем су та предузећа вршила претходно описане незаконите радње, а тиме и створила одређену пореску обавезу (излазни пдв), у неким предузећима ове ОКГ су покренути и окончани стечајни поступци.
По претходно описаном начину извршења, предузећа чији су власници И.В, Д.Л, Р.К. и са њима повезана лица су, у укупном, у задњих пет година, како се сумња, омогућила власницима више десетина предузећа да стекну противправну имовинску корист, јер су извукла преко 20.000.000 еура у готовини по основу фиктивних пословних односа, чиме су причинили штету буџету Црне Горе за износ неплаћеног пореза у износу од преко 5.000.000 еура.
Службеници Специјаног полицијског одјељења ће у сарадњи са Специјалним државним тужилаштвом наставити са активностима у овом предмету.
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?