- Влада Црне Горе
Министарство просвјете, науке и иновација Извјештај ЕК констатовао напредак у образовању - Ш...
Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива
Извјештај ЕК констатовао напредак у образовању - Шеховић: Задовољни смо извјестајем ЕК, настављамо рад на кључним областима
Објављено: 30.05.2019. • 15:12
У овогодишњем извјештају о напретку Европске комисије наведено је, између осталог, да постоји добар ниво спремности у области образовања и да је постигнут одређени напредак у складу са прошлогодишњим препорукама. Даље повећање обухвата предшколским образовањем, на коме Министарство интензивно ради, даље јачање стручног образовања, те активности на побољшању квалитета образовања усмјереног на исходе, остају неки од приоритета.
„Задовољни смо Извјештајем, јер констатује напредак. Но, оно што нам је посебно драго јесте да смо и сами препознали исте кључне области на које се и у наредном периоду неопходно фокусирати, а то је, између осталог, повећање обухвата предшколсим васпитањем, стручно образовање и инсистирање на исходима учења. То значи да оно на чему Министарство просвјете инсистира и ове године, јесте потпуно у складу са мишљењем наших европских партнера, а што је потврда озбиљне и свеобухватне анализе образовног система коју смо на нивоу државе направили. Стога Извјештај цијенимо корисним и за даљи рад на већ постављеним приоритетима Владе Црне Горе и Министарства просвјете“, саопштио је министар просвјете др Дамир Шеховић.
Како је наведено у извјештају Европске комисије, годишњи буџет за образовање остао је релативно стабилан. Констатовано је да је повећан обухват предшколским васпитањем о образовањем, иако остаје изазов даљег повећања обухвата најмлађе дјеце, на чему се ради и овогодишњом кампањом „Заблистаћу у вртићу“, али и континуираном изградњом и реконструкцијом вртића.
Црна Гора је остварила боље резултате чак и од просјека ЕУ када је ријеч о раном напуштању школе, гдје је наш удио пао са 5,4% у 2017. на 4,6% у 2018. Такође, наведено је да се број дјеце са посебним потребама који је укључен у редовно школовање повећао, те да дјеца РЕ популације имају бољи приступ образовању, али да остаје свакако обавеза да се настави рад на даљем олакшавању школовања рањивим групама.
Настављен је напредак у стручном и дуалном образовању, уз потребу даљег мониторинга, посебно са циљем јачања веза између образовног система и тржишта. Истакнуто је повећање броја ученика и послодаваца укључених у дуални систем образовања. Цјеложивотно учење означено је као област на чије се напредовање потребно посебно усмјерити у периоду пред нама.
Резултати реформи у високом образовању, укључујући спровођења 25% практичне наставе на факултетима ће се, у складу са препорукама, даље пратити. У Извјештају је наведено и сљедеће: „У марту 2019. усвојен је амбициозан Закон о академском интегритету с циљем јачања одговорности за етичко понашање на установама високог образовања и адресирања плагијаризма“. Осим тога, констатовано је да Црна Гора остаје активан учесник Ерасмус плус програма, кроз који је од 2014. године прошло 1 200 корисника.
„Задовољни смо Извјештајем, јер констатује напредак. Но, оно што нам је посебно драго јесте да смо и сами препознали исте кључне области на које се и у наредном периоду неопходно фокусирати, а то је, између осталог, повећање обухвата предшколсим васпитањем, стручно образовање и инсистирање на исходима учења. То значи да оно на чему Министарство просвјете инсистира и ове године, јесте потпуно у складу са мишљењем наших европских партнера, а што је потврда озбиљне и свеобухватне анализе образовног система коју смо на нивоу државе направили. Стога Извјештај цијенимо корисним и за даљи рад на већ постављеним приоритетима Владе Црне Горе и Министарства просвјете“, саопштио је министар просвјете др Дамир Шеховић.
Како је наведено у извјештају Европске комисије, годишњи буџет за образовање остао је релативно стабилан. Констатовано је да је повећан обухват предшколским васпитањем о образовањем, иако остаје изазов даљег повећања обухвата најмлађе дјеце, на чему се ради и овогодишњом кампањом „Заблистаћу у вртићу“, али и континуираном изградњом и реконструкцијом вртића.
Црна Гора је остварила боље резултате чак и од просјека ЕУ када је ријеч о раном напуштању школе, гдје је наш удио пао са 5,4% у 2017. на 4,6% у 2018. Такође, наведено је да се број дјеце са посебним потребама који је укључен у редовно школовање повећао, те да дјеца РЕ популације имају бољи приступ образовању, али да остаје свакако обавеза да се настави рад на даљем олакшавању школовања рањивим групама.
Настављен је напредак у стручном и дуалном образовању, уз потребу даљег мониторинга, посебно са циљем јачања веза између образовног система и тржишта. Истакнуто је повећање броја ученика и послодаваца укључених у дуални систем образовања. Цјеложивотно учење означено је као област на чије се напредовање потребно посебно усмјерити у периоду пред нама.
Резултати реформи у високом образовању, укључујући спровођења 25% практичне наставе на факултетима ће се, у складу са препорукама, даље пратити. У Извјештају је наведено и сљедеће: „У марту 2019. усвојен је амбициозан Закон о академском интегритету с циљем јачања одговорности за етичко понашање на установама високог образовања и адресирања плагијаризма“. Осим тога, констатовано је да Црна Гора остаје активан учесник Ерасмус плус програма, кроз који је од 2014. године прошло 1 200 корисника.
Везани чланци:
Да ли вам је садржај ове странице био од користи?