Пажња: Садржај ове странице је дио архивског садржаја и односи се на претходне сазиве Владе Црне Горе. Могуће је да су информације застарјеле или нерелевантне.
Архива

Одржана пресс конференција поводом Предлога закона о електронској управи: Грађани и привреда да комуницирају са управом у било које вријеме и са било којег мјеста

Објављено: 18.10.2019. 21:00 Аутор: МЈУ
Влада је на јучерашној сједници на предлог Министарства јавне управе утврдила Предлог Закона о електронској управи којим се ближе уређује ова област. Тим поводом данас је одржана конференција за медије на којој је, генерални директор директората за електронску управу и информатичку безбједности, Душан Половић, представио предложена законска рјешења.

Он је казао да се Предлогом закона о електронској управи  тежи унапређењу амбијента у којем ће јавна управа бити сервис грађана и привреде, те да је најбољи начин за елиминисање административних баријера  управо могућност да грађани и привредни субјекти комуницирају са јавном управом у било које вријеме и са било којег мјеста. 

,,Циљ овог законског рјешења јесте да се омогући и подстакне брже, ефикасније и економичније пословање органа (а то су државни органи, органи државне управе, државне агенције, државни фондови и други носиоци јавних овлашћења) употребом информационо-комуникационих технологија. 

У односу на важећи Закон о електронској управи, Предлогом новог закона прописана је обавеза да државни органи, органи државне управе, државне агенције, државни фондови и други носиоци јавних овлашћења, у вршењу послова из своје надлежности, приликом пријема, размјене, обраде, достављања и објављивања података, поднесака, аката, других докумената и других видова комуникације са грађанима, привредним друштвима, другим правним лицима и предузетницима, као и у међусобној комуникацији користе информационо-комуникационе технологије у складу са овим законом.'' – саопштио је Половић.

Он је нагласио да се посебно важним истиче прописивање употребе информационо-комуникационих технологија наведених органа када врше послове из своје надлежности у комуникацији са грађанима, привредним друштвима, другим правним лицима и предузетницима. 

,,Проширена је примјена закона поред органа локалне самоуправе, органа локалне управе, посебне и јавне службе у смислу закона којим се уређује локална самоуправа, правна и физичка лица која врше јавна овлашћења (други субјекти) и на независна и регулаторна тијела'' – казао је Половић.

Он је поручио да се предлогом закона даље конципира систем инструмената који се стављају на располагање грађанима, привредним друштвима, другим правним лицима и предузетницима у циљу поједностављивања комуникације са државним органима, те да се уводе нови институти: Савјет за електронску управу и Ревизија информационог система.

,,Координација процеса развоја електронске управе овим рјешењем унапређује се формирањем Савјета за електронску управу, који ће координирати развојем, разматрати стручна питања и предлагати мјере у области електронске управе. Савјет ће чинити представници органа и тијела чије су надлежности од значаја за развој електронске управе и истакнути стручњаци из области информационо-комуникационих технологија.

Предлогом Закона уводимо институт ревизије информационих система, коју врши Министарство јавне управе, саопштио је Половић, нагласивши да је пружена могућност свим органима и другим субјектима да користе инфраструктуру електронске управе, уколико испуне техничке и друге услове за коришћење јединственог информационог система.
Новина је, такође и увођење каталога услуга електронске управе, којим је прописано да су органи, односно други субјекти дужни да припреме и на својој интернет страници ажурно објављују евиденцију услуга електронске управе које пружају из своје надлежности, те да закон доноси и обавезе израде Збирног каталога услуга електронске управе, који ће се објавити на интернет страни Владе, што ће омогућити грађанима да имају увијек ажурну информацију о електронским сервисима који се пружају од стране јавне управе.
,,Као кључан предуслов за боље електронско пословање, смањење бизнис баријера, препозната је размјена података између регистара и информационих система у држави, па смо у том смислу нормирали и Метарегистар. У њему ће се водити евиденција о свим електронским регистрима и информационим системима органа и других субјеката. Посебно важним истичемо  прописивање обавезе органима и другим субјектима да евиденције и регистре из оквира своје надлежности воде у електронској форми, што није био случај. Уједно, органи који регистре и евиденције из оквира своје надлежности воде у електронској форми и управљају својим информационим системима дужни су да податке из електронских регистара и информационих система размјењују преко јединственог система за електронску размјену података. Новину у законском тексту представља и увођење система за наплату административних такси електронским путем, као и система за електронску идентификацију и аутентификацију, а који представљају битан предуслов за кориштење електронских сервиса'' – истакао је Половић.
Он је нагласио и то да је  један од, такође, важних циљева које желе постићи овим рјешењем јесте и омогућавање ефективнијег праћења цјелокупног процеса увођења нових информационих система у органе државне управе, превасходно у смислу интероперабилности,  и из тог разлога је уведен принцип давања сагласности на идејно ријешење од стране органа државне управе задуженог за развој електронске управе, као и на пројектну документацију, која се односи на унапређење система.

,,Очекивање је да имплементација овог закона допринесе повећању ефикасности у пружању услуга јавне управе грађанима и привреди, што ће уједно довести и до смањења трошкова пословања, квалитетније и отвореније комуникације са јавном управом и постизању једног од основних циљева реформе јавне управе, модерној и ефикасној јавној управи, као и цјелокупном процесу дигитализације државе'' – закључио је Половић.


МИНИСТАРСТВО ЈАВНЕ УПРАВЕ 


Да ли вам је садржај ове странице био од користи?